Alt lyset vi ikke ser

 

God kveld! Nå begynner det å lysne dere. Men du må jo ut og fange det da. Jeg var hjemme fra jobb 1645 og det var i grunn ikke mørkt da heller! Alt lyset vi ikke ser – det gjelder å se det når vi har mulighet! Jeg rakk det, slutter på jobb 1530, men mange har jo helt andre arbeidstider enn meg. Men jeg rakk å se lyset før jeg låste meg her inne for kvelden. 

 

 

Is og holke var nesten forsvunnet på 24 timer!  Jeg var jo der i går: HER samme tid.

 

 

Tusla hjemover og rundt ved Gamlebyen båtforening også! Godt fint lys over båtane (elsker dialekten – med bilær og båtær og båtane).. Det er digg å komme fra Fredrikstad. Og jeg har aldri lagt vekk dialekten min, mange gjør jo det og det er jo trist! 

 

 

Fin tur hjemover det altså! Etterhvert nyheter og blir spennende å se hva de trekker opp av koronaermet sitt!

 

Vi vil ha øl og vin til maten! 🙂 Jeg må ikke det jeg, men er koselig med godt drikke til hvis man bruker en haug penger på å spise ute, så er det hele pakka i grunn. Men kan fint drikke eplemost eller vann til maten. Men jeg er for et åpent samfunn og dette redder mange mennesker fra ensomhet. Det å spise middagen sin ute på et stamsted med en pils til. Og det stamstedet blir jo stengt når de taper penger ved å bare servere alkoholfritt.Det er faktisk veldig vanlig i Oslo. Å gå ut og spise middagen sin, her i Fredrikstad er det ikke så vanlig. Vi har andre tider. Begynner tidligere og slutter tidligere.

 

Alle har ikke jobb eller stor familie eller en haug med venner! Vi mennesker har forskjellige liv og det må vi ikke glemme! Jeg også synes det er koselig å gå en tur til byen og ta meg et glass vin og se noen folk. Trenger ikke snakke med dem, men jeg trenger å se dem! 

 

Vi mennesker trenger forskjellig lys her i livet!

 

 

22 kommentarer
    1. Visst trenger vi lys – på så mange forskjellige måter..
      Jeg er også der at jeg trenger egentlig ikke å omgås folk bestandig – men jeg trenger å se dem..og høre dem av og til =)
      Ha en riktig flott kveld <3

      1. Vi mennesker trenger lys ja, et lys er jo så mangt.
        Der er vi like. Jeg må se mennesker, det er noe jeg trives med.
        Være en del av noe. Det liker jeg.
        Klem og fin kveld…

      1. Tusen takk, vi må fange lyset om det er ute eller andre ting som gir oss noe! Veldig overrasket hvor lenge det var lust nå. Men snart en måned siden det var på det mørkeste og det merker man ja. ..🥰

    2. Det er sant, Solveig – vi trenger forskjellige lys! Når vi er såpass mye aleine som vi er, så er det kos å komme seg ut å se andre! En tur på kafe eller pizzan er koselig! Fine bilder du fikk på veien hjem – jeg var også hjemme i lyset idag! God klem <3

      1. Mange takk, ja – som du sier vi er mye alene og må se andre mennesker.
        Kaffekoppen på en kafe er finere enn den hjemme mange ganger. Man ser folk, det er
        vitminer for meg det! Kose seg med kaffen eller et glass eller noe.
        Samma det, men gå her rundt og se veggene da besvimer jeg! Klemmer…
        P.S. Deilig å være hjemme i lyset!

    3. Herlig å se lyset på denne måten på vei hjem fra jobb. Begynner å bli lysere her også men ikke lyst så lenge som i Fredrikstad ☺
      Hold på dialekta, det gjør jeg også, selv om jeg får høre at jeg har litt trøndersleng innimellom når jeg er sørpå. Men her hermer de innimellom når jeg sier bilæne osv. 😄 God helg Solveig! Klem ❤

      1. Så bra du holder på dialekta. elsker tjukk L og æ-lyder.
        Det er fantastisk. Lyst her i dag også, deilig.
        Det gjør noe med sinnet. Og det gjør faktisk ting enklere når det er
        lyst når man kommer fra jobb!
        Ønsker deg en fin dag!

    4. Her nord venter man på sola, men ho er ikke langt unna. Flotte biilder og lys trenger vi. Spiste ute etter legebesøket for snart to uker siden, går greit med vann til mat. Et glass vin hjemme blir det i dag til fiskemiddagen. Er lite ute å spiser men det skjer en og annen gang. De finere spisestedene er det svindyrt, og det er mange som ikke har råd til det.
      Slitt med å få kommentert her i denne uka, også hos Aud Marit. Men i dag gikk det gjennom og håper det her også. God helg til deg. Klem

      1. Hei tusen takk, her er det sol og nydelig vær i dag. Vært ute hos mamma nå og handlet for helgen.
        Det henger litt over meg, redd hun ikke har det hun trenger hjemme. Nytter jo ikke. ringe og spørre
        hva hun trenger. Hun åpner jo ikke dette kjøleskapet sitt.
        Jeg elsker å spise ute og særlig på fine restauranter. Men det er ikke ofte, bursdager og sånt.
        Og da er det hyggelig med et glass vin synes jeg. Kjedelig med krøll på bloggen, har ikke merket noe når jeg
        har kommentert hos andre. Men kan skje. Vet at Aud Marit hadde litt trøbbel med å lage innlegg. Ønsker deg en fin dag og klem fra meg.

      1. Her var det masse lys i dag også, men ble kjøligere og sur vind på ettermiddagen.
        Men jeg fikk da godt meg en tur til byen og det var deilig 🙂

    5. Vi trenger lys ja:)
      Jeg er hjemmekjær liker godt å spise hjemme, kan godt spise ute sammen med noen andre men liker ikke å gå ut alene for å spise:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg