en vinterdag i Fredrikstad

En riktig God lørdagskveld alle sammen!

 

 

 

Jeg måtte ut og handle i dag, og bilen var glasert. Den må bare stå til det blir varmegrader..Håper de kommer snart, selv om vinteren kan være fin den. Men jeg gikk til byen og busset hjem med to handleposer! Det begynner å bli mørkt her er jeg på vei hjem til Kråkerøy, handler på Extra der og tar 1630 bussen hjem. Heldigvis kunne man gå inn foran og gå ut foran. For dette er bussen som går frem og tilbake til Oslo og der må man klatre for å greie å komme ut bussen bak altså, og med veske og to poser i henda så er det nesten risikosport! Men det går ingen andre busser forbi meg på lørdager.. Alternativet hadde vært taxi..

 

Bildet  over er Domkirken i Fredrikstad.

 

 

I parken ved Domkirken, nesten som å se en film! Var fint synes jeg. 

 

 

Lykkeberg og litt kunst. Lykkeberg, huset tidligere ansatte i Fredrikstad kommune. Men ble fort for lite og folk satt her og der. 

 

 

At det er mulighet for en klipp her er det vel ingen tvil om! Dette gikk på strøm og armen viftet og viftet.

 

 

Flora, et spisested. 

 

 

Her var det litt utsalg av øl og slikt før jul, før alt stengte ned igjen..

 

 

Damen med duene kan du også lese om her: en fugl i hånden er bedre enn ti på taket 

 

 

Juletreet kom til sin rett her. Det står foran det nye rådhuset. Ikke bilde her, men ligger til venstre.

 

 

Hvorfor ikke en seng av snø, mens man venter på mamsen (ikke meg).

 

 

Sier det igjen – snø er flott på bilder og gir god stemning og kontraster i bilder! 

 

 

Jul på torvet, Plankebæreren..Fredrikstad var tidligere  en trelastby vet dere. 

 

 

Restaurant Cactus her og Pizzanini rett frem, skrevet om den tidligere her: Gode gamle Pizzanini er tilbake i Fredrikstad 

 

Da fikk du et innblikk hvordan Fredrikstadfolket har det i sin by! Det er vinter og ikke veldig mange sjelene ute. Folk var kanskje på senteret eller hjemme og teller sparegrisen. Jeg var bare innom Normal og så spiste jeg på Burger King og gikk hjemover til Øya hvor jeg handlet og busset hjemover!

 

Det var min dag og det tok 5 timer! Så rakk ikke kjede meg i dag heller…For jeg var jo tidlig på i dag jeg vant over naboen 

 

God kveld da!

15 kommentarer
    1. Fine vinterbilder. Likte spesielt det fra parken ved domkirken. Bilde nummer to i innlegget. Det er dom du skriver litt sånn filmplakat-bilde – eller et bokomslag

    2. Mye fint i Fredrikstad 😊
      Dama med duene minner meg om “Alene hjemme ” filmen med duedama der, om du har sett den 😁😊

      1. God morgen, å ja. De filmene har jeg sett, med det er leeeeenge siden det.
        Da ungene var små, så husker dessverre ikke detaljer.
        Fredrikstad er jo en sommerby, men kan jo være fint i januar også! Klem..

      1. Tusen takk, Fredrikstad er en fin by. Men er ingen vinterby, men det går fint å tusle rundt i byen
        en januardag også! Og det blir fine kontraster med snø.
        Ha en fin dag da 🥰

    3. en koslig by men vinter er vinter og da er det mindre folk selv uten korona ,trasig med glasert bil da ,alle skulle hatt en garasje ,vår står ute nedsnødd men det er latskap for vi har garasje ,skal prøve å lokke mannen til å fri den for snø og ta frua med ut for å spise middag ,så får vi se om han orker hihi

      1. Tusen takk, Fredikstad er jo først og fremst en sommerby! Men alt som hører en sommer til,
        men er ganske ok en vinterdag også! Glasert bil er ikke gøy, den kommer man ikke inn i nå!
        Alt er is,,,
        Så koselig for dere da og kjøre tur til et sted å spise 🥰
        Fin dag videre…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg