Mammutsalg – billigere før!

 

God fredag! (bildet over har ikke noe med Mammut å gjøre).

 

Det er ikke alltid det er billig fordi det er Mammutsalg. Det er lurt å sjekke litt priser rundt omkring. Jeg har lest meg opp litt på Nettavisa og Fredriksstad blad! Så dette er kildene mine!

 

“I svært veldig mange tilfeller er prisene høyere på Mammutsalget enn de samme bøkene har ligget på på i fjor.” Det ble sjekket 20 av de mest populære bøkene, 11 av disse har vært solgt til lavere pris i løpet av fjoråret! Fem har vært solgt til samme pris tidligere, men bare 4 av bøkene aldri har vært billigere! 3 eksempel nedenfor – som er dyrere!

 

Søsteklokkene av Lars Mytting har vært tilgjengelig for under 100 kroner gjennom nesten hele året, helt nede i 79.- Nå selges den på Mammutsalget for 149.- 

 

Et annet eksempel er “Livet illustrert av Lisa Aisato – den selges på Mammutsalget for 299.- Den var tilgjengelig for 99 kroner i fjor!

 

“Hummus og granateple” selges for 199.- på Mammutsalget. Fra oktober til desember kostet denne boka 149.- 

 

Bla bla….så store avslag trenger ikke være et kupp! Så er du litt prisbevisst og skal handle, så ikke la deg lure. Hvis ikke kan du sitte med skjegget i postkassa! Jeg har ikke selv vært og tittet, tar meg en tur en av dagene! Men man følge med! Og bare vi hører ordet salg så flokker vi oss avgårde og kjøper mer enn vi trenger! Og da blir det heller ikke billig! Jeg skal i hvertfall titte over hva jeg har her i huset! Etter å ha lest dette innlegget i Fredriksstad blad så sitter jeg igjen med en følelse – trenger vi egentlig dette salget??? Kanskje bare noe gulp fra gamle dager! Det er jo egentlig salg på bøker hele året egentlig, bare ikke de helt nye da! Og gamle gode biblioteket er fremdeles GRATIS! Litt lang ventetid på de helt nyeste bøkene, men haster vel ikke så ille…

 

S A L G – TJA…

8 kommentarer
    1. Hmmm… salg…. tja…. har vel nesten aldri handla på mammut-salg – er en bibliotekgjenger….(de har åpna et midlertidig et her igjen etter brannen….)! Klem <3

      1. Ja, lurt å bruke bibliotek..For ikke alltid man trenger å kjøpe alt. Jeg har for mange bøker! Men har vært flink de siste årene med å tenke før jeg handler…Lese litt av de man har også! Men strikkebøker kjøper jeg, for jeg liker å bla i dem og få ideer…Klem..

    2. Kjøper ikke så mye bøker lenger.. hører mest på Podkast nå om dagen… Men huske jeg alltid var på Mammutsalg som barn/ung.. da fikk man mye for pengen… “Luresalg”liker jeg ikke.. så smart som du sier å undersøke litt… om man er ute etter å gjøre et kupp..

      1. Ja, man blir jo rett og slett lurt her! Her må man rett og slett google priser dersom man står med en bok i hånda som man ønsker å kjøpe…..Tråkig. Burde ikke vært slik! Klem…

      1. Ja, man må følge med…Føler mange ganger at salg er opprydding i butikken! Noen
        ganger bedre å spare litt til og få noe man virkelig ønsker seg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg