Den seige kan være vakker

 

I går ettermiddag sykla jeg meg en tur til byen. Via elva for der er det en fin sti! Og når dette lilla vidunderet av en Tjæreblomst dukker opp så blir turen fargerik! Blomsten har en vakker farge som dere ser og stengelen er klebrig/seig som tjære. Kanskje derfor den heter Tjæreblomst også! Veldig vanlig her på Østlandet. Ble mye blomster på meg i går, før jeg syklet hadde jeg på meg en rosa parykk Har jeg fått meg rosa parykk? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elv, sommer og lilla blomster er jo ganske. så fint! I dag skal det komme styrtregn, får se om det treffer her hos meg. Greit med en regnskur, men ikke sånn hardt og masse regn på en gang. Men naturen trenger å bli skyllet og naturen trenger regn nå! Veldig overskyet og grått så jeg blir inne en stund tenker jeg, deilig det også… På andre siden av elva så ser dere Vaterland, sist jeg besøkte Vaterland var 16. mai Vaterland – Gamlebyen Fredrikstad 

 

En gång var vår sommer

en evighet lång.

12 kommentarer

Siste innlegg