Da ble det normal temp

Hei igjen, været forandrer seg fort. Nå er det litt mer kjølig. Borte er 20 grader og varme. Ja, vi ble jo bortskjemte i disse dagene. I påsken og frem til nå. Nå er det normalt.

💚

Og jeg har begynt samlemani. Nei, ikke på gods og gull. Der er ikke jeg 🙂

Neida, nå er det kaffegrut og eggeskall som gjelder. Kaffegrut samler jeg opp i ei skål og når den er full heller jeg gruten over jorda. Skikkelig saker.  Jeg ser det er GULL, selv om ikke det glitrer akkurat. Og eggeskall legger jeg i en boks med lokk. Og heller på vann. Lar det stå en uke og bruker det over plantene. Det lukter helt pyton, så viktig med lokk…

Bildet er fra et gartneri. Synes det var kjekkere enn bilde av kaffegrut…

💚

Nyt ettermiddagen  da, nå på med jakke og tur i skogen. Var hos mamma en tur. Hun orker ikke lenger gå i byen og sånt, så derfor ble hun ikke med meg i går til byen for å se på faner og flagg. Det er en tid for alt 🙂

💚

10 kommentarer
    1. masse vakkert på gartneriet :=) jeg samler også på kaffegrut og eggeskal,drysser det på grønnsaksbeddene for å holde unna sneglene ,så blir det gjødsel i samme slengen,har bananskal for seg,det skal graves ned ved et rosetre,skal vistnok være dunderkrutt for rosene :=)4 + her nå,litt i kaldeste laget,dropper spaserturen eg

      1. Kos deg inne. Kald sur vind her i dag. Så var mer klær enn tidligere. Så kjekt med bananskall da. Jeg har ingen roser. Så kanskje Google og se om det er noen andre som får krutt av dette skallet… Jeg også knuser eggeskall. Brukte det rundt tomater i fjor. I år ingen tomater.. Bare agurk. Men de skal jeg ha på veranda.

    2. Gamle gode råd som jeg husker fra langt tilbake 😀 Her snødde det i natt, men ikke så mye akkurat her, men i nabokommunen, Derfor henta jeg frem et minne fra min tid i drivhuset 😀 Nyt fine dager selv om det ikke er sommertemparaturer 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg