Den oransje dagen

God ettermiddag, håper du slapper av og koser deg i sofaen.

I dag velger jeg å kalle dagen min orange eller oransje…begge måter

er riktig å bruke. Jeg liker best orange.

Jeg koser meg veldig med appelsiner og klementiner. Liker smaken og friskheten i kjøttet. Drikker aldri juice. Liker å tygge jeg…fiber. Og gulerøtter hadde jeg i wooken min i dag. Orange og flotte. Veldig godt med gulerøtter. Både kokt, wooket og rå. Må ha det i kjøleskapet.

Så dere skjønner her er det orangetime, hver dag…..😀

Ute er det grått. Kommet litt snø og er ventet mer nedbør. Himmelen er tung og grå. Så lite naturbilder fra meg i dag. Liker best blå himmel og blått hav. Det er min greie når det gjelder bilder.

Fant et lite dikt i boka Tidløs Visdom.

Naturen maler for oss, dag etter dag, bilder av ubeskrivelig skjønnhet, hvis vi bare har øyne til å se det….

Så ikke så vakkert i dag jeg da. Ble tur i skog og vei…Men været gjorde alt litt grått. Men trær er vakkert, det får jeg alltid med meg. Og vakre mennesker. Møtte ingen på turen min i dag, men folk har jeg sett på jobben. Mennesker med hver sin innpakning. Alle er unike på hver sin måte. Og det unike er vakkert..😀

#orange #oransje #blogg #appelsiner #gulerøtter

 

12 kommentarer
    1. Orange er fint ! Spiser en appelsin nesten hver dag..nå har di vært skikkelig gode ei stund 🙂 Gråvær kan gi bra bilder..men enig mest moro med motiver med klar blå himmel 🙂 Fint at ikke alt/alle er like ja..hadde blitt veeeeeldig kjedelig 🙂 Er innom å leser hos deg hver dag.. men tar meg nok bloggefri et par dager til 🙂 Ha en fin kveld <3

      1. Tusen takk… Titter innom hos deg hver dag.. Men ser du har litt fri 😀 jeg driver jo å markedsflrer min nye side.. Så da kjører jeg på med et eller to innlegg hver dag. For å komme igang. Appelsinene er skikkelig gode nå og det er også de klementinene med det merket her.l.. Tykt skall. Saftige asså.. Så det blir godsakene mine i løpet av uka. Trenger ikke kaker og sukker da 😀 Best med mangfold… Det er så flott… Ha en super kveld… Klemmer 😀💞

    2. Orange er en frisk farge, som gjør en glad. Og mye god orange mat , he-he. Ja, mye folk i ulike innpakninger, Vi er alle unike. Men tenk også på hvor like vi er på mange måter 🙂 Ser over her du snakker om ny side? Det har jeg ikke fått med meg tror jeg, RØMMER du? 😀

      1. Tusen takk…
        Orange er fint… Energi…
        Neida rømmer ikke herfra blogg…
        Lagd meg ny side på Facebook… Deler bloggen min der 😀 du får like siden min Solliv

    3. ojj,, orange ja 😀 Spiser sikkert sånne for sjelden 😀 Men det har vært noen i det siste 🙂 Har faktisk ikke fått med meg ny side på fb? må vel sjekke det 🙂 Vurderte en gang å lage sånn side, men syns det ble så mye å holse styr på 😉 Lykke til. 🙂

      1. Tusen takk.. Appelsiner er godt..
        Prøver den nye siden jeg. Solliv
        Deler blogger der… Så ikke blir så mye blanding… Ikke så mye å holde styr på det… Man logger seg inn bare en gang… Kan ha mange sider på en vanlig facebook konto.

      1. Tusen takk.. Måtte ha inn litt farger her nå… Kjempegode… Appelsiner er store og gode nå. Og klementinene er søte og saftige. Grått er det virkelig Ute.

    4. Jeg drikker vanligvis ikke så mye juice jeg heller, men i dag gjorde jeg faktisk det. Prøver å spise en appelsin hver dag, men da helst av de som er litt søte. Jeg elsker gulerøtter, men helst flr de er kokt 😊

      Kos deg videre med den orange dagen 🥰

      1. Tusen takk.. Fin farge… Sterk 😀appelsiner er godt… En stund til så blir dem tørre… Så deilig nå.. Mye mat i en stor appelsin…
        Kos deg videre du også 😀🌷

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg