det gamle sykehuset

 

Det gamle sykehuset her i Fredrikstad var jo en stor bygningsmasse! Men det er mange år siden det ble nedlagt og vi fikk et nytt sykehus i Sarpsborg (Kalnes)..Det var til og med mens pappa levde og han har vært død i over 5 år. Det er nå en byggeplass! Jeg savner forresten det å ha et sykehus i Fredrikstad!

 

 

Det var en gang en rik bergenser som kjøpte dette gamle sykehuset og ville gjøre det om til leiligheter!

Dagene og årene har gått. Ting har stått i stampe med det meste har jeg forstått..Noe som kommunen her bør ta mye skyld for…saksbehandling har stoppet opp og opp…Det har blitt skrevet så mye om dette og jeg har virkelig ikke lest alt bare tenkt at her går det år! 

 

 

Men se her da! Jeg gikk hjemover fra jobb og gjennom denne bydelen ..

 

 

Ting skjer…

 

 

Kommer  til å bli så fint og tenk på denne utsikten over Glomma da og utover sjøen. Leilighet i toppen der, ikke for min lommebok – men folk har mye penger i dag. Det vet vi..Mener også at det skal bli restaurant i toppetasjen og som er åpen for alle. Er spent på hva som skjer rundt i området også jeg, hvordan bydelen blir etterhvert – når ting blir ferdig! Tror det blir et kult område å bo i..I byen, men ikke i sentrum. Kort vei over til Kråkerøy. 5 minutter til ferja til Gamlebyen. Tenker at dette blir bra! Jeg har bodd i blokk tidligere jeg, det var bare 4 etasjer da og vi bodde i 4. etasje. Men likte det godt, enda det var trapper…

 

Og tenk   – hvis disse veggene kunne snakke…

14 kommentarer
      1. Veldig fint bygg – ja, her har det vært mange kjepper i hjula. Men ser ut som det går fremover nå. Må jo ikke bli som Russland der blokkene står halvferdige i flere 10år…

    1. Blir fint nå. Jeg har besøkt masse folk der. Vært veldig mange ganger på hørsel avd..også
      Og selv vært innlagt hele 5 ganger. Siste gangen var bekkenbrudd..da lå jeg der i 4 dager.

    2. Ja, tenk om de veggene kunne snakke. Rart å tenke på alle minner vi har fra dette sykehuset. Men livet går videre og det kommer til å bli fint. Klemsiklem.:)

      1. Ikke sant og nå blir det boliger. Virkelig boligmangel her i Fredrikstad.
        For folk flytter hit altså, alle skal til Fredrikstad nå! Klem..

    3. Ja uten tvil spennende å se hvordan det ferdige prosjektet blir..høres jo bra ut, da =)
      Kan godt skjønne at du savner sykehus i Fredrikstad – men det er jo tross alt ikke SÅ langt inn til Sarpsborg.. syns nå jeg da…i all fall ikke når jeg tenker på til sammenligning her, der bl.a øyfolkene har opp mot timevis i reisetid for å komme til en enkel undersøkelse =)
      Uansett..ha en flottersfin dag <3 Klemz

      1. Ser ut som det begynner å bli noe nå, tid har det tatt..virkelig.
        Men gøy å se nå utover..
        Vi som bor i Fredrikstad er ikke glad i å dra til Sarpsborg vettu……
        Det er vel der det ligger og ikke avstanden…hehe…
        Vi er litt bortskjemte her i Østfold, vil ha ting nærme…Men skjønner hva du mener altså 🙂 klemz..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg