jeg kjøpte meg en hurtigtest

 

Vel, det var ikke bare 1 test, men 5 tester i denne esken! Kjekt å ha utover høsten og vinteren. For det blir nok flere dager med snørr og hoste! Men for en pris………..hadde jeg visst at det var så dyrt så hadde jeg kjøpt meg en test fra Normal! Men gjort er gjort for kneppige meg! Tenkte kanskje jeg kunne tatt denne testen i bilen jeg, og ordnet med ting etterpå, men var ganske så komplisert så tenkte det var best å kjøre hjem igjen og så ut etterpå igjen. Hvis man var frisk!

 

 

Nesepinnen – det var nok snørr der inne så var ikke noe problem å finne materiale! Man skulle vri 5 ganger eller sånt i hvert nesebor. Etter det så skulle man røre dette i en beholder med veske. Den tok jeg ikke bilde av! Stå ca 1 minutt. 

 

 

Slik skulle man lese av testen! Man dryppet 4 dråper på en plate og det skulle virke 15 minutter!

 

 

Min test viste negativ. Jeg har aldri hatt noen tanke om jeg hadde blitt smittet av Covid heller, men kan aldri være sikker nok. Så er nok en skikkelig høstforkjølelse som jeg har fått. Sånn passe med snørr, litt uopplagt og litt frossen. Er bedre i dag, men er ikke frisk. Etter mine beregninger så tar det vel 4-5 dager å bli kvitt dette. Det hører med til høsten. Nå har jeg 4 tester igjen. De legger jeg vekk til senere bruk. Dette blir nok den nye normalen fremover tenker jeg! 

 

H u r t i g t e s t (nesten litt rebus dette) Men jeg kom i mål!

20 kommentarer
      1. Ja, men jeg følte hele tiden at det var en vanlig forkjølelse. Hadde aldri feber.
        Men er greit å ta en slik test når man skal tilbake på jobben!
        Tusen takk..

    1. God bedring til deg. Prøvde meg på en test jeg også. Var negativ. Men synes den var litt komplisert, og ikke sikker på om det ble NOK klemming på røret, NOK røring i glasset. NOK dråper ELLER for mange på skåla osv… 😀

      1. Var mange deler og mye å lese seg opp på.
        Men tror ikke man kan gjøre feil egentlig. Da får man testen underkjent.
        Følge akkurat det som står! Være nøyaktig! som sagt, jeg kjørte hjem for å ordne med dette.
        Skjønte fort at det å surre inne i bilen ble det ikke noe greie på! 🙂
        Men jeg ble svett når jeg åpna pakka…..tenkte mitt!
        Tusen takk <3

    2. Ja, det er nok den nye normalen dette her.
      Vil du si det var enkelt å gjøre dette selv?
      Tror du den er til å stole på, en sånn test som dette?
      Jeg spør ikke kritisk. Er bare nysgjerrig, om jeg også skal vurdere å kjøpe en sånn?

      1. Det er nok den nye normalen. I hvertfall for oss som er i jobb.
        Tror ikke det er greit å komme tilbake på jobb og si – jeg var jo bare forkjølet uten å ha noe å vise til.
        Virket proft dette her fra apoteket. Men dyrt, 399.-. Var enkelt, men jeg ble litt svett av alle delene og den store
        bruksanvisningen. Tror ikke man kan gjøre feil, da får man den underkjent. Har man korona – er dette viruset så sterkt
        at når man da roter rundt i nesa med denne pinnen i hvert nesebor og blander det skikkelig med dråpene så slår det ut.
        Hvis ikke hadde ikke slike tester blitt godkjent. Bare følge det som står nøye! Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg et sett og hatt liggende.

        1. Jeg er ikke så ofte forkjølet til vanlig. Men med denne diagnosen og bremsemedisiner, så er jo ikke immunforsvaret mitt så mye å skryte av, så jeg bør nok være litt forberedt ja. Men ja, det var dyrt synes jeg.
          Jeg er litt sløv for tiden, så glemte å ønske deg god bedring. Håper det slipper taket rimelig fort, men godt du ikke var covid positiv ♥
          Varme klemmer ♥

          1. Tusen takk <3 hyggelig.
            Det var dyrt, men der og da orket jeg ikke krangle med kjerringa og si at jeg bare trengte en test.
            Du vet Apotek ønsker å tjene penger! Har sikkert en og en test for salg.
            Eller så kan man kjøpe på Normal – de koster 48.- Sikkert samme greiene. Kanskje – jeg har ikke åpnet en slik pakke!
            Klem til deg! Og God natt.

    3. Så bra at du fikk testet deg.
      Da må du bare bli kvitt denne forkjølelsen.
      Høstforkjølelser kan være litt seigliva.
      God helg til deg.

      1. Som sagt – jeg tror man bær ta det herretter når man blir forkjølet. Vi som er i jobb!
        Det blir helt vanlig tenker jeg. Tusen takk <3 klem…

    4. Kjøpte den boksen jeg å, ikke veldig billig nei! Men, kjekk å ha i heimen med 3 stk i hver sin klasse på skole 😊 Her i huset har vi voksne vært forkjølet og testet oss for sikkerhets skyld, den var også negativ. Det er litt betryggende å vite uansett om man egentlig kjenner at det er en vanlig forkjølelse 🙏

      God bedring og god søndag

      1. Tusen takk 🙂
        Dyr var denne testen, men inneholdt hele 5 stykk og er kjekk å ha i huset når man er stor familie.
        Jeg orket kke spørre om de hadde andre typer. Bare betalte og gikk! Det er greit å teste seg, siden er sammen med
        mange folk til og fra jobb også. Ferjene er fulle om dagen, da den ene brua over til øya her repareres.
        Så man vet jo aldri om noen er sjuke på en slik ferje. Mye trafikk og mange barn. Men da har jeg jeg her i huset,
        for forkjølelse kommer og går i løpet av en vinter. God søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg