Forrige lørdag

 

Lørdag igjen……

 

Forrige lørdag var jeg på festival, hva i dag…

 

Aner ikke, skal ikke på festival i dag da. Men begynner vel litt her i heimen igjen, har som mål å rydde og være rundt hele huset – inne altså.. Jeg rydder i skuffer og skap enda, slik at jeg vet hvor jeg har alle mine ting og andres!

 

Det er ikke gøy når man finner en pose med et garnnøste og en heklenål inne i et skap. Jeg rydder jo helt på detaljnivå for tiden – altså alle heklenålene i en eske. Alt garn samlet på et sted. Alle bøkene må jeg ha system på. Duker blir dratt ut og de som trenger vask og stryk – det tar jeg der og da. Gamle mønster og oppskrifter som ikke er satt i system går i søpla..Matoppskrifter finnes i bøker jeg har og på nettet. Jeg trenger ikke en utskrift av side av et ukeblad av en oppskrift hvor man finne andre steder..

 

Skjønner dere…Rydder man i huset – så rydder man faktisk i hodet også! Det er en god følelse å vite hva man har og hvor man har den tingen!  Så fortsetter nok noen timer i dag og så farer jeg vel ut etter hvert..

 

Har man ånden så er det greit å holde på den! Tenker jeg da, ikke skusle bort den altså..For man vet aldri når den kommer tilbake…

 

Lagde meg deilig salat med eple til frokost i dag, frisk og godt og en fin måte å få i seg et eple om dagen på…Har ikke bilde her, men på Solliv.blogg på IG.

 

Frukt er viktig! Så dytt inn frukt der det måtte være I heimen 🥰

 

Kos deg med lørdagen da…

 

Sarpsborg

 

 

 

18 kommentarer
      1. Håper du har hatt en fin dag på stand…Ja ble rydding noen timer – utrolig deilig..Litt og litt så kommer man
        i mål uten å stresse vet du..

    1. Kjempeherlige bilder som du har tatt 😊

      Regner med at du tar en tur ut, og at vi er er så heldige å få se bildene dine etterpå 😊

      Godt med slike planløse lørdager.

      Vi holder også med prosjekt rydding hjemme, og nå har vi fått flyttet alt vi hadde på loftsboden og ned i kjelleren. Fikk gitt en del til loppemarkedet som koret hadde i august.

      Neste ryddeprosjekt er å få ryddet blant garn og strikking for å prøve og sortere der.

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤️😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Takk takk, Ja – så deilig å få kastet og sortert og gitt bort ting. man føler en god lettelse.
        Garn er deilig å rydde, vite hva man har og man man kanskje kan kjøpe opp litt av.
        Ble to turer, deilig..
        Ha en fin kveld, klem fra meg <3

    2. Jeg får nesten litt dårlig samvittighet, når jeg leser hvor flink du er. Jeg har ikke noe tiltak til å starte en sånn rydding nå, selv om jeg hadde trengt det. Tenker jeg tar det litt senere i høst jeg 😃 Ønsker deg en fin lørdag, klem 🤗

      1. Takk, du får begynne i det små…til slutt så blir det gøy og man vil fortsette og fortsette..
        Blir hekta.
        Kos deg med kvelden og klem herfra <3

    3. Rydde må man uansett om man bor i hus eller leilighet. Vært syk i de siste dagene med ugrei mage, vond hals og rennende nese. Men prøver meg på jobb mandag så jeg er bedre. Håper mager roer seg til da. Fikk gjort litt husarbeid før i dag og bra var det. Men litt vask av gulv og en oppvask venter. Ha en fin dag,

      1. Hei Helge, håper du er bedre i halsen og nesa..Men øsnker deg god bedring altså. Du får koke deg noe varmt å drikke.
        Husarbeid må gjøres. Rydde må alle gjøre – både i hus og leiligheter. Det er deilig følelse å ha kontroll når man begynner
        å komme i mål..Lettelse på en måte og glede.
        Nyt kvelden og ha en fin søndag og igjen masse god bedring.

    4. Kan jo ikke være på festival hver helg..hehe.. Deilig med ryddig hus..jeg har alt for mye rot i skuffer og skap..men ellers ganske ryddig 🙂 Sitter akkurat å spiser et eple nå..kjøpte for å lage tilslørte bondepiker til i kveld 🙂 Klem og fin helg videre til deg <3

      1. Hehe, nei nytter ikke det…Liker meg jo best her hjemme egentlig.
        Deilig å rydde, man dytter inn i skuffer og skap vet du.. Og ja de er virkelig deilig og rydde..Det er befriende på
        en måte. Deilig følelse…Nå er det en fryd å åpne skuffer og skap.
        Klemmer, nyt kvelden..

    5. Du er skikkelig i siget på rydding nå! Og jeg er enig – en får rydda i hue samtidig lissom…! Håper du har kosa deg med lørdagen din? Her kommer det klemmer… <3

      1. Mange takk, ja rydde er gøy nå man er i siget. For hver ting og skuff og skap man er i gjennom..
        Jo lettere flyter tankene……
        Lørdagen ble fin med to vardebesøk. Og to fine turer. Klem..

      1. Takker, synd man ikke har statistikken oppe og går. For det er jo umulig å se hvilke innlegg
        som har blitt bra besøkt. Det må være noen eldre innlegg som plutselig har blitt lest tenker jeg.
        Men moro er det absolutt..

          1. Ja, de må kommet via google eller noe sånt..Savner den gode gamle statistikken. Her blir
            det litt – bingo! Man vet ikke helt hvor leserne kommer fra. Men veldig gøy!!!

    6. Flott plassering på lista i dag. Takk og lov at garnrydding ble tatt for en stund siden. Der er det orden. Når man rydder så rydder man i hodet også. Jeg må gå gjennom alle bøkene, og seriene. Selge eller skrote. Det er fullt overalt. Men i dag må jeg i bursdagsfeiring. Nyt søndagen. Klem

      1. Tusen takk, ja her skrotes det og hives og noe går i garasjen. I tilfelle ungene vil ha noe av det.
        Bøker og nips og sånn. Klær går til kirkens bymisjon. Man har for store mengder av alt.
        Det må ryddes og jeg føler glede når jeg åpner skuffer og skap nå, det er så himla deilig.
        ..
        Nyt søndag og bursdag og ja ja gøy med litt bra plassering! Det gledes…
        God klem fra meg 🧡 kos deg masse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg