Det er sommer, sol og fredag

 

Kan man bare være hjemme en hel dag?

 

Jeg liker jo å være på tur, både dagsturer og overnatting. Men for tiden blir det mest dagsturer egentlig. Det er jo fordi man kom litt ut av “reise-systemet” under pandemien og har ikke helt kommet tilbake til den tiden. Pluss at overnatting koster og alt har blitt så dyrt. Det er ikke masse man skal finne på før tusenlappene fyker av gårde. Vi var på jubileumstur forrige uke. Ikke lang tur og lenge borte, men to overnattinger og for meg som dro til Oslo også så ble det tre dager med tur. Fredag, lørdag og søndag. Ikke egentlig billig tur dette med Kiel-ferja og mat og drikke og lommepenger. Tenker turen kostet til sammen rundt 30.000.-. Litt luksus på en måte, men det føles deilig.

Men det er ikke penger jeg tok rett ut av brukskonto, men jeg spart og har jo visst at jeg ville feire det å fylle år, med tur og fest og moro og samhold med gutta.

 

Så det å reise stopper jo litt opp, har man nok penger så trenger man aldri å tenke økonomi på samme måte, da er det jo bare tiden og oppfinnsomhet som stopper på en måte. Men dagsturer koster ikke mye, det er buss/tog, og mat kan man ha med eller kjøpe i matbutikk..Tenger ikke spise både lunsj og middag på et sted ute på en dagstur. Er man på biltur er det jo bare å pakke en kjølebag med godsaker. Det er koselig for dem som liker å kjøre bil, jeg er ikke så glad i bilturer..Liker bedre å reise med fly, tog, buss..Man er friere..

 

Men kan jeg bare være hjemme en hel dag? Nei, jeg kan ikke det, jeg må alltid ut å gå, (sykle, svømme) etc.. 2 til 3 turer hver dag. Det skjer aldri at jeg er hjemme fra morgen til kveld. Jeg må ikke på tur ut av Kråkerøy, men jeg må på tur her på Kråkerøy. Selv om jeg holder på ute eller inne, så blir det alltid tur. Senere i dag blir det nok tur i skogen og ut på badetur Årets vakreste sommerkveld

 

Kos deg med dagen! 

 

 

12 kommentarer
      1. Ja,
        Jeg greier ikke det. Jeg er en aktiv person som liker å gå, og jeg liker lange turer. Så blir fort 10 – 20 kilometer hver dag året rundt. Det må jeg ha. Er glad i å være ute slik.

    1. Jeg har nok ikke noe problemer med å være hjemme en hel dag, for det er alltid noe å finne på. Ellers så er det godt å sitte på balkongen eller ute på krakken med en bok å nyte. På grunn av katten blir det bare dagsturer på meg også, men det kan nok hende det bare hadde blitt det uten også. For ting har som du sier blitt dyrt. Ønsker deg en fortsatt fin fredda, hvor du nå enn er 🤗

      1. Koser meg hjemme jeg også, men liker å gå og sykle.
        Liker å trene på den måten. Er glad i å være aktiv der. Men jeg må ikke på byen eller på butikken eller
        sånne ting. Men liker å gå turer, mange turer. Her på Kråkerøy, og jeg går alltid hjemmefra.
        Det er dyrt om dagen så man må tenke hva man vil 🙂 sånn er det jo…Klem..:-)

    2. Jeg har nettopp farta med bil, man må jo ha mat og hente en pakke. Lekker sengetøy sett fra Høie som det var sommersalg på.
      Blir tur til Alta og det etter St.Hans, må vel sjekke hotellpris først. Kreta ble skrotet, for dyrt nå med svak krone og Euro er jo høy. Nå skal jeg ut på terrassen å nyte litt og i morgen er vi barnevakt for en 4 åring.
      Nyt helgen. Klem

      1. Alta høres fint ut, kanskje du ser kokken også. Koselig å handle litt, moro med noe nytt i heimen.
        Kreta koster flesk nå, dyrt med fly – dyrt å leve der ..Så blir ikke i år vil jeg tro.
        Men blir nok noen turer med overnatting, men ikke hver helg. Penger må strekke til og tenke hva man vil.
        Kos dere med barnevakt, koselig…Nyt kvelden og klem her fra meg. 💚💛

    3. Jeg er jo på jobb, så sjelden hjemme en hel dag. Enig med deg om dette med ferier, småturer. skal man dra langt kostet det litt. Hotel etc. Men f eks nå i sommer skal jeg og søsteren min på campingplass i Sverige. Hytte. og overnatte en natt på bror sin hytte. Og en tur til Bergen. Treffe Kjersti. Det blir hotell 😊Litt variert. Men må ikke til syden.

      1. Nei, man er jo på jobb og hit og dit. Sånn er det.
        Høres ut som gode planer. Blir noe overnatting på meg også. Men ikke helt vanlige helger og hver helg.
        Må se ann – hva man ønsker og vil. Alt har jo blitt dyrere og penger skal strekke til 🙂
        Blir ikke syden nå i sommer på meg. For dyrt…Liker å reise til Kreta jeg, men ikke for alle feriepengene..

      1. Jeg koser meg hjemme jeg, men må ha turer hver eneste dag. Nå blir det mye skog og sjø..
        Må gjennom skogen for å komme til sjøen. Men jeg går mye asfalt, til og fra jobb og sånn.
        Jeg er aldri hjemme hele dagen uten å bevege meg et sted. Det er en livsstil.

    4. Jeg er jo som deg….absolutt ikke hjemme en hel dag! Ut å gå norn turer….! så liker jo jeg overs godt å kjøre da…. spes med bobilen! Heldigvis koster ikke det like mye hver helg! Det hadde ikke gått bra for finansene! Turer koster jo, men er absolutt verdt det! God klem 😘😘

      1. Ja, like altså. Ut på tur – det må man. Jeg må ikke kjøre eller noe sånt, men må vekk fra eiendommen og komme seg
        på tur. Det er jo livet..
        Deilig med den hytta di, klart det koster. Men det er jo det det handler om..Kose seg med pengene sine på sin måte!
        Vi kosa oss veldig på turen, verdt hver krone..
        God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg