du er nok

 

God kveld fra meg…Dagen har gått fort og kvelden har gått unna…Men det blir jo ikke mange timene hjemme de dagene jeg jobber! Etter jobben i dag gikk jeg forbi det gamle sykehuset og etter der så var jeg på biblioteket. Tittet om jeg fant noe spennende kule bøker eller blader! Men man finner jo ikke så mye når man farter sånn rundt egentlig..Er man på biblioteket må man ha god tid, kose seg og slappe av – gjerne en lørdag, – synes jeg er en fin dag å besøke et bibliotek! 

 

 

Bare et tidligere bilde for å stykke opp teksten.

 

Men jeg kom hjem med tre bøker

 

“Den siste” –

 

“Når jeg ser havet slokner lyset” 

 

“Du er nok”

 

Jeg har sittet her og bladd litt i “Du er nok”. – fantastisk fin poesi..av Victoria Dalsberget. Små dikt som gir stor rom til ettertanke. Deler et par under her. Blir ikke så at jeg skal dele alt jeg leser fra disse bøkene altså, men i dag tenkte jeg at det kan bli et innlegg. Noe må man ha og skrive om de dagene jeg jobber. Jeg kan jo ikke bare skrive at jeg har vært på jobb og gått frem og tilbake på jobben! Men det er jo det jeg gjør, hehe – rekker ikke stor mer enn det! 

 

Jeg har ikke

fått livet kun

for å slanke meg

tjene penger

telle likes

for å gå rundt

og vente på helga

hver uke

det finnes noe mer

hvis jeg leter

 

💖

 

det er greit å lure på

om andre liker deg

 

når du bader naken

under månen en torsdag

vandrer under

lysene i Stockholm

spiller ludo

på kjøkkenet på hytta

ringer farmor

for å skravle

 

men er det viktig

 

 

 

14 kommentarer
      1. Det er to dikt….
        Ikke viktig om alle liker meg eller deg…
        Være seg selv …og stå i det tenker jeg..
        Hvis folk synes jeg er rar….vel…kunne ikke bry meg mindre! 💜klem…

    1. Ja hva er viktig –
      og dette med å like seg selv – være seg selv –
      Det tar tid føler jeg 🙂
      Jeg har brukt lang tid på å finne meg selv og bli den jeg er – være meg selv 🙂

      1. Nå har du funnet deg selv tror jeg…🥰
        Jeg fant meg selv skikkelig da jeg ble alene med hus og barn og regninger…

        Da vokste jeg!

      1. Tusen takk, bildet viser lav på et fjell..Det er fint synes jeg og det ligner en rose!
        Fine ord, liker sånne små dikt jeg. Klem..

    2. Biblioteket, ja..der har jeg ikke vært på flere år – noe som er sprøtt, for jeg var faktisk veldig flink til å bruke de..og når jeg sier de, så er det for at jeg har bodd så himla mange steder – og vært på himla mange bibliotek, hehe..
      Flotte dikt, ja.. og virkelig noe å tenke over =)
      Ha en riktig fing torsdag <3 Klemz

      1. Ja, fine dikt til ettertanke! Bibliotek er hyggelig. Alltid likt stemningen der.
        Så du får se om du finner deg et nå også, klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg