den første baksten

 

God mandag! Da ble det litt i en boks her i går! Bakte halv oppskrift av havrekaker. Du knar inn  smør og havregryn (1 liter) litt melk, mel, bakepulver, sukker. Må prøve å fa en fast deig. Ikke så enkelt for det var mange havregryn som ikke ville dette…Mye tørre ting som skal bli en deig. Forme til en pølse og stå kaldt 1/2 time! Så kjevle ut og stikke ut med et glass! Steke på 180 grader. Her må man prøve seg frem. Stod ingenting om hvor lenge i den oppskriften jeg fant! Mitt tips er mellom 15 og 20 minutter! Kakene ble helt greie, ikke søte. Mer som noe sundt man spiser med ost på eller noe! 

 

 

Egentlig nesten bare havregryn! 

 

 

Et kjekt mellommåltid! Brunost er kjøpt inn i dag! Så da skal jeg ta meg en havrekake med en skive brunost nå tenker jeg! I går hadde jeg et innlegg om en spesiell måned, du finner det her: Den hvite måneden 

 

God mandag…

10 kommentarer
    1. Åååå, havrekjeks med brunost er godt det. Du frister. Alt må jo ikke være søtt heller. Tror jammen jeg skal forsøke meg på dette en dag. Klemsiklem og takk! 🙂

    2. Slike baker svigermor også, og vi pleier alltid å få en boks fra henne. De er kjempegode 🙂

      Jeg gleder meg til å begynne å bake til jul, og det å få julebakstlukten i huset er godt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

        1. Hihihihi… jeg bruker for mye energi på å gå og være ute isteden….. <3 men i morra etter jobb – DA skal det males (iallfall fram til kveldsturen)… hahahahah 🙂

          1. Ja jeg ser den. Jeg kommer ikke i gang med sånne prosjekter. For jeg må gå. Og tida går. Så middag. Så gå igjen… Skal jeg male inne må jeg ta ferie eller fridager… Og begynne kl. 0700 på morran.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg