En stemme i regnet

 

God lørdag alle dere som er innom bloggen min 🥰

 

Jeg er i RYDDEMODUS og tar den ene skuffen etter den andre..Bod og skap og garasje og over det hele..Det ryddes. Så da går tida altså…Ei krone her og der og plutselig hadde jeg over 200 kronestykker i en skål….Det får bli busspenger. For vi kan jo ikke betale med kort på bussen lenger, så det var i grunn kjekt..at jeg fant såpass med mynter…Og dagen flyr, roter rundt i smykkeskrin og skåler..Her er de mye juggel altså..Prøver å tenke, har jeg noe i gull/sølv som jeg har kjøpt til meg selv..Fått i gaver er lite, det er vel nesten ingenting..Hadde noen øredobber i gull husker jeg, men de ble solgt etter skilsmissen for å få inn noen hundrelapper..Det lønner seg jo ikke å selge smykker. Det er lite å hente både på smykker og sølvtøy. Men nok om det!

 

En stemme i regnet, må vel telle dobbelt??? Jeg har stemt både på kommune- og fylkesvalget. Fylkesvalget var ikke lett, hadde ikke snøring hvem som er fylkesordfører i Viken en gang..Blitt for uoversiktlig..Dette med fylket synes jeg..Så jeg googlet før jeg dro til byen! Det var stemmelokale på et torv, det passet meg bra. Da slipper man å tenke noe mer. Jeg har tenkt mitt om det som er og det som kanskje blir…Sånn må det bli.

 

Det var lørdagen sin det 🌸

8 kommentarer
    1. Kjekt med kroner til bussen – og jammen fant du mange! Lurt å få stemt seg ferdig, så slipper man på de dagene ALLE er der…. tenkte på det da jeg var innom biblioteket på torsdag (der er det forhåndsstemming borti gangen), men droppa det, for jeg hadde visst ikke tenkt fylket ferdig…. 🙂 klem

      1. Det var kjekt..Ligger litt her og der vettu..i skåler, i lommer, i vesker…hehe..
        Men bussen koster 40.- så da er det greit å ha litt kontanter.
        Kjekt å stemme, du får gjøre det når du kommer hjem igjen. Men fylket altså, ikke lett. Men jeg tok et valg.
        God klem..

    2. Den som leter og rydder han finner 😊 En krone her og en krone der blir jo fort noe til slutt.

      Smart å få forhåndsstemt. Jeg kommer til å forhåndsstemme jeg også, for hvis vi er på hytta den mandagen på valgdagen så får man ikke stemt.

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, ble mange kroner. Men var i grunn greit..Bussen her koster 40,- så da blir de fort brut opp nå etterhvert.
        For det blir mer buss på høst og vinter.
        Kjekt å stemme bli ferdig med det..Jeg har konkludert, så da er det greit – god kveld..klem..

    3. Får dere betale med kontanter på bussen? Det får ikke vi.
      Godt Viken ikke skal være lenger. Jeg måtte litt flau innrømme for meg selv at jeg heller ikke vet hvem som er fylkesordfører i Viken, og jeg har vært 6. vara til fylkestinget i 4 år. Men jeg tror det er en dame og at hun kommer fra Arbeiderpartiet…(googler og finner ut at hun er fra SV. Men det er i det minste en kvinne.)

      1. Bussen her er jo bare vrang nå. Vi kan ikke bruke bankkort men må betale med kontanter eller
        bruke appen. Appen er tuklete..Mange som ikke orker å få den opp å gå. Så da må man ha med et lass med
        penger i sekken. Helt håpløst..
        ..
        Ja, fylket er ikke lett. Det er lissom så fjernt fra meg..Viken ble for stor i omfang. Fungerte ikke. Godt det var flere enn
        meg som måtte google.

      1. Godt spørsmål, det lurer hele Fredrikstad på. Det er et nytt selskap som har overtatt busstrafikken
        og de mener det er for dyrt å drifte bankterminaler på bussene..Ikke skjønner bæra..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg