Festen

 

I dag da jeg hadde denne elleville dagen min i byen HER så passet jeg på å gå innom en Donuts-butikk vi har her i byen. Altså Timmy Donut – du finner sjappa her: TIMMY DONUT Husker ikke helt når denne åpnet jeg, men var i høst engang! Til og begynne med var det kø hver dag den åpnet for dagen, mulig det er det enda.Folk her i byen elsker Donut – så tenkte at jeg får feire dagen jeg også og handlet med meg 2 stykk hjem…Spiste den ene og den andre får jeg spise i morgen. Ganske fett og søtt…Men enkelt å spise da…smelter nesten i munnen. Men jeg vil vel heller si at smultringer er et hakk bedre, der er jeg!

 

 

Det øsregnet og jeg la i vei hjemover. Måtte handle også, for var skralt med ting som fristet i kjøleskapet mitt. Gruet meg litt, masse mennesker og styr som skal ta lørdags handelen…men der tok jeg feil. Butikken var nesten tom for folk, hm….Det gikk opp et lys..Nå er alle Fredrikstadfolka på Nordby og Harryhandler og det var dem sikkert. For jeg leste/hørte på nyhetene at det var stinn brakke der borte. I dag skulle hele Fredrikstad fylle fryser og kjøleskap med svenskemat igjen…Skjønner det godt for det er mye fristende mat på Nordby, det er delikate matbutikker der! Da er man ganske så mye nærmere normalen…Systembolaget fikk vel også en god del trafikk tenker jeg, ingen gubber som vasket bilene sine på bensinstasjon her i dag…Der pleier det å være KØ!!! 🚗

 

Kos deg med kvelden…

16 kommentarer
    1. Jeg har aldri spist donut jeg… Ikke spesielt glad i smultringer heller 😛 Har tatt av helt her i byen i natt også har jeg skjønt, slåssing og fyll. YEAH liksom! Hrmf!!

      1. Smakte veldig bra, den med hvit sjokolade og rosa hjerter var veldig god, ble ikke så søt som de med mørk
        sjokolade. Kaffe må til ja! Men ikke noe man bør spise hver dag akkurat….Men nå er det jo fest denne
        helga <3

    2. Da har du feiret gjenåpning og kost deg med deilige Donuts.
      Deilig at livet normaliserer seg igjen.
      Kommer nok fortsatt til å være forsiktig.
      I går koste jeg meg på syrommet, og så feiret vi med hjemmelaget lapskaus og wienerbrød til kaffen.
      Idag kommer noen barn, svigerbarn og barnebarn til middag og kaker. Det blir koselig.

      1. I går var det ut og titte i butikker og i byen ja..koselig.
        Donuts er godt og søtt – må ha stor dose med kaffe til.
        Herlig dag hos deg, bare til å nyte og kose dere max..
        Ta i mot både blomster og sjokolade med åpne armer…
        Fin kveld til deg!Nyt………

    3. Donuts er godt en gang i mellom det. De smelter jo i munnen. Ja, svenskene hadde visst litt å gjøre i helga, men da fikk du en rolig handletur. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg