Det gjorde meg godt

 

Man bør hvile masse når man er syk eller har vært syk, slik at kroppen får stabilisert seg igjen tenker jeg. I går var jeg ikke ute, og det er ikke ofte det skjer med meg. Da er jeg veldig dårlig for å si det sånn! Og det var jeg jo…Var så langt ned i den kjelleren at du vil ikke tro det om meg! For jeg er ikke sånn type som synes synd på meg selv. Men i går hadde jeg mest lyst til å tute høyt! Gjorde jo ikke det da, hadde nok med den andre gapinga hele natta!

 

Kjedelig er det uansett…og man tenker at man aldri kvikner til..Jeg hvilte meg stort sett hele dagen til sånn 1530 da stod jeg opp..Og var oppe noe timer før jeg ble veldig trøtt igjen og 4 timer senere var jeg i senga og sov 10 timer. På dagen hadde jeg sovet/slappet av på sofaen. Ikke meg det heller for ligger sjelden på sofaen..Er litt rastløs, og føler at man kan hvile seg til natta. Men når man har hatt et virus på besøk

Så tar man det med ro og hviler. Slik at kroppen kommer seg til hektene igjen 🥰

 

 

Men i dag så var det helt greit å gå seg en tur i det fine været. Kondisen var ikke som før, men gikk i mitt tempo og litt vekk fra folk slik at man slipper å snakke med noen hvis man ser kjente. Synes det er slitsom når man ikke har dagen! Sola varmet faktisk og det var helt nydelig å gå litt over stiene, klatret litt så kommer man opp fra stien og litt annet terreng – litt høyde og fjell.

 

Det gjorde meg godt. Det gjorde meg friskere. Jeg tenker at det å komme seg ut er en del av behandlingen for å bli frisk av denne sykdommen i hvertfall. Luft ned i lungene, sol på huden og impulser for hjernen. Ja, dette gjorde meg godt! Fikk kjørt meg en tur på butikken etterpå og handlet litt varer som ga meg energi…Så i dag blir det legge seg til vanlig tid og komme seg på jobben i morgen!

 

Ganske kjedelig helg i grunn som varte til og med tirsdag, satser på at neste helg gir mer hygge!

 

Men en ting er sikkert, en tur ut – hjelper for GRUFF!

 

Fin kveld videre..

26 kommentarer
    1. Helt sant, masse hvile når man er syk – eller nettopp har vært det. Ting tar tid, sånn er det bare. Men godt at du begynner å komme litt til hektene nå ❤️ Så ut som en fantastisk tur 🤩 Nydelige bilder.
      Ha en fin kveld, og ei riktig god natt ❤️ Klemmerz

    2. Kroppen sier fra når den trenger intensiv hvile, og da er det bare å høre etter 😀 Så bra at det gjorde deg godt med en luftings! 🤩 Flotte bilder! Ser jo nesten litt høstaktige ut. 🙂

    3. Det gjelder å ikke ha hastverk når man har vært eller er syk. Slappe av og la kroppen komme seg igjen. Kan nok tenke meg der var godt å få luftet seg litt igjen i dag 😊

      1. Det er helt klart viktig å høre på kroppen ja.. 👍😀 Ta det pent og en tur ut skader ikke når man orker seg selv igjen.. 😍

    4. Ja man skal ikke tro at man er i toppform med en gang, det merket jeg skikkelig godt i går når jeg prøvde å gå en lenger tur, måtte bare snu. Så jeg får gå de turene jeg orker og satse på at det kommer seg tilbake til normalen ganske kjapt. Men du har helt rett i at en tur ut kurerer gruff, det er sikkert og visst.

      Ja noen ganger har man bare IKKE lyst å måtte bli stående å bable med kjentfolk!

      Godt at du kan komme deg på jobb igjen og få tilbake hverdagen❤❤❤

      1. Tusen takk…
        Enda godt at det går fremover, masse hvile og frisk luft gjør godt. Og spise seg litt opp igjen…
        Håper du orker litt lenger tur nå etterhvert…Ikke så greit, når man merker man blir ille sliten vet du.
        🥰

      1. Ja, man blir virkelig satt ut altså….kroppen trenger energi og det blir det lite av
        når man har en slik sykdom ….Men puste inn luft er deilig! Klem…

    5. Så godt å komme seg ut – også etter en sånn “runde”! En tur kurerer allslags gruff – bare man orker å stable seg på beina! God klem <3

      1. Godt å få litt frisk luft og lufte og klarne tanker fra kjelleren…
        Tar tid dette…før kroppen kommer seg til hektene igjen…
        Merker fort det når man ikke har spist på 2-3 dager.
        Klem..

    6. Lurt å hvile og sove ut etter en slik tørn som du har hatt. Og da er det desto deiligere når man orker en tur ut igjen. Og denne turen kunne jeg tenkt meg å gå også. Så flott å gå der ser jeg. Fine bilder! <3

      1. Tusen takk, det stedet er så fint. Litt høyde og vekk fra stien og så fredelig og så nydelig der.
        Flott utsikt også – hvis man vil sette seg ned med en kaffe. Viktig med hvile for å komme seg igjen.. <3 klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg