Blomstene med det dårlige rykte

Hei igjen,

Jeg pusler her hjemme med rengjøring og sånn 😀

Jeg fatter ikke at folk kan kalle nelliker begravelsesblomst. De overlever jo ALT.

De her er nå 3 uker. Jeg har bare klippet de litt lavere. Fine farger enda. De er jo så vakre.

Jeg var i begravelse i går. Så ingen nelliker. Det blir brukt, roser, fresia, liljer og krysantemum og bregner. Jeg går også gjennom kirkegården i nærheten her jeg bor, nesten daglig. Jeg stopper opp og titter på bårebukketter og kranser. Ingen nellik, så tror det henger igjen fra gamle dager da disse blomstene var billige. At vi forbinder nellik med begravelse.

Jeg synes de er vakre. Er litt lei tulipaner og roser jeg.

Kos deg videre med dagen…stikker innom senere i dag 😀

#blogg #nellik

12 kommentarer
    1. Nelliker er fantastiske blomster, synes jeg. Har aldri forbundet dem spesielt med begravelse. Men jeg husker bestemoren min ikke taklet svibler noensinne, for min bestefar omkom (for nærmere 70 år siden , før min tid), og det var i sesongen for disse juleblomstene. Så de fikk huset fullt av dem fra folk. Duften var kvelende for henne resten av livet hennes, så hun unngikk dem. Det var begravelsesblomster for henne.
      Jeg ønsker ikke stappe noen blomster inn i en slik bås av død og begravelse, for så å unngå dem. Det fortjener de ikke. 🙂

      1. Enig…
        Vi bør ikke katalogisere blomster… Vi bør tenke mangfold og hva som er fint i forskjellige årstider… Eller farger… Vi bør nyte alle blomster… 🌷🌷🌷Fin kveld til deg.

    2. Nelliker er fint og jammen var dine flotte etter så lang tid..:) Ja i begravelser ser man vel så mye av andre blomster.. Fin dag videre til deg også <3

    3. Mange blomster som er fine, nelliker også 🙂 Jeg er jo litt treg med blomster, tulipaner, roser, nelliker, samma greia 😀 Kjøper roser til mamma som regel, hun er glad i det 🙂 Håper dagen ble bra 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg