Det ble et vindu!

 

Da jeg gikk ut den døra på jobben i går, etter en hektisk dag….Så følte jeg varmen møtte meg! Det var overraskende varmt ute! Så kastet meg på sykkelen og syklet det jeg kunne hjemover…Med vanlig tråsykkel! Deilig, sykle på – varmt og godt! Spiste litt her hjemme og pakket sekk med badetøy og ny tur på sykkel og til badestranda! Utrolig varmt og fint! Kosa meg, badet og leste Oxen! Bok nummer to i denne trilogien! Kjempespennende…er jo bare fornavnet! Og det ble bad, det var nydelig! 

 

Verken orket eller hadde lyst til være så mye inne på bloggen i går! Jeg var mettet etter flere ting i grunn! Det dukker opp slike troll en gang i blant Skal de på 60 sette seg til og bare vente … Vet dere, det gjorde meg vondt! Jeg har blitt sittende å tenke hva skjer……? Er livet mitt så rart at folk må bemerke det negativt! Jeg skjønner ikke! Er det virkelig så rart å spise ute på restaurant, drikke kaffe, sykle turer, gå turer, svømme og nyte sommeren? Jeg skjønner ikke, og får det rett og slett ikke ut av hodet! Det er egentlig det som jeg ikke får til å stemme! Sentrifugeringen i hjernen, ga seg lissom ikke! Men min blogg er en levende blogg! Min blogg teller ikke alder, om folk har et ben eller to ben. Dårlig hørsel, skilt, ugift, singel, eller andre ting som ikke er A4…for noen! Min blogg handler å være glad, føle livsglede! Åpne den døra, komme seg ut og se mennesker! Det å være på tur, skog eller by er medisin for mange! Det er livets grønne og blå og gule piller! 

 

Alle husker vel da Norge stengte ned! Hvor trist det var! Folk var hjemme, inne og kom ikke noe sted! Folk fikk angst, slet med mørke sinn og rare tanker! Hjemmekontor, folk så ingen! Kollegene så man ikke på flere måneder! De på sykehjem satt og ventet på sine kjære…Ingen ringte på døra, folk trodde jo man fikk covid av å trykke på en ringebjelle! Eller at blomsterbudet hadde med smitte! Folk var ensomme, triste og redde! 

 

Er det noe man har lært av dette, så er det i hvert fall at det å komme seg ut – det er GULL! Se folk, kose seg på en restaurant, ta en øl på en pub! En kaffe ute når man har lyst til det! Og ikke telle hvor mange ganger i måneden man har vært ute! Trengs ikke telles…30 – 40 kroner for en kaffe m/påfyll kan gjøre et menneske glad! Det må vi huske på! Vi har et liv å leve! Og vi har ansvar for vårt eget liv og skape det meningsfullt og med livsglede! 

 

Og misunnelse er noe man burde pakket vekk og lagt i i kofferten!

 

GOD TUR!

 

16 kommentarer
    1. Skjønner at slike kommentarer setter i gang tanker, men glem de. Du inspirerer folk til å ta steget over dørstokken selv om de er alene. Jeg tror du inspirerer langt fler enn du irriterer. Så gotsett bare som gør.

      1. Takk… Ja jeg ble lei meg. Og som sagt… Det var tanker som surret rundt!
        Jeg tenkte… Hva mener dem. Lever jeg livet mitt så feil!

        Jeg har masse fine lesere og det gleder meg stort ❤️❤️

    2. Herre gud!! Skjønner ikke hvor mye gruff folk må ha ut. Jeg har ikke lest blogger siste uken. Livet går i full fart denne uken. Og når jeg har vært inne her har jeg bare hatt lyst til å gå ut igjen, pga ko-ko lister og mye TULL. Jeg tror det er viktig å leve et liv som er riktig for en selv, og kose seg. Gi F i alle sure tryner Solveig <3 🙂 Klemt <3

      1. Tusen takk…Ja, vært en del rart de siste dagene! Både med rare tall og også troll! Jeg hater troll mer enn noe annet! Så slår jeg hardt ned på! Skal bare ikke ha dem her på bloggen! Folk får oppføre seg!
        God kveld og klemmer sendes…

        P.S. Leve det livet man føler og er riktig for seg selv, og så får andre bare sitte i stolen! Men dem om det!

    3. Vi må nok bare heve oss over sånne kommentarer – kan ikke la sånne surpuser ta knekken på gleden vår! Du er slett ikke rar, merkelig eller unormal – du er som meg, jo! Vi kjører på, min venn – klemmer <3

      1. Tusen takk 🙂 Jeg tenker det er viktig å nyte livet og delta med glede!
        Kose seg med god mat ute hvis man ønsker det. Se folk, få impulser. Se nye steder!
        Folk som reiser har mye å fortelle! Det er opplevelser som er viktig!
        Jeg kan ikke sitte her hjemme dag etter dag og jeg har mine egne penger og man skal
        kose seg med pengene sine!
        Troll måtte opp og frem, for i lyset sprekker slike troll!

    4. Man bør leve mens man gjør det. Nytte hvert sekund av de små positive opplevelsene kan kan oppleve. Så er august snart over, skal en tur ut i helga men må få til en helg for meg selv snart. Blir stressa og trenger hvile. Er bra at jeg bor like ved skogen. Ha en fin dag.

      1. God formiddag Helge! Viktig å kose seg med livet. Komme seg ut den døra. Være innenfor husets
        fire vegger dag etter dag er ikke sundt slik jeg ser det! Være på tur, nyte god mat og se mennesker..
        Livet skal leves og ikke sittes i hjel! Ha en super dag og håper du får tid til en flott opplevelse i skogen!

    5. God formiddag. Så den usmakelige kommentaren, trøst deg med at vedkommende kommer nok i 60 årene hen med. Du lever livet til fulle, og nyter det. Er sånn det skal være. Her regner det i dag, og gubben er i byen og henter ny seng. Venta i 3 uker før den endelig kom. Sønnen kommer i kveld og hjelper oss. Ønsker deg en fin helg, og håper godværet holder seg på din kant. Klemsiklem.

      1. Takk takk…Ja, var ikke hyggelig! Tja, si ikke det….Helsedirektoratet har jo sagt att all bevegelse er sundt…Sitter man slik som disse to her…Så er det jo ikke bra! 10. 000 skritt om dagen var jo det som var anbefalt..Skog eller by! Bevegelse…

        Så gøy da med ny seng! Gratulerer så mye..Et godt valg det! Kos deg med familie og ny seng til natta! En riktig fin kveld – klem fra meg 🩷

    6. Hva i all verden Solliv??!! Her får du et skikkelig kompliment, så sier du at du fikk vondt av dette? At du flyr rundt som en 40åring?? Hellige kaninmåne.. at folk er sjalu for at du er sprek som en 40åring er jo noe du burde smile godt av, etter all dritten jeg har fått på blogg, og da i særdeleshet fra insektet og medbloggere, så kommer du med dette??!! Nei kos deg du, fly rundt som en 40åring, det er da bedre enn å ligge fast på et sykehjem som en 114åring!! 🐰

      1. Tja….det er noe i det du sier!
        Men det ligger mye gjemt i denne setningen eller disse setningen – fra de to trollene her! Det er negativt som jeg ikke likte…særlig blanding av alder og sivilstatus! Det er ufint! Det er å definere et menneske negativt! Ikke bare meg, men flere med meg..

        Jeg hater troll mer enn noe annet! jeg må ha dem frem i lyset og da sprekker dem!

    7. Jeg synes heller ikke den kommentaren virket så positiv nei. Men glem disse som ikke kan klare å passe kjeften sin. Lev livet ditt slik DU ønsker.

      1. Takk! Nei, veldig ufine kommentarer! Synes sånt er trist og jeg ble lei meg! Min blogg er å formidle det å dra på turer, være ute, gå turer, sykle..Spise ute. Ta en kaffe..En form for en livsstil som ikke koster skjorta. Det prøve jeg å formidle! Jeg tenker det er bra for folk å komme seg ut den døra! Se på livet.

        Se mennesker!

        Så dette synes jeg ikke noe om! Liker dem ikke lese at folk er på tur, så må de da bare lese noe annet tenker jeg. Og har man ikke noe å positivt å si om slikt. Så bare gå videre. De kunne jo skrevet, masse annet enn de de skrev og her var det mye mellom linjene! Så da må jeg bare dra de frem i lyset! Sånn er det med den saken!
        Og tusen takk igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg