Har begynt på et stort prosjekt

 

Rett etter jobben i dag..

 

Og etter maten så tenkte jeg…Nå må jeg begynne! Det har hengt over meg så leeenge at.  

 

Det er boden her i huset som står for tur! Men ikke ferdig, men flyttet ting ut og inn og ut i garasjen og noe i søpla og noe i en pose som er el-artikler. Kaster ikke det i søpla. Det var ledninger som jeg ikke visste hvor hørte hjemme, en lampe jeg vet jeg aldri mer skal henge opp. En slitt radio..Dette ble i hvert fall kassert. Men dette er et rydde-prosjekt som jeg må bruke litt tid på føler jeg.

 

Ting som ikke er mine (kan ikke kastes)..Gamle bilag etc, må makuleres..Tenker at jeg ikke kan hive det i søpla. Påskepynten må sorteres. Donaldblader til hele Andeby. Fant til og med vinflasker, men de er nok edikk vil jeg tro..Hvitvin kan sjelden lagres i flere år. Jeg visste om disse altså, men har tenkt at det ikke er drikkbart.. De får bare bli stående til jeg jeg er i siget.

 

Kofferter og tegninger og bestikk og sånt og masse bilder..Når man f.eks maler en vegg, så kommer ikke alt opp på veggen igjen..Så blir det stuet litt bort, for ikke lett å kaste eller gi bort. Man tenker det er gaver man har fått eller brukt penger på å handle et bilde.

 

Større hus og større plass man har så mer ting og tang blir samlet her og der altså..Men får bare fortsette og ta det etterhvert..Ungene har vel flyttet 4 – 5  ganger hver seg..og hver gang så blir 90 % samlet her i huset..Sånn er det bare.. Boden er ikke så stor, så er ikke et digert rom med rot altså..Men det var veldig uoversiktlig nå. Liker det ikke…🌸 Måtte ha noen gule bilder på innlegget i dag. Gult for meg er solen blant annet…Og sol er sommer…💛

 

I ryddemodus…

 

 

14 kommentarer
      1. Ja, de har fylt opp dette huset ganske bra…når alltid hjemme er mellomsted før neste bolig og
        da blir 10 % videre med og da blir (90 % prosent hjemme hos ho mor – så lenge) til de får større plass..
        Så da finner man mye kan du si.

    1. Der har du litt av en jobb, skjønner jeg😅 Er det ikke rart med alt som samler seg opp? Kanskje du skal ha garasjesalg? Det er kjempemorsomt. Det syntes i hvert fall jeg da jeg hadde det flere ganger før jeg flyttet forrige gang🤗

      1. God ide, og slett ikke dumt. Men ungene må gå igjennom alt først.
        Det er veldig mye som de eier..Særlig i boden og i en del av garasjen.
        Men det er jo ting i bruk også, mange kofferter tar stor plass. Men det er mye blader og DVDer og spill som de eier og masse mer..
        Og friluftsutstyr og fiskestenger, soveposer, liggeunderlag…du skjønner…
        Men jeg skal rydde i gamle bøker og sortere nå. Det trengs. De er mine..Nyt dagen, her skal det ryddes videre…

    2. Når man har hus blir det mye man må rydde og kaste. Kjekt å ha men uansett må man kaste ting. Kjenner meg igjen selv om jeg ikke har hus. Ha en fin dag.

      1. God morgen Helge, ja det blir mye..Kofferter er i bruk, men et sted må de være.
        Men de tar stor plass altså.
        Men jeg må bare kaste og sortere litt – det må til..
        Og vi rydder jo også huset til mamma og så det blir jo litt der også…
        Men skal vise bilde av garasjen min, den er fin. Nyt dagen…

    3. Ryddemodus ja. Det er godt med slike moduser – når man kommer dit hen 😀 Noe må kastes og annet lagres og passes på 🙂
      Lag deg en god fredag, Solveig 🙂 Håper sola er hos deg! Vakker solsikke i allefall! klems

      1. Ikke sant, veldig deilig og nå har jeg kontroll i boden og flere steder også.
        Så de siste to dagene har jeg hatt veldig ånden over meg og det er deilig 🙂 God helg, kos deg – klem <3

    4. Det å rydde ordentlig er tidkrevende, og kanskje noe man utsetter flere ganger. Så givende når man endelig er i gang, og får kastet eller gitt bort ting man ikke trenger lenger. Selv har jeg 3 boder som jeg må takle, og loftsboden er den som må prioriteres. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. God fredag, ja ting tar tid og dette er krevende. 80 % av det i boden er ikke mitt og da sliter man med
        å kaste, rydde bort, legges andre steder, gi bort…Håpløst..
        Men har oversikt nå og det etter veldig mange timer og jeg så fornøyd altså. Klem…… <3

    5. Det tar tid og er tidkrevende å rydde, og i sommer har mannen min og jeg ryddet mye. Vi har overtatt boder nede i kjelleren, og flyttet alt fra loftet til kjelleren. Kastet masse, og fikk ordnet viktige ting som skal til loppemarked vi i koret skal ha.

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Veldig tidkrevende og det ene tar det andre og plutselig har man brukt mange timer og fortsatt ikke i mål.
        Men boden ble ganske fin nå. Har oversikt igjen. Men en del ting til å kaste, slik som gamle papirer og sånn.
        Som man har tatt vare på, i tilfelle.. 🙂

    6. Det er noen ganger orntlig godt å komme i ryddemodus! Jeg har jo hatt et oppussingsprosjekt hver høst de siste tre åra, og da har jeg rydda samtidig….! Nå sist var det kjøkkenet og alle kjøkkenskapene fikk seg en ryddesjau….! Har en bod som ikke ser ut, jeg også! Den bør taes snart…… vær så snill og kast litt inspirasjon over fjorden….. 🙂 klemmer…..

      1. Du har vær flink, ja jeg prøver å være inne i alle skap og skuffer i hele huset nå.
        Og kaster og sorterer det som er mitt som jeg ikke bruker lenger. Men de andre 80 % av tingene jeg ikke eier kan jeg jo ikke
        røre…Men jeg kan jo rydde….Tenker jeg. Lurt å pusse opp, da må man ta tak.
        Klemmer til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg