bytur med mening

 

Noen flere bilder fra Halden i går. Halden er en kjempeby!!! Liker meg godt der og litt mer stille og rolig enn Fredrikstad og mye å se på og mange fine steder å gå tur! Dette er bare litt bilder fra elvelangs og i sentrum. Men det er mange fine turmuligheter rundt i Halden, og fine innsjøer. Men da må man litt tidligere av gårde på dagen og kanskje lest seg opp litt også sånn først om Ertemarka og Femsjøen blant annet! Men det er slike ting man kan finne ut mer, i ferien kanskje! Lørdag er litt sånn byvandring, titte litt og gå langs elva Tista! Bare la humla suse og spise når man er sulten Terteskjell 

 

Kjekt å få med solnedgangen før man tar toget tilbake til Fredrikstad!

 

 

Et gammelt hus eller stasjon  – jeg vet ikke, så sjelløst ut! 

 

 

Titter du opp så ser du festningen! Jeg gikk ikke dit i går, har vært der så mange ganger! Men aldeles praktfull utsikt. 

 

 

Flott skøytebane midt i sentrum…idyll..selv om vinteren kanskje er på hell både her og der nå! Takk for i dag…Fine lesere ❤️

 

H A L D E N

26 kommentarer
      1. Du og Snuppen din får sette dere på toget fra Oslo en dag mot Halden..
        Det går også busser til Sverige fra Halden sånn ca hver time – hvis dere vil shoppe vettu..

      1. Takk, ja veldig fint i Halden og den nye stien “Elvelangs” er helt topp å følge..
        Koselig by med elva Tista som renner gjennom der…Og så kanalen – topp!
        Mange fine steder og egentlig flott natur rundt, med Femsjøen og Ertemarka med masse øyer og innsjøer..
        Men kan jo ikke gå på måfå man må lese seg opp og sette av god tid..
        Eneste som er litt negativ er at alt stenger så tidlig på en lørdag..Det er uvant, her i Fredrikstad
        holder man åpent til 1800..de fleste butikker.

      1. Tusen takk, ja slitent hus og fasaden var jo trist!
        Minna meg litt mennesker som sliter med å holde maska og så plutselig ramler den av!
        God mandag!

      1. Tusen takk så hyggelig kommentar, vært gøy et par dager…Men faller nedover nå ser jeg..
        Men komme sikkert tilbake igjen!
        Halden er flott, utrolig glad i den byen!

      1. Tusen takk så hyggelig, har hatt to dager med masse klikk på tidligere innlegg
        og det er jo gøy, men i dag er det normalt!
        Så dessverre faller jeg nok nedover igjen! 🙂

    1. Halden er en flott by. Bare kjørt igjennom med buss en gang på 90 tallet. Det falleferdige bygget skulle de ha tatt vare på. Skulle gjerne ha besøkt festningen og sett årets siste All sang på grensen. Nyter i mens dine bilder og det er gøy at du er blant de 20 beste. Klem

      1. Tusen takk, så hyggelig kommentar!
        Ja, liker meg godt der blant de 20, men faller nedover igjen…Jeg har hatt et par dager med
        masse klikk på gamle innlegg. Det har jeg ikke i dag!
        Tenk om dere fikk en tur til Halden og fikk være med på siste show..det hadde jo vært gøy..Klem og fin dag.

      1. Tusen takk, ja – men synes det ekkelt å gå forbi der..
        Virket så dødt og trist!
        Men lurer på hva det har inneholdt? Men får finne meg en god bok om Halden å lese litt!

    2. Så fine bilder, og så koselig ut å rusle der. 😊 Jeg har vært oppe på festningen og gått rundt der, men ikke nede i byen. Kult med skøytebane da! 👍 Det gamle huset så ut som det kunne ha noen sjeler inni seg, – litt skumle sånne hus! 👻

      1. Tusen takk, akkurat dette huset var litt skummelt..Vet jo aldri om det kommer noen
        løse fugler inn der heller. Hadde ikke likt å gå forbi der på kvelden…Men det gikk en sti forbi der.
        Festningen er så flott og man kan vandre der oppe i timesvis.. 🙂
        Byen er flott å spasere rundt i og i dag var Kjerringtanker på tur! 🙂

    3. Etter at jeg flyttet til Trondheim, og vi har vært i Halden mellom 1-3 ganger hvert år ligget mye på hotell, og gått rundt i Halden overalt tror jeg, så har jeg blitt mer kjent enn når jeg bodde halv time unna ☺️
      Rart det der 😄 Veldig koselig by.
      Gikk mye der du har bilderfra, for jeg gikk til foreldrene mine da de bodde i nærheten der 🥰

      1. Tusen takk, Halden er koselig og man finner roen der synes jeg…
        Ingenting som haster og det faktisk blitt veldig fint med den stien som går Elvelangs…topp altså..
        Ja med tog fra Sarpsborg til Halsen var det jo kort tur, men sånn er det jo… Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg