Fløtegratinerte poteter

Hei hei,

Middag er spist og mette ble vi. Har besøk av yngste sønn. Han bor i Kristansand og kom hjem noen dager. Fridager fra studiene. Så da blir det mye god mat og hygge her hjemme. Busjettet er sprengt, men ikke så farlig…Spare kan jeg gjøre når jeg er alene….

Har du teken på disse potetene? Jeg har.

Skrell 6 -7 poteter. Skjær i skiver. Sånn 0,5 cm. Kok potetene i fløte i 10 minutter. Jeg bruker kremfløte. Hell så dette i en form. Som er smurt med litt olje. Krydre litt med salt, pepper og paprikapulver. Strø på reven ost. Inn i forvarmet ovn på 200 grader. Stek dette i 30 minutter.  Og du vil heretter få verdens beste fløtegratinerte poter…

Vi hadde biff og grønnsaker og hjemmelaget saus..Deilig middag med god vin til…kos deg videre og nyt kvelden..

Lik gjerne min nye side på Facebook. Solliv ❤️

Klem klem…

#fløtegratinertepoteter

14 kommentarer

Siste innlegg