en vei uten hundedritt

 

Det er nesten helt utrolig altså! Jeg har gått denne veien i 7 måneder nå – frem og tilbake mot industrien og ned til jobben der. Det finnes ikke antydning til en liten klump en gang! Søppel og skrot er det masse av, døde fugler, harepuser – men ingen hundemøkk! Så tenker at hundene vet å velge sine veier med omhu..De vil gå på grønne enger i skog og kratt. Her jeg bor er det det jo hundemøkk overalt og til og med i hagen kan det være flere ruker i løpet av “natt” Ikke vet jeg hvor de kommer fra..Men det er kanskje slik at alt som ikke synes er greit…

 

Men her er underet over alle under!  Det finnes ikke, man kan lete til krampa tar seg …

 

 

Veien i begge retninger – helt tomt..

 

 

Veien er full av hull og skrot og ugress og gjørme…det er en ting, men et spor etter hund finnes ikke her! Har tidligere skrevet om veien her også: Et stykke Russland i Fredrikstad 

 

 

Jeg har som dere ser vært på jobben og trampet og gått i dag også! Alltid deilig med luft før man er inne sånn 7-8 timer..I dag gikk jeg ikke helt hjemmefra, men parkerte på sentrum her på Kråkerøy og gikk over til Fredrikstad og tok ferja som går rett over elva til Gamlebyen! Viste ikke helt hvordan det var med kreftene i dag..

 

Et sted på på veien er det en matsjappe..her kan man kjøpe overtidsmat og mat til møter! Kan kjøpe med hjem også, men ikke fått rotet meg til det.

 

God middag…

 

Kos deg med kvelden…

 

 

15 kommentarer
    1. Hundedrit plukkes opp i bebygde strøk, og steder det ferdes mye folk. Sånn so i dag, da jeg gikk ute i skogen plukket jeg og opp hundedriten, fordi det er et turområde hvor det går utrolig mye folk.

      1. Her blir det nok ikke plukket opp på denne veien, for det er nok aldri noen som går

        tur med hundene der tenker jeg…Veien er jo så kjedelig og grusom…
        Men på Kråkerøy her jeg bor burde folk skjerpe seg!

      1. Det kan være en rev også, men jeg mistenker noen naboer her med store hunder, som slipper hunden ut på kvelden…Sånn lat lufting og det er ikke greit altså! Når jeg skal gå ut i mørket og hente avisa mi så trår jeg i den dritten!

      1. Denne veien er det ingen som gidder å gå rett og slett. Verken de med to bein eller fire…
        Veien er helt grusom og laaaaaang! Men jeg går fortsatt da 🙂
        Klem…

    2. Ja det er alltid kjedelig å gå seg på hundedritt…. håper og tror at om hunden bæsjer midt på et fortau, så har hundeeiger pose og vett til å ta opp lorten. ANSVAR!

      1. Ja, synes det bør være en vane å ha med pose når man ferdes der det er folk!
        Men her jeg bor er noen litt sløve…og det irriterer meg grensløst.
        Vurderer å kjøpe skilt på Europris. “Luft gjerne hunden, men ikke her.”

    3. Veldig bra at du ikke finner noe, da kan det nok tenkes at folk er flinke til å plukke opp etter hunden sin 🙂
      Har endelig forstått at du jobber i Gamlebyen nå. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg