F FOR FERIE – DAG 15

 

Ingen vet hvor haren hopper! Jeg har ikke hoppet så langt i ferien da! Kosa meg hjemme og tenkt litt økonomi. Det er dyrt å overnatte på hotell her i Norge i fellesferien. Så har ikke valgt det i denne ferien, men jeg har jo en ferie til! Men tror nok jeg heller vil reise litt utover høsten da ting blir litt billigere igjen! 6000.- for to overnattinger i Arendal er en pris ikke jeg har lommebok til. 

 

Harepusen så jeg i dag på kveldsturen min. 

 

 

Ute og badet på det vanlige stedet mitt kl. 0900 i dag. Dette er ikke dagens badetur, men stedet jeg vokste opp. Som vi i familien eier – det er et sameie! Hytta dere ser er ikke vår, men en hytteeier som har kjøpt tomt og bygd hytte. Tidligere var det vel festetomt, men den er vel innløst for lenge siden. 

 

I dette huset vokste jeg opp, ligger bare 40-50 meter fra vannet tenker jeg. Vi eier ikke huset lenger, det er dessverre solgt! Og det var mye finere før synes jeg..

 

 

Hvor mange tusen ganger har jeg trasket her mon tro…

 

Som dere sikkert skjønner så brukte jeg kvelden til å dra på bygda. Vanne på kirkegården hos pappa. Så til stedet jeg vokste opp. Og så en liten tur til mamma…på besøk! Så nok å gjøre i dag også…hehe… I går var det dette: F FOR FERIE – DAG 14 

 

Dag 15

12 kommentarer
    1. Nok en fin dag for deg også! Setvar jammen dyrt for to overnattinger….. hmmm… lurt å kunne gjøre noe til høsten også! Så gøy å se en hare 😍😍😍god klem

      1. Veldig fin dag. Var jo tidlig på stranda og badet og dro hjem når det kom masse folk. Får sikkert biligere overnatting, med det var det jeg leste om. Prisene er sykt dyre i fellesferien. Og man må jo bestille i lang tid i forveien. Jeg skal jobbe en uke jeg nå! Neste ferie blir vel heller ikke så mye farting. Men jeg har jo muligheter utover etter det da jeg ikke jobber 100 %. Så får se hva jeg gjør! Liker egentlig dagsturer jeg! Ungene er jo til og fra her hele tida også! Hyggelig å se dem også da…klem…Haren var søt altså…<3

      1. Tusen takk 😍blir mangw tanker på slike steder helt klart. Jeg skulle huset aldri ble solgt ut av familien.. Fin kveld videre. 😀

    2. nei ingen hvet hvor haren hopper hi hi ,koselig barndomsted du har ,der måtte det være godt å vokse opp :=)
      6000 for to netter er mye penger ja,her hos oss leier grannen ut fritidsboligen sin som er et stort hus for 8000 for en hel uke og det er inkludert vask etterpå

      1. Det er dyrt å feriere her i landet. Det er jo derfor vi alltid drar til utlandet.
        Og det finnes så klart billgere måter å overnatte på, et stor hus er bra og bobil som dere har
        er supert. Men når man ikke har det så liker jeg bra hoteller med fine rom og beliggenhet. og
        jeg liker jo sjøen. Så er nok litt sær akkurat der…hehe..Men juli er en dyr måned med overnatting på
        slike steder i Norge. Men har lyst på en tur til sørlandet, men det får bli senere i sommer.

    3. Det blir ikke noen dyr ferie på meg heller… Jeg skal ha fri hele august, men skal sove alle nettene hjemme. Så tar jeg heller dagsturer for å oppleve noe.

      1. Det tror jeg blir veldig fint. Jeg har jo en ferie til – så får se hva jeg gjør da.
        Men ikke lyst til å bruke så mye penger på slike ferier jeg. Det er for dyrt for
        folk som er trygdet i hvertfall. Så jeg putter heller litt ekstra på sparegrisen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg