Ei lita nøtt blir ganske stort tre

Hei, håper du har det bra!

Her er alt vel. Jobber hver dag og går mine turer. Så det å gå tur for meg er en stor hobby. Jeg får trim, ser mye og kommer rundt i alle kriker og kroker her på Kråkerøy. Litt råkaldt om dagen. Så deilig å fyre litt å få litt varme i skrotten og en kopp te etter turen. Så er det middag og så er det kvelden. Dagene går fort asså.

I går var Facebook nede for telling. Da tok jeg like godt litt fri fra bloggen. Leser en bok. Koselig å lese litt.

Jeg har også lagd meg en side på Facebook som heter Solliv. Så søk meg gjerne opp og lik siden.

Ganske digert eiketre..og med flere rom….Her kan man jo gjemme unna litt avhvert da! Hvis man vil. Grunneier bor like bort i veien.

Ellers så fant jeg noen små Blåveis. Litt tidlig enda. Jeg plukker ikke, men nyter synet.

Er du forelsket i trær? Jeg er ❤️

#eik #blogg #solliv

15 kommentarer
    1. Her er eiketrær med en viss tykkelse på stammen, eller hule eiketrær uansett tykkelse, vernet. Både på privat og offentlig grunn. Vet ikke om det gjelder hele landet. Før var Norge stappfullt av eik og solgte i lader til særlig hollenderne. Nå er det knapt noe igjen, et tre her, et tre der. Brureika på Lothe i Hardanger ( Lothepus..hehe) er størst, neststørst er Mollestadeika i Aust-Agder. Det siste er minst tusen år gammelt, så da antar jeg Brureika er minst likeså. Det står respekt av så gamle trær. 😁. Helt fra vikingtiden. Jeg synes eik er fantastisk flotte trær. Det er et par stykker i nærheten av meg. Ikke så gamle som det du har bilde av, men antar de er minst hundre år gamle.

      1. Tusen takk. Mange eiketrær som er fredet her i distriktet. Dette vet jeg ikke. Så ingen plakat… Flotte.. Og de fine rommene inne i dette da…
        Dette er nok flere hundre år.. Leste ert sted at ei eik brukte flere hundre på å vokse. Og flere hundre år på å dø 💞

    2. Hei!
      Et spennende tre det der, og som du sier; en liten nøtt kan bli et stort tre 🙂

      Det er slik rå-kaldt ute og jeg fyrer også i ovnen 🙂

      Ønsker deg en fin torsdag videre 😀

    3. Det treet har sikkert sett litt av hvert gjennom mange år 😀 Jeg har jo lønna mi i hagen, som jeg dro fra jernbanestasjonen og hjem da jeg bare var guttungen 😀 Nå er den stor og fager, så det må visst være noen år siden 😀

    4. Vakkert tre. Jeg liker trær som fine strukturer i landskapet 🙂 Og elsker skogsområder med høye nakne stammer og fine stier innimellom 🙂

      Jeg følger siden din ♥

      Og jeg har selv vært litt nede for telling, så det har ikke blitt særlig blogglesing i det siste. Veldig sjelden at jeg ikke engang orker det. Men har meg en liten bloggtime i dag. Om jeg ikke blogger selv, så er det kjekt å lese meg opp litt på dere andre ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg