Det er bælfint her

 

Bælfint er Fredrikstad-dialekt! Betyr kjempefint…Vel, i dag er det å ta i! Nå er det det jeg kaller guggevær! Masse snø hele uka, i går kveld kom regnet og i dag tåke og fortsatt mildvær!

 

 

Skøytebanen – synker til knea…Ingen dam altså, bare sprøyta på en fortballbane!

 

 

Et tykt lag med is + snø = GUGGE når mildværet kom!

 

 

Har gått tur jeg, men jaggu var det tungt å gå! Bena sank nedi for hvert skritt jeg gikk! 

 

Nå har det vært topp vær her i 5 – 6 uker! Skikkelig utevær og vintervær..I dag starter vinterferien! Vel, mange drar vel til fjells….Vi andre overlever på REN STYRKE.. Trist for ungene, men kjenner jeg dem rett så er det mye å hygge seg med likevel..Bare det å soooove leeeeenge! Er jo ferie bare det! Og kjeder man seg så kan man jo ta en tur på biblioteket eller på Mammutsalget – du finner litt om det her: Mammutsalg – billigere før! 

 

God fredag! Snart er det vår – Kjerringtanker! (hehe)…

 

 

16 kommentarer
    1. Artig med dialekter… Her er det motsatt i dag ..endelig blå himmel etter flere grå dager.. Fine bilder fra tur… gråvær er også vær.. og variasjon må det være 🙂 Fredagsklem <3

    2. Da jeg trådte mine barne- og ungdomssko i Fredrikstad, var vinter- og høstferien synonymt med en haug av tilbud som f.eks gratis adgang til basenganlegget i Kongstenhallen, liksom Stjernehallen lot skøyteentusiastene få fritt leide. I tillegg, var det gratis kinoadganger, bowlingspill, og gud vet hva.. Har de slike tilbud enda, eller er dette passé?..

      1. Nå i Korona-tid så er det vel lite av dette. Men masse tilbud når det er “normale” tilstander! Og så har vi hatt ut og spise for 100-lappen. Det har vært veldig populært. Men nå er de fleste restauranter stengt! Mye smitte her!

    3. Kan være bælfint i guggevær også 😀 Ikke så verst her da 🙂 Og med tanke på at det gjør det til VÅR snart, da blir jeg glad som en lerke 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

      1. Ja, nå forsvinner vel snø og is i rekordfart….Det kan vi jo like….:) sjøis liker jeg jo…men snø er ikke meg altså…Men aller best liker jeg varmere dager og sol! Klem..

    4. Hahahaha… det er guggeføre her også – noe veldig….! Spent på åssen det blir i morra….. meldt regn tror jeg! Haaaater regn i helgene, for da er det litt veldig vanskelig å dra på båltur…! Godeste klemmer på fredagen kommer her 🙂

      1. Ja, nå det plutselig gugge altså…snur fort! Blir masse regn her i morgen, bålet hos deg blir vel ikke så lett å fyre opp tenker jeg…Men men du får kjøpe med deg en pakke med sånne peiskubber! Åpne i hver ende og fyre opp! Takker og fin fin kveld ti deg…Klem..

    5. Ja, du gode min for vær og glatte veier. Jeg droppet turen i kveld, for jeg vil ikke risikere lårhalsen som naboen sier! 🙂 Det er bedre å gå i dagslys i morgen. Men skritt har det blitt for jeg har da gjort en del i dag også. Lekt litt med snø og vasket gulver etterpå. Nyt kvelden. Klemsiklem:)

      1. Ja, jeg gikk tur midt på dagen en gang og kveldsturen droppa jeg å….Det var altfor glatt!
        Farlig å gå ut for man må se ned hele tida og det er ikke lett i mørket! God morgen til deg..Klem.

    6. Dialekter er morosmme, og man har forskjellige uttrykk.

      Her er det +2 grader, og underkjølt regn på veiene. Totalt trafikkaos på veiene. Var mye å gjøre for redningsmannskapene ja i da tidlig.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg