Ble jeg plutselig Mossing?

 

 

 

Moss har en fin gågate og flere artige butikker som man ikke ser rundt hele. Er ikke så stor fan av kjedebutikker. Cubus, HM, Kremmerhuset, Kid, Nille etc..De går igjen i alle byer! 🙂 Men det er sikkert ikke lett å drive butikk for oss som bor nærme Sverige! Innlegg fra i går finner du: HER 

 

 

Munch forfølger meg – nå også Moss! 

 

 

Vel, jeg danset regndansen. Hadde jo med badetøy, men ble ganske mye regn utover dagen! 

 

 

Cafe Riis ved brua der, øverst. Nedenfor er jeg usikker på. Kanskje en pub som hører til området rundt ved mikrobryggeriet. 

 

 

Er litt fan av slike mikrobryggerier. 

 

 

Her ligger det en fin Cafe – Cafe Riis. Kunne sitte ute og inne. Maten så helt nydelig ut og prisene veldig bra altså. Dessverre var det litt for mye folk for meg innendørs og mye akustikk. Og det begynte plutselig å regne en del, så sitte ute måtte jeg skrinlegge, og jeg hadde egentlig date med meg sjøl på Onkel Blå (som var stengt på mandager)…Men det viste jeg jo ikke! 

 

Onkel Blå

 

Dette må være elva Morsa.

 

 

Denne butikken har jeg aldri sett før, men rakk bare å være inne og titte sånn ca. 10 minutter før dørene stengte. Her var det stein og krystaller i alle varianter. Masse fint og fine ting å kjøpe til mødre, venninner og døtre. Jeg skal absolutt tilbake og kjøpe meg et smykke og ørepynt! 

 

 

 

 

Moss har litt å by på, men har en del å jobbe med som by!

18 kommentarer
    1. Bildene mellom byggene med vannet mellom er fantastiske, så flott gjengivelse og motiv. Du nevner butikker, si fra hvis du på dine turer legger merke til klesbutikker for gutter/menn som ikke er typisk kjedebutikk. Gjerne original, annerledes, kanskje litt rocka 😜 fin fin dag videre!

      1. Tusen takk så hyggelig kommentar. Skal se etter det! Litt stil, rocka. Kan finne noen i Strømstad tenker jeg. Men om det er butikker der nå etter pandemien aner jeg ikke….De har slitt veldig vettu.
        Skal titte litt grundig i Halden neste gang også!

    2. Jeg har liksom ikke vært i Moss noe særlig – bare kommet med ferga og fresa gjennom….! Takk for titten – kanskje bør jeg stoppe der en gang! Klem <3

      1. Da bør du ta en stopp neste gang 🙂 masse å se på i Moss. Men kjøpesenteret der…er ikke fint!
        Dessverre måtte jeg inn der på grunn av regnvær! Klem…

      1. Bare hyggelig. Moss har blitt bedre med årene. Det var en veldig kjedelig by tidligere.
        Men mangler nok en del folk innom..Mye tomme butikker. Det er kort vei til Oslo vet du og folk legger
        vel igjen penger der istedet. Noen fine spisesteder og mange ikke så bra igjen.
        Men nå er jeg godt vant med Fredrikstad da. Her er det Resturanter på hvert hjørne!

    3. Jeg hadde ikke vært i Moss på shopping på sikkert 35 år når jeg var der i sommer. Og følte det var mye nytt der. Blitt finere enn før 🙂

      1. De siste årene har byen blitt mye bedre. Det er hyggelig. Det er hyggelig og byen utvikler seg 😀det samme skjedde jo med Fredrikstad. For noen år siden var det en kjedelig by. Det har skjedd en del.

    4. Jeg tror jeg har vært i Moss EN gang… for mange år siden, da jeg bodde på Siggerud 🙂 Det er mange flotte byer å besøke, det er helt sikkert 🙂

    5. Du har greid å finne mange fine motiv fra Moss.
      Tidligere mens våre barn var små (det er lenge siden), var vi alltid i Moss når det skulle handles. Vi bor jo bare ca 15 min unna.
      Men nå går vi jo det meste i nærområdet her, og er ikke mye i Moss. Det er en flott lekeplass ved kirken, der har vi vært noen ganger med barnebarna.

      1. Tusen takk, lekeplassen så jeg og den var fin! Skjønner at ungene koser seg der.
        Mye artig historie i Moss og mange små cafeer. Det savner jeg her i Fredrikstad.
        Sånne koselige små steder med god mat.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg