Borre camping

Hytta over var ikke i bruk…Men den hadde sjarm..

 

Her i forrige uke var jeg på tur til Stenbrygga og Borre camping! Et sted midt mellom Horten og Åsgårdstrand..Jeg hoppet av bussen  ved kirken! Borre kirke.

 

Helt greit sted, og sikkert ok hvis man har en vogn…Men lite å titte på der synes jeg…Vel, det var den lange Stenbrygga da…Har sett skilt da jeg har tatt buss og blitt litt nysgjerrig! For meg så er dette et for lite sted for att jeg skal trives…Det var små hytter man kunne leie og en liten kiosk og et sanitærbygg! Og en stor campingplass.. P.S. Turte ikke ta bilde, for vakta fulgte med!

 

Titte litt bort om Borre kirke også! 

 

Og tuslet bort til en annen park – Midtgard Vikingsenter. Men det var stengt, så får stoppe der en annen gang! Der tror jeg det var litt å se på! Fin park ute også, men jeg tuslet tilbake til Horten! Det får bli en annen dag som sagt. 

 

 

 

Stenbrygga 

 

 

Åsgårdstrand til høyre og Horten til venstre og Bastøy rett over..Sånn kort fortalt! 

 

 

 

Borre kirke

 

 

 

Borre Camping: Her satt et en person og fulgte med – og jeg følte meg litt beglodd! Hadde ikke mer enn dratt i toalett-døra før gubben var bak meg! Men jeg fikk låne et toalett – han var gem sånn…Jeg takket og bukket! 

 

 

 

Fin åker – minnet meg om høst….

 

Artig å se nye ting – men dette er nok ikke et sted jeg drar tilbake til!

 

14 kommentarer
    1. Skikkelig vokter der altså! Har aldri vært der….. og kanskje det ikke blir noe heller – for meg som for deg, det er veldig viktig å ha mye å gå på altså! God klem <3

      1. Ikke sant, nei der synes jeg det var kjedelig….
        Tenker så fint det er her nede på campingen på Kråkerøy. Nei, hopper ikke av bussen der noe mer.
        Og du skal vite han fulgte med! Nei, der hadde jeg aldri giddet å overnatte…
        Kjeda meg i hjel…Men man kan gå kyststien da – f.eks til Åsgårdstrand. Det er jo en fin tur..
        Klem…

    2. Vakta gjør bare jobben sin. Det er mange fine steder på kysten av Vestfold som det er mye historie ved. Fine bilder men noen sure erfaringer opplever man av og til. Gikk ca 1 times tur i går ettermiddag før regnet kom. Gikk gjennom et villastrøk ikke så langt unna. Svære hus og spreke biler er det nok av. Og fin utsikt og kort vei til skogen men for noen langt til butikken. Regna godt her i går kveld så jeg gikk tidlig til sengs. Ha en fin dag.

    3. Artig å se andre plasser. Noen steder liker man godt og noen steder får man ingen godfølelse for.
      Ja.. Godt med folk som gjør jobben sin. Men var for lite å tiite på rundt der for meg. Kanskje annerledes en dag i juli.. Flott tur du hadde og dere fikk masse regn. Så bilder fra Oslo også. Kom ikke så mye regn her. Fin dag videre.

      1. Var pussig med vakt og såpass meldeplikt og sånn. Kanskje det har vært en del tyveri der.
        Ingen vakt her på campingen. Her samles badefolk og campingfolk og man må ikke melde seg der.
        Det er en kiosk da, men ikkje slikt vakthold som på Borre.

    4. I Borre kirke har jeg vært inne. Eldste jenta var med i koret sammen med medelever i førskolen. En flott kirke.
      Den vakta vel han gjorde vel bare jobben. Mye finere på Ramton camping, var ei uke der på hytte. Er gøy å se og mimre litt over bildene.
      Jeg var ute å nyta sol og varme. Blir visst vogna i dag, og mannen skulle ha med båten og fiske litt. Klemsiklem

      1. Så artig at du kjenner til kirken.
        Jeg var ikke inne. Var nok ikke åpent. Jeg var der etter 1600 en gang.
        Kan jo titte innom der en annen dag, da jeg skal på Vikingssenteret
        Ingen vakter her heller på campingen.. Campingen så ikke så veldig koselig ut synes jeg.
        Men kanskje annerledes en dag i juli. Bra deres skal ut i vogna og hygge dere. Kanskje blir det fisk.
        Ønsker deg en fin kveld videre. Kose dere masse 🩷

    5. Moro å besøke steder man ikke har vært før. Vikingsenteret så spennende ut og fin brygge. Greit å passe på campingplassen, men det får da være måte på, – slitsomt med sånne vakter som skal være SÅ nøye!

      1. Vikingsenteret ser flott ut. Og har googlet. Tror folk liker det. Mye å se ute også.
        Men det stengte 1600 og jeg var der senere..
        Uvant med slikt vakthold, er ikke slik på campingen her.
        Kanskje det har vært en del tyveri..Campingen ligger jo ikke så langt fra motorveien.

    6. Har vært der for mange år siden..søster og eks- svoger hadde campinvogn der..men bare en sommer ..Husker ikke så mye fra stedet..men sjø er jo alltid ok ! Fine bilder fra turen din <3

      1. Så gøy at du kjente deg igjen og tusen takk. Ja, jeg har som sagt aldri vært der, men denne gangen hoppet jeg av bussen.
        Trodde det skjedde litt mer der egentlig. Det var jo fredag. Litt stille for meg. Men jeg badet jeg, fra den lange Stenbrygga.
        Veldig lavvann – denne dagen. Men bedre i Tønsberg eller Åsgårdstrand synes jeg..Men sikkert kult hvis man har en vogn der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg