Et eple om dagen

 

God søndag! 

 

Ute er det litt tåke, men tror dagen blir fin. Skal komme meg på tur i dag! Men blir ikke bad, jeg har jo slutta å bade for sesongen. Men det var ikke lurt, etter at jeg sluttet med det så ble jeg mindre hardfør og ja jeg tok en test: jeg kjøpte meg en hurtigtest Har begynt å spise epler også, spiser egentlig ikke så mye epler. Synes de eplene jeg kjøper gir meg mye syre. Men dette er Aroma. Dette tåler jeg og veldig gode epler. Kan anbefale, ønsker du deg et epletre i hagen så kjøp Aroma. Veldig flotte epler.

 

Flere av eplene på treet veier 300 gram. Det er mye, ser du vanlige norske epler på butikken så veier de ca. 100 gram. Så nå spiser jeg et eple om dagen også! Strutter av sunnhet! Men historien er jo en annet, etter snørr kommer hosten! Men men livet går videre…..

 

 

I går ble det tur her i Kråkerøy-marka. Kjempefint skogsterreng. Trenger ikke gå langt, bare noen hundre meter fra huset så er jeg i marka! Utrolig heldig med å bo slik og jeg verdsetter det høyt! Deilig, det er søndag og det betyr noen kaffekopper før man starter dagen! Slike stunder sitter jeg og tenker og leser litt nettaviser og på blogg! Men deilig å bare sitte rolig, tenke om alt mulig.

 

Akkurat i dag satt jeg og tenkte at noen mennesker får til så mye her i livet. Mens andre har nok med jobben, huset og familien og så er det stopp! Noen mennesker har en stor dose kreativitet og energi 🙂 Mens andre har nok med å leve livet, gjøre alle rutinene. Så er dagen over igjen! Men er kanskje slik at vi som er vanlige undersåtter blir spist opp av systemet vi er en del av! Men skjønner at mange (les noen) sier opp jobben og starter for seg selv og gjør noe ut drømmene sine! 

 

Har du en drøm – følg den!

14 kommentarer
    1. Her er link til et maleri av en lokal kunstner her, Thomas Klevjer.
      https://www.artcards.no/products/drifting-av-thomas-klevjer
      Det bilde har jeg alltid likt. Mannen er “dømt” til å sveive tannhjulet rundt. En gang jeg var på Galleri Klevjer var kunstneren selv der, og begynte å gi Gamle Gubben Grå en omvisning hvor han fortalte om bildene sine.
      Da kom vi inn på dette bildet, og jeg sa at det hadde fasinert meg siden jeg så det for første gang. Arbeideren bundet til maskinen. Klevjer var enig, men satte meg på en dypere tanke. Hva om han slipper taket! Ville han ikke da bare sveve viljeløs rundt i universet uten noe fast forankringspunkt.?

      Dette har kanskje ikke så mye med epler å g gjøre, men mer noen betraktninger over siste avsnitt.

      1. Fint bilde til ettertanke. Noen mennesker trenger rutiner i livet sitt, hvis ikke sporer de av.
        Men jeg har sett mange eksempler på at når man kommer ut av dette hjulet så får de menneskene en glød i øynene jeg ikke
        har sett før! Mange blir utslitt av et liv med å være underdanig og kreftene ebber sakte men sikkert ut…..

          1. Et vanskelig valg! Men man hører om alle de som lykkes med å slippe taket! Men kanskje ikke så mye om de andre! Skulle jeg gjort dette livet om igjen – så hadde jeg aldri surret rundt i dette hjulet – det er 100 % sikkert!

    2. Jeg har lest kommentaren til Kjerringtanker, og det du skrev om å bare DRIVE PÅ, uten noen mulighet for å “leve” særlig i tillegg. Jeg tror jeg ikke ville valgt å sveve HELT fritt, men kanskje en liten stund. Prøvd det et års tid. KJenner jeg har lyst til det akkurat nå 🙂

    3. An Apple a day…. Osv.
      spiser ikke så mye epler jeg heller, men godt av og til.
      Før jeg ble pensjonist, jobbet jeg i ett firma som importerte frukt og grønnsaker.
      Da var vi bra bortskjemte.
      Ble en del smaksprøver.
      Godt at du har kommet deg ut på tur igjen. God søndag.

      1. Et eple kan være godt det. Når det er gode epler. Spennede sted å jobbe! Sikkert mye man kan smake på som man aldri hadde kjøpt ellers. Litt godteributikk dette!
        Ja – deilig å være på tur <3 God klem.

    4. Hørtes og så helt flott ut. 🤗 Noterer Aroma, må få et nytt tre, da et døde sist vinter. Har ikke prøvd hurtigtesten, bare sånn vanlig. Og det gikk også bra. Nyt søndagen. 🤗

      1. Tusen takk, Du burde kjøpe Aroma. Nydelig sort – eplene er store og røde og helt hvite inne i kjøttet og spises nå på denne tiden. Er nok ikke epler man kan lagre. Men man kan jo lage mye godt og spise som de er.
        Ha en fin kveld…Klem.

    5. Viktig å følge drømmer – så langt det er mulig! Jobben elsker jeg – og det er jeg glad for – den gir meg mulighet til å leve bobil-drømmen! Og – jepp, jeg spiser eple – hver eneste dag! Klem <3

      1. Ikke sant, du har en god plan i livet ditt! Du når dine mål!
        Jeg har en drøm og et mål jeg jobber med!
        Men går bedre for meg på jobben nå! Ny jobb, ny sjef, ny arbeidstid! Klem…

    6. du er virkelig heldige som har så herlig turtereng tett ved huset ,trenger ikke kjøre bare gå :=) lykke .Et eple om dagen fikk jeg anbefalt av en lege jeg hadde en gang ,det skulle holde magen i orden :=) ,men jeg elsker kokt eple også jeg da

      1. God morgen. Jeg er veldig heldig. Jeg bor helt klart på et flott sted! Og bruker naturen hver eneste dag! Går bare ut den døra og så ned en listen bakke.
        Så er jeg i verdens fineste skogsterreng. Bruker sjelden bilen. Det må være hvis jeg skal gå tur i et annet distrikt.
        Et eple om dagen skal være sundt ja! Magen trenger noe å jobbe med! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg