jeg vant over naboen

 

God lørdag alle fine folk her inne…Jeg måtte nesten klype meg i armen i dag. Jeg vant over naboen(e).

 

Det snødde i går hele dagen..Det snødde i går kveld..Det snødde i natt! Jeg var ute flere runder i går og tok også kanten etter brøytebilen. Det var sent ute i går. Var her på feltet da rundt ved 20:00 tiden. Jeg så på MM og hørte et forferdelig brak (brøytebilen)…etter at programmet var ferdig tok jeg en ny runde med snøskuffa..

 

Tidlig i dag opp igjen og en haug hadde kommet i natt også. Her jeg bor, på et felt. Et litt eldre felt, så det er folk i min alder. 60 – og 60 +., pluss noen yngre da som har kommet til på grunn av kjøp og salg av hus. Det er jo ikke slik at alle som som bygde hus her da vi var sånn 25 år :-), bor her fortsatt. Folk har flyttet og nye har kommet til. Men som sagt, det bor noen pensjonister rundt meg, og de pleier å være raske med skuffa så fort det har kommet 0,5 mm snø! Gjerne sånn 7-8 ganger om dagen!

 

Jeg kan jo ikke unngå å se for jeg er mye på kjøkkenet og der har man bra utsikt! Men i dag, tro det eller ei……Var det jeg som var den mest nidkjære med snøskuffa! Hvem skulle tro det??? Ikke jeg, ikke skal jeg bruke bilen i dag heller. For jeg har organisert at noen andre handler for mamma! Jeg må også ha noe på butikken, men jeg går og busser…Helt ok! Da har man litt å pusle med en lørdag i januar 2022! 

 

 

 

Måtte du våkne opp til solskinn og strekke ut armene og omfavne den nye dagen. – Charlotte Gray

16 kommentarer
    1. Flink du er. Her tror jeg noen (leses Gamle Gubben Grå) i likhet med meg satser på en tidlig vår – og bil med firehjulstrekk. Snøen på gårdsplassen virker å være fredet…

    2. Ja, nå har vi fått nok snø synes jeg.
      Men du har vært flink da.
      Og god trim er det.
      Vi har en snill nabo som har vært og rydda oppkjørselen hos oss.
      Vi belønner han med noen vinflasker i ny og ne. Det setter han pris på.

      1. Tusen takk, det er godt med trim.
        Nå er det nok for en stund synes jeg. Det ble veldig dårlig føre med
        dette som kom på disse to dagene. Kaldt, varmt, kaldt og alt blir glasert.
        God kveld og kos deg!

    3. Vinter i sør. Neppe det beste for sommer elskere. 17- idag, men set loves gigantiske nedbørs mengder over helga. 🤗 God helg, klem. 🤗

    4. snømåking er superfin trening,og en får bruke muskler en ellers ikke bruker ,så jeg synes det er helt og å måke snø :=) og så er det best å ta det etterhvert før mengden blir altfor stor

    5. Gratulerer – du er flink! Jeg vant også…..! Og her er det fortsatt fire naboer som ikke har løfta skuffa….! Jeg liker å ha det strigla utafor – det er pent! God klem <3

      1. Herlig, så bra. Veldig kjekt å ta den jobben, vasse i snø når man skal ut med
        søpla er ikke greit synes jeg.
        Noen folk er litt sløve på det området..
        Klem og natti natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg