Først plikter – så blogg

 

God formiddag! Jeg er godt i gang med dagen. Tidlig oppe og har allerede vært på butikken og ute på bygda med matvarer til mamma. Jeg fikk jo ikke handlet forrige uke (glasert bil på grunn av varmt og kaldt vær) og min bror handlet, men det blir sånn helt nødvendige ting slik som melk og kaffe + litt til.

 

Så det henger jo litt over meg. Kjøre ut midt i uka orker jeg ikke. Jeg går jo frem og tilbake til jobben og bruker ikke bilen da. Så blir for dumt om jeg skulle gå 10.000 skritt hjemover og så sette meg i bilen og kjøre den samme veien tilbake. Da venter jeg til helga som regel og jeg jobber ikke på fredager! Så i dag etter dusj og frokost så dro jeg av gårde. Handlet 5 bæreposer med mat m.m. så da er jeg sikret i 14 dager! Mamma var ikke hjemme, hun var på dagsenteret.

 

Men det er greit da fikk jeg ro til å stable varene. Dere vet er ikke så lett for meg som er hørselshemmet og være i et hus hvor TV står og surrer og mamma prater fra sofaen men jeg flyr opp og ned med mat og stabler varer og vasker frukt og rydder og bærer ut søppel og sånn! Det blir bare støy – hører ingenting og ender opp med øresus resten av dagen. Så får heller ta meg en tur på besøk på søndag! 🥰 Nydelig vær ute nå, sola skinner og det er ganske varmt. Så skal gå meg en liten tur rundt her. Men tenkte jeg skulle støvsuge og vaske først! Nå ble det i grunn bare en liten pause for å drikke kaffe!

 

Hvordan er det med deg, setter du deg ned og blogger eller strikker eller noe når du har masse å gjøre. Jeg er ikke den typen, jeg føler at før jeg blogger så må være ajour med arbeidsoppgavene! Jeg sitter f.eks ikke og blogger hvis kjøkkenet mitt ser ut som en takras…Men det er meg. Men jeg kan ta en kaffepause mens jeg holder på – det er noe annet synes jeg. Jeg er litt sånn.. 1. plikter først og 2. hobby etterpå! Så derfor tenkte jeg også, få ordnet handlinga til mor før jeg suser for mye med bloggen! Tida flyr når man blogger vet dere. Det går mye tid med blogg, men det er jo hyggelig og gøy da! Hvis ikke hadde man bare sluttet å blogge! 

 

 

 

Det var deilig med lys i går: Alt lyset vi ikke ser følte at vi trengte det, etter en uke med skikkelig elendig vær. Men det måtte til for nå er snart all snøen borte og det tørker opp! Deilig, kanskje jeg går til byen etterpå og kjøper meg en pizza eller noe og koser meg i ettermiddag. Får se hva jeg gjøre! Det frister i hvertfall, nå som det er lempa litt på regelverket igjen! Men det er mye smitte, her i byen har vi 800 tilfeller av smitte på 4 dager! Så man må bruke hodet altså…

 

Nyyyyt dagen – det skal jeg!

 

 

27 kommentarer
    1. du fikk unna en god jobb hos din mamma ,jeg måtte ut tidlig i dag og sjekke stoda etter Gydas herjing i natt ,og da ble det en god spasertur i samme slengen,så i dag får støvsugeren vente litt ,men det skal gjøres før middag

      1. Tusen takk, deilig med den handlen ja. For det ble jo ikke stort forrige uke.
        Og vil jo at mamma skal ha mye å kose seg med der hun sitter!
        Liker veldig godt frukt og det er ikke så lett å lagre synes jeg. Så kan ikke ha det for mange uker.
        Fin kveld videre..

    2. Jeg var slik du er, først oppgaver og deretter hobby. Var streng med meg selv der… Men siden kroppen sjelden lystrer, er det mye lettere å sette seg ned med blogg og sosiale media først, og så får jeg ta evt. husarbeid og plikter etterpå, når kroppen begynner å virke. 🙂

      1. Skjønner det med din sykdom, den må du lytte til og da må du samle litt krefter først.
        Jeg er litt motsatt får krefter av å gjøre noe, men masse prat blir jeg veldig syk av.
        Så mye forskjellige sykdommer ute og går! Fin kveld videre…

    3. Nå har jeg blogget både sent og tidlig. Mens jeg spiser havregrøten, i lunsjen og innimellom pakking.
      Så ikke alltid husarbeid først nå, men det er litt fordi jeg må ta det med ro, og nå slapper jeg av når jeg blogger også, fordi det er artig igjen, og gir meg glede.
      Men har vært sånn som deg, først jobb, hus og hjem, så kos. Nå koser jeg meg rett som det er 😁🙈😀

      1. Skjønner det for den sykdommen din må du være forsiktig med og lytte til kroppen og
        hvile ofte og mye! Må ikke trigge den..
        Kos deg med kvelden da og klem fra meg.

    4. Hei!
      Herlig å lese bloggen din hver dag, alltid en glede det.
      Herlig med helg nå, gjør alltid godt det.
      Nyt dagen du også, og le høyt.
      God helg!
      Klem!

      1. Hei Terje og god kveld.
        Koselig at du liker bloggen min og blir glad av den.
        Herlig. Jeg ler høyt hver dag – det er motto mitt!
        Her om dagen skjedde det noe som var litt rart synes jeg og da satt jeg inne på kontoret mitt
        og lo høyt for meg selv. Bedre det enn å bli sur!
        God helg og klem…og du kos deg masse!

    5. Godt med alt som er gjort og så hyggelig at du tar handelen for din mor❤

      Deilig vær her også i dag, og det nyter jeg (hvis jeg lar være å se på vinduene så klart) MÅ VASKES! Hehe

      Ha en nydelig fredag☀

      1. Tusen takk, det var deilig med handelen ja, for det er slike ting son henger over meg.Vinduene mine
        var ikke rene heller så jeg. Men det rakk jeg ikke i dag! 🙂
        Fin kveld da..

    6. Greit å få gjort unna alt som skulle gjøres før blogging. Vasket litt hus i dag og da har jeg brukt opp dagens energidepot:)
      Du er flink:)

    7. Syns du har vært veldig “dreftig” i dag =)
      Tidligere var jeg veldig som deg – plikter først..men nå skal jeg innrømme at jeg tar ting akkurat som det kommer – leva livet og kose meg først, deretter plikter – dersom jeg gidder, hehe. Unntaket er dersom jeg har lovet å gjøre ting for andre – man skal holde det man lover, nemlig =)

      1. Da lever du og koser deg i nuet – viktig det da.
        Men jeg var glad jeg kom meg tidlig ut til ho mor og fikk gjort den jobben! Det hang over meg!
        Klemz…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg