Lykken er: en trapp opp mot toppen av lykken (27)

 

God fredag. Prosjektet mitt går videre! Stopper ikke før jeg er på 100 tenker jeg. 

 

Lykken er så mangt! Men tror du at lykken befinner seg oppover på en stige med rikdom og sus og dus. Eller oppover i “bloggtrappa”. Eller bare jeg oppnår det så blir jeg lykkelig! Bare jeg får høyere lønn! Opp opp opp….

 

Da tar du helt feil..Man kan ikke klatre etter lykken. Lykken kan finnes akkurat DER – hvis du tar deg tid til å kjenne etter! Kjenne at det bobler litt innvendig eller glede. Jeg føler det også oftere hvis jeg er i nuet. Der og da følelsen. Små stunder: En kaffekopp, sjokoladebiten du fant innerst i skuffen, min første løvetann, linerla som kommer i april..Det er det som er lykke! Akkurat der! Men du må være tilstede altså. Ikke med nesa i mobilen eller hodet på helt andre steder. Da vil du ikke oppnå lykke i slike ting som dette!

 

Lykken nr. 26: Lykken er: Nyvasket tøy (26) 

 

Lykken er: 

16 kommentarer
    1. Ja, lykke er flyktig, vanskelig å definere og oppleves dessuten veldig forskjellig fra person til person. For meg, akkurat nå, er det smilet til Lillebror, som krabber rundt i stua og ser opp på meg med det største smilet du kan tenke deg, som gir meg en voldsom strøm av varme som går gjennom absolutt alle kroppens celler.

      1. <3 ja det skjønner jeg godt. Den gode varmen som sprer seg i alle porene i kroppen. Lykke! Nyt tiden og ha en vakker kveld med dine!

    2. For mye tanker om alt en skal, ødelegger for her og nå opplevelser… så enig med deg finne lykken i di små tinga.. Men å gå i den trappa på bildet her er jo en fin form for trening.. 3-4 turer opp og ned… Ha en fortsatt fin kveld <3

      1. Nei, må ikke tenke så mye. Det ødelegger den boblende følelsen. Må være til stede i øyeblikket!
        Var skikkelig lang trapp opp til en hytte her på øya..De får nok trim ja :)klem og fin kveld.

      1. Helt sant. Det er akkurat det jeg mener også! Tilstede i sitt eget liv! Så utrolig viktig.
        Ønsker deg en god morgen..nyt den. Klem.

    3. Spesielt det jaget folk har etter å tjene mer penger, forundrer meg veldig. De sliter seg sønder og sammen for en haug av penger og statussymboler det sier seg selv de ikke har tid og ork til å nyte, hva er poenget? Jeg mener.. Om huset ditt er et palass på 400 m2 så kan en fortsatt bare sitte på en plass av gangen (hehe)

      1. Ja, det er helt utrolig. Mange har så mye penger at de aldri rekker å bruke det opp i det
        levende livet, enda så jager man til man stuper. Plutselig er livet over og har egentlig jobba seg
        i hjel. Jeg tenker også, jeg kan bare sitte på en stol om gangen.
        Klart man må ha penger til mat og regninger og litt til…men det enorme jaget er en besettelse….
        Hvor er lykken oppi dette?

    4. Jeg har over fryktelig mange år hatt inne en fast kupong på lotto. Jeg tenker at kanskje blir det min tur til å vinne.
      Tror nok jeg hadde fått en herlig lykkefølelse akkurat i vinnerøyeblikket.
      Ellers føler jeg meg både lykkelig og heldig i hverdagen.

      1. Stå på og hold ut – en dag så går kupongen inn!
        Jeg husker den aller første lotto-trekningen vi hadde her i Norge!
        Da hadde fest og alle satt som tente lys og sjekket lotto!
        Lykken er små fine øyeblikk. Fin dag videre da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg