den gule bilen

 

God lørdag!

 

Det er sol og fri – innmari deilig. Jeg elsker å ha fri, surre rundt både her og der. Det er slik jeg lever! Forresten jeg skal huske på å levere en lotto i dag også! Penger er ikke alt, men mest av alt ønsker jeg meg økonomisk frihet, slik at jeg kan leve livet mitt her og nå! Ikke være bundet, men nyte alt jeg kan. Være til stede i mitt eget liv, det er lykke for meg: Lykken er: en trapp opp mot toppen av lykken (27) Lykke = frihet / frihet = lykke 

 

Men du den gule bilen har vel de fleste hørt om. Kanskje via en svensk krim fra 1963 se her: DEN GULE BILEN hva Wikipedia skriver.

 

 

Den gule bilen har i hvertfall hatt et symbol for mange! Vet ikke hvorfor egentlig. Før så sa vi alltid – “klikker det for deg så kommer den gule bilen”. Nå hører man ikke det lenger! 

 

Den gule bilen her er et rett og slett et firma. Som tilbyr arbeidshjelp til hager og andre ting tror jeg. Jeg kunne jo ikke akkurat ringe på og spørre hva dem gjorde heller! Men det fikk i gang tankene mine denne dagen! Det skal dem ha! 

 

God lørdag!

14 kommentarer
    1. Har heller ikke hørt om den gule bilen, men det kan være at man bor i en annen landsdel. Var på gartneri i går, skulle ha en klokkeranke som var holdt av til meg før dem ble fri. Ble sent før jeg kom hjem for vi skravla så fælt. Vi skyldte på pandemien og nesten ikke sett folk. Nå har jeg sådd frø med sommerblomster. Snøen lavet ned i går, man kan bli deprimert av det hvite som daler ned. Ha en fin lørdag. Klem

      1. Tror egentlig det må være noe Fredrikstad greie jeg da. Trodde alle mennesker hadde
        hørt om den gule bilen. Så feil kan man ta. Snø – nei, det hadde jeg blitt sliten av.
        Bra du fikk skravlet litt og kost deg. Ønsker den en fin dag. Klem…

    2. Har heller ikke hørt om den gule bilen.
      Nyt lørdagen og finværet.
      Her har den snødd i natt og det er bare å endre på de planene vi hadde.
      Går bra det også.

      1. Tusen takk, kanskje det med gulen bilen er noe Fredrikstad greier. Som sagt alltid
        hørt om den gule bilen! Og jeg er født i 1963.
        Kos deg med dagen! Sola skinner her, men kald sur vind.

    3. deilig med fri ja ,vi har vært en tur og handlet,nå koses lørdagsgrøten ,litt småregn og sol om hverandre og bare4 + her ,men godt å ha helg ja helt klart .
      Ikke hørt om den gule bilen eg ,men sønnen vår som jobber i nordsol har lenge hatt gul firmabil ,nå tror jeg dei har kjøpt en ny som er svart og kvit ,kos deg med dagen da

      1. Nei, ingen her inne som har hørt om denne bilen. Fredrikstadfolk har alltid hatt tett tilknytning til Sverige og har vokst opp med svensk TV. Fin lørdag hos dere 🙂

      1. Oj, ingen som har hørt om den gule bilen..Er nok noe Fredrikstad-greie og vi i Fredrikstad så alltid på svensk TV da vi vokste opp. Klem….

    4. Så har ikke jeg heller hørt om den gule bilen….. men uansett – jeg torde jo knapt å se på detektimen, så….. vi så på svensk tv, men det var mest “5 myror er fler enn fyra elefanter….” typ… hihi…. men – gul bil er kult, og til å bli glad av syns nå jeg! Klem <3

      1. Svensk TV var uansett viktig greie altså…Og jeg som trodde ALLE hadde hørt om den gule bilen.
        skikkelig snakkis…hehe….God natt igjen….klemmer kommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg