F FOR FERIE – DAG 7

 

God kveld – enda en dag med feriehygge! 

 

I dag tok jeg bussen til et sted som heter Saltnes. Saltnes ligger i Råde! Et sted mellom Fredrikstad og Moss. 

 

 

Vi er skikkelig på landet nå! 

 

 

Blomsterenger..

 

 

Det er sommer det!

 

 

Her badet jeg – Krokstadfjorden heter det her! Veldig stille og rolig og mange fine steder ved sjøen som folk har sommersted.  

 

 

Skarven slo ut vingene. Yes – den kjente bloggeren Solliv er på besøk….

 

 

Idyll på min vei…

 

 

Roser og hvite stakittgjerder er flott!

 

 

Mye båt – når jeg er ved sjøen og ser dette. Så ønsker jeg meg en båt! Men er mye styr med det også da! Så blir med tanken som alt annet….hm…Jeg fikk meg en fin tur og skikkelig melkerute med den bussen – gikk innom alle kroker og kriker du kan tenke deg. Tar nok denne bussen en annen dag også, og hopper av bussen et annet sted. Har du hørt om øyhopping? Solliv driver med buss-hopping i sommer ❤️ Men ser jo mye forskjellig da og behøver ikke stresse med å kjøre bil og finne parkering eller noe! Dag 6 finner du her: F FOR FERIE – DAG 6 

 

Dag 7

 

 

24 kommentarer
    1. Du er tøff!! Får ikke meg til å bade her til lands!! Jeg bada sommeren for tre år siden, da var det himmelsk temperatur i Drammenselva, men nå blir tåa til is nesten før jeg har duppet den. Da får det bare være. Jeg drømmer om andre steder i verden jeg har vært og får overleve på minnene en stund til. Skulle gjerne bedrevet buss-hopping jeg også, men blir himla syk. Kanskje det fungerer med sånne pillere? Gleder meg til toget går igjen. Buss for tog i Drammen hver sommer. Vil hoppe litt jeg også, helst med tog – kos deg videre Solliv 🌹

      1. God kveld! Tusen takk, ja jeg liker å bade! Og er enig. Det er best med tog egentlig, men det
        er sommer og da er det buss for tog mange steder. Begynner for fullt her 24. juli også.
        Litt kjedelig…Så får kose med på buss jeg da. Humper og går og stopper ørten steder.
        Ønsker deg en flott helg! Kos deg! 🙂

    2. Fine innlegg fra feriedagene dine.. Masse idyll med sjø og blomster.. <3 Deilig badevann om dagen.. men ønsker meg mer stabilt finvær.. selv om det har vær ok.. Nyyyydelige rosa roser mot det hvite gjerdet… Klem og fin helg videre <3

      1. Tusen takk, været er ustabilt og vanskelig å planlegge noe egentlig.
        Plutselig så er det kaldt eller bøtter ned. Roser mot det hvite var lekkert.
        Fin kveld til deg 🙂

    3. Synes du har funnet en skikkelig fin måte og tilbringe feriedagene på.
      Oppleve litt nytt hver dag.
      Kos deg videre med resten av ferien.

      1. Tusen takk, blir litt sånn i år. Når man ikke har planlagt eller bestilt noe.
        Usikker på grunn av korona. Men fint å gjøre hver dag til en fest 🙂
        Finn kveld da…

    4. Virkelig flotte blomsterenger du har funnet. Og likte ideen med busshopping.
      Men ikke på lange turer tror jeg.
      Kos deg videre på turen.

      1. Tusen takk, buss er kjekt det. Kommer innom mange kroker og man finner nye reisemål for man tenker..her hopper jeg av neste gang! 🙂

    5. BUss-hopping er greit det – fint å komme seg rundt og slipper stresse med køer og parkeringer og slikt 🙂 Herlig sommer på din kant av landet 😀

      1. Tusen takk, buss er kjekt…men er en tålmodig prosess….for det går ikke fort…Men jeg er ikke glad i å kjøre bil på ukjente veier..og all bekymring med gamle biler og det der.
        Så blir nok flere bussturer i sommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg