Det ble tomt

 

God mandag der ute…

 

Julegjestene har dratt hjem, huset er tomt og jeg har fri i dag! Litt sånn dagen derpå..når man plutselig blir sittende alene igjen (sånn er livet)..10 dager med mange gode måltider..Alt hjemmelaget, ikke en eneste take away her i huset denne jula..Så kokken kan være fornøyd..Kjøkkenet har blitt brukt!!! Nå skal jeg ikke handle mat på en stund, bruke det jeg har i kjøleskap, skap og fryser..Så blir bare å handle frukt, grønnsaker og brød og melk..for det meste! Nå er det Nytt År, dagene blir sikkert ikke kjedelig..Nye turer og reiser og sånt kan man alltids begynne å planlegge..Bare holka gir seg. Jeg har liten lyst til å dra til Oslo nå når  det er glatt og mye is..Jeg vil har bare og isfrie gater! Man koser seg mer da..

 

I dag blir det å rydde vekk litt rød duker og litt annet småtteri…Vaskemaskinen må også gå noen runder! En skikkelig arbeidsmandag her hjemme! Man vasker jula delvis ut…Resten tar jeg til helgen! Hele huset har vært varmt og godt i 10 dager, brukt strøm og alle dører og rom har vært åpne, slik at lufta har sirkulert..Vedovnen har blitt brukt hver eneste dag..Det har vært VARMT her, vært ordentlig deilig..Men jeg ser litt med gru på neste strømregning..Det må jeg innrømme! Men men får ta det som det kommer! 

 

 

Altså denne uka blir å pakke vekk snop, kaker og sjokolade, kan ta frem blitt litt fredagen igjen..Men nå er det slutt på jula og godteskålene skal vekk det samme med brus som det har vært her i huset i jula..Jeg har ikke sittet med grønn te hele dagen! Man skal kose seg i jula og det har vi gjort..Med portvin, vin og bobler og laget gløgg på rødvin..To deler vin og en del gløgg. Det var utrolig godt! Men er søtt, så det er ikke til hverdags..Ut på vanlige turer blir det hver dag og flere turer..vår, sommer, høst og vinter – det blir et år det det hører med som det er jul eller påske eller 17. mai..Altså hver eneste dag, man rekker det man skal allikevel og kanskje mye mer også. For man får en energi som man kan bruke til noe…..🥰

 

 

 

Mitt aller beste råd for dagen er: RYDD VEKK SØTSAKER, KAKER OG BRUS og når det gjelder økonomi, stikk innom nettbanken din og sjekk rikets tilstand!

16 kommentarer
    1. Høres ut som om du satt ved frokostbordet sammen med oss 😄😘
      Ikke at det blir tomt for folk her inne, men på hyttene rundt omkring 🙂
      Og godteri skal ikke fram før til helga. Og handle trenger vi ikke gjøre på noen dager enda. Men vi må bestille klippetime for håret 😄
      God mandag! Blir gåtur her også I dag 😀 Klem ❤️

      1. Da var vi flere som hadde slike tanker en mandags morgen…BRA!
        Ut på tur er deilig…lufte hodet blant annet..Deilig å være ute i lufta.
        Kos deg med mandagen, klem herfra…🥰

    2. Takk for inspirasjon om gåturer! Jeg skal bli flinkere til det iår, og også ta bilen et stykke og gå en tur, – blir for kjedelig å gå den samme runden hver dag. Jeg er på turorientering og stolpejakt, og det er fin trim! Ja, det var glatt mange steder i Oslo, men isen blir borte etterhvert. 👍 Ha en fin arbeidsdag i heimen! 🤗

      1. God mandag til deg..Bare hyggelig!
        Det hørtes lurt ut å kjøre et stykke..For det er lurt med variasjon når det gjelder turer synes jeg.
        Is og holke forsvinner vel etterhvert, meldt mer snø her også…

    3. Alltid litt vemodig syntes jeg når vi begynner på et nytt år, og i alle fall når jula pakkes bort. Akkurat det venter jeg med til fredagen og helgen. Jeg har litt snoop igjen, men det skal spises opp når 13 dag jul kommer. Nei, det å dra hit til Oslo nå som det er så mye is er ingen vits. Bedre å vente til det har smeltet bort litt. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Det er rart å rydde vekk jula, tok en del i dag og tar resten til helgen..Godteri er lagt i vekk..Så da har man en sjokoladebit
        til helga også..
        Oslo må vente, jeg vil kunne gå med vanlige støvletter i Oslo, bruker ikke piggsko i byen..
        Skal jo ut og inn over alt..Klem…

    4. Riktig godt nytt år til deg ❤😊

      Når gjester som har vært på besøk over en periode drar blir det tomt ja.

      Jeg blir alltid litt ettertenksom når et nytt år begynner, og man har liksom nytt håp og forventninger til det nye året.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    5. Takk for rapport🙋🏼‍♀️Koselig å lese og se. Høres kjent ut det du skriver. Er og har vært litt slik her også. Og du nevner holke og Oslo. Lurt å vente😅 Vi sklir oss gjennom skogen 3 ganger om dagen, Barney og jeg. Har heldigvis pigger unde skoa, jeg da👍

      1. Bare hyggelig..Nei, glatte gater og holke gidder jeg ikke..
        Så da blir det Fredrikstad og rundt her..Man skal jo kose seg når man er på tur og ikke
        gå rundt å være redd. Har piggsko, men drar ikke på byturer med dem.. 🙂

    6. hi hi ,ja alle dei søte gosakene ,har faktisk fått et par kakesorter i fryseboksen ,dit skal smultringane også skåla med påbegynt sjokolade får stå resten ligger i kjelleren til dager vi får besøk for jeg er enige i att nå må hverdagen tilbake og da med et sunnere kosthold og daglige turer

      1. Lurt å legger det vekk, jeg har pakket ned og lagt vekk..Fredag og lørdag kan man ta frem litt, men
        det er ikke helg hele uka nei…
        Men det er hyggelig å kose seg, men men nå er det hverdag…

    7. Viktig å holde kontroll på både økonomi og godterier. Her også er det tilbake til hverdagen og sunne valg. Ha en fin mandagskveld. Klemsiklem. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg