vår, sommer, høst og vinter – det blir et år det

Velkommen velkommen til året 2023..

 

Satser på at det nye året gir meg mange turer, korte og lange i by og i land..Både med våren i Oslo slik som her! Og turer hit og dit i nabolaget eller andre byer rundt her i Østfold og innlandet..Men det å pakke en sekk gjør meg glad..På byturer er det kjekt å ta med seg litt å lese på når man reiser med toget..Og litt vått og tørt i sekken! 

 

Jeg liker meg hjemme også, men jeg liker litt variasjon..bare å tusle rundt veggene og her på Kråkerøy kan bli litt kjedelig..Hvis man gjør det dag etter dag! 🥰

 

På sommeren ble det småturer til nabobyene og noen byer litt lengre unna..Jeg liker å se andre byer, andre gater og finne noen fine og koselige spisesteder – rett og slett kose meg! Det liker jeg godt..

 

 

Men det kan være veldig hyggelig å gå her på Kråkerøy også..Særlig når høsten var så fin som den var i 2022..Da ble det badetur og lang tur utover Kråkerøyholmene..Det er gode minner å ta med seg utover..januar..Januar kan være litt trå, litt mange regninger og det der..Men i år skal jeg virkelig gjøre alt jeg kan for at januar også blir fin! At januar er DEN tråkige måneden sitter litt i hodet også..Det kan man gjøre noe med! 

 

 

Vinteren i desember var kald…Det kaldeste var på rundt 21 blå grader..Da må man kle seg, skal man kunne være på tur og ha det kjekt..Selv om jeg slet med ettervirkninger etter “forkjølelsen” jeg fikk i november..Så fikk jeg mange fine turer, både her på øya og Gamlebyen og til byen og tur retur jobben de dagene jeg jobbet..Rakk også flere turer til Oslo i bitende kulde! Men det var verdt det…Utrolig fint i Oslo før jul, det er noe helt eget å se hovedstaden pyntet til jul..Bildet her er “bare” fra en tur her på øya..Det var kaldt..

 

Hvis jeg skulle ta en opptelling av alle mine turer i 2022 blir det mange..Det er 365 dager i året og de kan man gange opp med 2 og 3…Så mer enn 1000 turer i 2022 har jeg nok vært på!

 

Takk for følget 2022 – velkommen 2023!

 

GODT NYTT ÅR!

24 kommentarer
      1. Godt Nytt År..
        Her er det bart, enn så lenge…meldt snø..
        Kos deg med trening…her blir det turer rundt på øya i dag..Klem 🙂

    1. Godt Nytt år 🥳
      Nå som jul og nyttår er lagt bak oss, lenger jeg mot lysere tider og vår. Jeg har planer om å komme meg mer ut på tur, både på bena og i bilen dette året. Nå som jeg ikke jobber lenger, er det ingen begrensinger på når jeg kan dra. Gleder meg til våren, hvor vi kan pakke bort de tjukke vinterklærne. Håper du får en fin 1 nyttårsdag, klem 🤗

      1. Tusen takk, ja du får sette det det som mål..ut på tur.
        Du liker jo å kjøre bil også, oppover Hamar og Mjøsa er det jo så vakkert…
        Så bare til planlegge litt, fylle på diesel og kjøre på…Rai Rai…
        Kos deg med dagen og GODT NYTT ÅR!!! 🥰

    2. Man trenger å komme seg litt ut, – enten i nabolaget eller lenger unna på bytur! Ønsker deg mange fine turer i 2023 og ha en fin 1. nyttårsdag! 🥰🎊☀️🎉

      1. Deilig å være på tur ved sjøen, skogen eller byen. Tror det er viktig å ha det som mål hver eneste dag…

        Tusen takk…jeg har gått en lang tur nå, det var deilig..Kos deg med dagen! 🥰

    3. Godt Nyttår!✨🌟💥
      Imponerende at du har gått så mange turer!👏🏻👍🏻
      Du er skikkelig sprek!🤩
      Gleder meg til å se flere bilder og tekst fra turene dine i 2023!🤩🤗👍🏻

      1. Tusen takk, Godt nytt år til deg og dine 🌟 jeg er ikke laget til å sitte i ro og gå er deilig
        synes jeg..Man sparer også bensin, bom og parkering her og der…Det er stas!
        Og det å gå her i Kråkerøy marka gir meg energi…Det liker jeg godt! Men blir også masse asfalt
        på denne tida, sånn er det jo. Ikke lysløyper i skogen her på Kråkerøy..Da må man i Fredrikstadmarka..
        Men liker meg mest her jeg bor..God kveld, kos dere..

    4. Godt nyttår! Du er jammen sprek! Blir nok turer og trening på meg også. Har jo skaffa piggsko, men skal finne meg gåstaver. Føler meg tryggere da siden jeg er redd for å falle. Var i byen i går å så rakettene, kjekt å oppleve det igjen. Vi var hos min venninne. Nå er jeg hjemme igjen. Klem

      1. Godt nytt år Eva, kos deg på turer med piggsko..Jeg har både icebug og staver – det er nyttig nå i disse
        glatte tider. Da kommer man seg ut..
        Koselig at dere fikk en fin tur med besøk hos venninna di, sånt er koselig.
        Masse raketter her også, skulle ikke tru folk hadde lite penger! God kveld, klem..

      1. Tusen takk, ja liker å være ute å gå…og det blir mange skritt!
        Noen ganger blir det 4 turer i løpet av dagen..Men jeg har ikke hund 🌺
        Ha en vakker kveld..

      1. Takker…ja blir mange turer i løpet av en dag og mange lange turer.
        Sånn er jeg..Får energi av å være ute å gå!
        Godt Nytt År!

      1. Tusen takk så hyggelig, jeg liker turer på min måte med byvandring og
        turer i skog og mark og sjøen..På fjellet er ikke min greie.
        Er jo ikke oppvokst med det 🥰 Så det er ikke meg på en måte!
        Alle andre turer liker jeg godt…Håper jo på litt ut av landet også da..
        God klem og fin kveld..

      1. Tusen takk så hyggelig kommentar..
        Det er mye glede i små turer og større turer og byer og gater liker jeg godt!
        Det er ikke kjedelig, for det er så mye å se og oppleve..Koser meg da 🥰
        God kveld, klem..

    5. Du er helt rå, vennen – vi går og går og går! Du er flink til å reise på tur rundt omkring – nå ligger det blande reiseark foran deg – spent på hva du finner på! Klemmer <3

      1. Tusen takk, ja finner nok på noen turer utover sikkert..
        Og sikkert ny Gjøviktur, synes det er så trivelig der oppe. Mistet jo flere uker før jul med sykdom, så var planer jeg hadde
        som gikk i vasken..Men sånn er det…
        God klem…

      1. Tusen takk så koselig da, ja gleder meg til å farte rundt i byer..
        Det blir det også fine bilder av..Men jeg kan ikke ha glatte gater å trave i…så enn så lenge
        så blir det her i Fredrikstad. Klem…

      1. Tusen takk, lykke til med masse turer i 2023…Det er koselig når det kan dra hverandre ut på tur..
        Og kanskje kjøre et stykke og så gå, da ser man jo andre steder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg