endelig – ta tilbake livet

 

Nå kan vi endelig ta tilbake livet vårt. Og det er på høy tid, på to år har man stivnet og blitt grå og daff! Alt har jo vært et tiltak…til slutt så ga man nesten opp! Jeg er en spontan person og liker å leve etter det! Men man har jo måtte planlegge alt nesten og det å ta en busstur/togtur har ikke vært like gøy! “Sitt her, men ikke der”  – meter og munnbind og avstand og restriksjoner.

 

Bestille mat fra en app, ikke kunne gå i en bar å bestille en øl, fra disken…Flere ganger har jeg gitt opp, har f.eks. gått inn på Egon og blitt møtt med å scanne inn QR Code for å finne meny og ta opp bestilling…flere ganger har jeg gått ut igjen…For mye å tukle med når man bare vil gjøre livet enkelt å spise for å bli mett….Så veien ut har vært kort og rett og slett gått inn på Narvesen og bestilt meg pølse og brød!

 

Det å ta tog med munnbind for å komme til Oslo , har jeg nesten ikke giddet…Disse snart 3 månedene med munnbind påbud har jeg holdt meg mest mulig hjemme! Har ikke hatt tiltak – har ikke orket…Man har det bra hjemme har jeg tenkt…Ut og inn butikker med munnbind i hånda har vært tråkige.

 

Særlig for oss med høreapparat, alt skal jo hektes bak ørene og til tider er det fort gjort å miste apparatet , de sitter ikke så godt fast! Så man har til slutt måttet legge høreapparat hjemme, man hadde ikke noe valg! ❤️ Ønsker nå i finne tilbake til meg selv og mitt gamle liv! Det vil ta tid….

 

 

I dag kunne jeg fartet, men har jo hatt TARMRENS og tar tid å få kreftene tilbake 100 % …men det kommer! Ønsker dere alle en god lørdag..

 

Finne tilbake livet …

18 kommentarer
    1. På mange måter er jeg veldig glad for at ting går tilbake til mer normale forhold igjen, samtidig ikke. Jeg har hatt det så fint med hjemmekontor, og har sluppet alt stress med å gjøre meg klar for å rekke bane og jobb + + + Det har igjen gjort til at jeg har hatt det bedre med kroppen min, ikke så mye vondt. Når det er sagt, så er jeg jublende happy for å slippe munnbind, for det er et mareritt å gå med 😉

      1. Skjønner og har fått inntrykk av at du har trives med hjemmekontor. For det er stress å farte ut den døra hver dag..Selv har jeg ikke hatt hjemmekontor i det hele tatt. Det hadde passet meg fint siden jeg trives uten mennesker..For jeg sliter med å høre samtaler i det daglige livet. Henger ikke med,…en ti len går fint. Men ikke 3-4 eller flere…
        Men det ble aldri sånn og det synes jeg var litt tråkig! ❤️
        Munnbind har jeg virkelig hatet…..takler det ikke!

    2. Vet du, et innlegg som heter tarmrens må jeg jobbe meg opp for å lese, haha.. og det blir ikke i dag, men det du skriver i dette innlegget her kan jeg relatere til. Nå håper jeg at folk benytter mulighetene sine, og har lært litt av historien siste to årene, the grand finale på det hele er ikke i dag. Ikke for å være negativ, men realist. Klem til deg, og få alt du kan ut av tiden fremover og våren 🥰

      1. Tusen takk…ja gleder meg utover nå…leve normalt, overnatte på hotell og være på tur. Spise på restaurant…
        Ikke alle dager det passer å lese om tarmrens….haha…P.S. Det kommer ikke detaljer…
        God fin dag til deg….kose deg ❤️

    3. Forstår deg veldig godt. Jeg synes det er pes med munnbind på butikken når jeg har lue, briller, og du som i tillegg har høreapparat, ja, da blir det tungvint.
      Vi får håpe ting normaliserer seg når det gjelder dette, og mindre smitte snart ☺️
      Jeg har også snudd og gått igjen de plassene det må scannes kode eller skrive seg inn. Orker ikke å skulle få beskjed om at den ene gangen jeg tok sjansen, så skulle jeg måtte sitte i karantene. Ikke for at jeg ikke er nesten i karantene nå da. 😄
      Vi er jo stort sett bare hjemme.
      God lørdag. Klem 🥰❤

      1. Akkurat sånn har jeg følt også..
        Navn og telefonnummer, skrive seg inn og. risikere karantene…nei, har fristet lite..
        Ja, vært lang og tung tid..Da det kom ny påbud med munnbind i november 2021, datt jeg ensten sammen!
        God lørdag og klem ❤️

    4. Heia til deg. I dag vil jeg dele ut en verbal blomst til hele det norske folk, i måten de har stått i pandemien. Det er rett og slett imponerende bra.

      Men, det er et men. Vi må ikke glemme menneskene som er særlig utsatt. Mennesker som går på immundempende medisiner, som f.eks. ALS syke, de organtransplanterte og de kreftsyke. Dette er mennesker vi ikke må glemme når vi andre i dag kan tilnærmet leve som normalt. Vi må vise hensyn til disse.

      En annen gruppe som også er utsatt, er de uvaksinerte, disse må vi også tenke på, så vi ikke utsetter de for alvorlig sykdom med å smitte dem.

      Ellers så er jeg enig med deg, det vil nok ta noe tid før vi venner oss til den nye hverdag 😉

      1. Tusen takk,
        ting tar tid for å slippe taket helt…Men for de fleste av oss er kanskje dette starten på nytt liv!
        Det er godt 🥰 Men min gruppe som er de hørselshemmede har slitt fryktelig i to år!!!
        De har på en måte blitt glemt av alle……..

    5. Var så deilig å komme inn i Post i butikk for å hente pakken min helt uten munnbind. Han kjekke bak disken var også uten munnbind så mange fornøyde personer å se. Dunkåpa var helt perfekt og i morgen skal jeg gå tur.Ha god helg og morsdag i morgen. Klem

      1. Tusen takk og god morsdag til deg…
        Så herlig at dunkåpa passet perfekt, deilig å ha på tur. Jeg kjøpte jo min i november og
        den er så deilig å ha på nedover rompa…fryser ikke! Deilig å slippe den munnbind-dritten..
        Jeg ble så hemmet og trist når jeg tok det på meg..

        Kjekkaser kommer frem nå…hehe….Klem og fin kveld…<3

    6. Ja det skal bli bra, for de aller fleste. Min kjære må være forsiktig, siden hun går på biologisk medisin som svekker immunforsvaret. Så vi får se hvordan livet skal håndteres fremover. 🤗 nyt helga. 🤗 klem

      1. Ja det blir bra for de aller fleste, men noen må fortsatt ta hensyn.
        Etterhvert dekker vaksinen opp tenker jeg. Da blir stadig bedre <3
        God helg til dere og en diger KLEM ❤️

    7. Så bra at du føler deg lettet og endelig kan begynne å leve igjen! Jeg er veldig usikker….. hele den tida jeg har vært aleine nå, har det vært restriksjoner…. jeg syns det har vært trygt, tror jeg…! Nå er jeg litt sånn rar inni! Men – det går seg nok til, og jeg får bruke den tida jeg trenger! Koooos deg masse nå – gooood klem <3

      1. Ting tar litt tid med det å komme i gang igjen…
        Men hodet er klart, jeg tenker at det er viktig å danse mens man kan – GRIPE DAGEN!
        Glemme morgendagen….
        Klem <3

    8. Jeg er jo blant de som ikke har merka store forskjellen fra det vanlige livet mitt disse to årene – men har fullstendig forståelse for andre som har slitt. Og spesielt kan jeg forstå dette med bl.a munnbind og høreapparat. Får inderlig håpe at det virkelig er over nå ❤
      Klemz

    9. I dag er det over, og det skal vi nyte. Og så må vi forstå at det vil være my smitte fremdeles. Men bare det å slippe å starte dagen med å høre mannen på radioen messe om hvor mange smittede siste døgn, siste uke siste måned…

      1. Ikke sant…..Nå nytes det, sakte men sikkert tilbake til livet <3
        Jeg har nok vært mest redd for karantene og isolasjonen! Det har skremt meg bort fra livet…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg