ut på tur – igjen

 

Hallo igjen!

 

I dag utpå dagen, så tok jeg toget til Moss. Liker jo å finne på noe og da jeg stod og ventet på toget fra Oslo til Halden (hjemturen) så kom jeg på en glup ide! I Fredrikstad har vi ikke lokaltog. Det går bare tog til Oslo og tog til Halden..Men i Moss har de en rute til. Tog som går fra Moss og endestasjon i Stabekk. Så da begynte hodet å vibrere på toget hjemover. Og måtte jo google hva jeg kunne finne på i Lysaker og Stabekk blant annet. Der er jeg ikke så ofte (aldri) og plutselig så formet det seg en ny reiserute i hodet mitt. Blir ikke denne uka da for nå er det litt jobbing og da rekker jeg det ikke. Men kanskje neste uke? Vi får se. I Lysaker finnes blant annet et digert kjøpesenter med 90 butikker – CC Vest. Og i Stabekk så ligger Borgstadvannet, frister veldig å bli kjent i det området! 

 

Tror det blir en tur dit utover høsten altså! Kjøpesenteret i Moss synes jeg var litt tamt, ene delen var nesten bare tomme butikker og hadde vist flyttet til den andre delen. Men vet du – det var tomme lokaler der også! Og bare kjedebutikker slik vi har her hjemme! Men gågata i Moss er jo fin da. Men ikke en by som jeg elsker altså… Men lager vel et innlegg fra byen i morgen eller noe! Onkel Blå var stengt på mandag, der hadde jeg tenkt å spise lunsj. Vel….en annen gang da 🙂 

 

I dag viser jeg  bare et par bilder. Og at Moss en gang i tiden var en av de de største på brennevin, det visste jeg faktisk ikke! Noe å lære hver eneste dag! Og man lærer veldig mye av å være på tur! Les gjerne informasjonen på dette skiltet. Det var en artig historie, og som ellers med alkohol. Det tok litt av!

 

 

Mandag hele året

12 kommentarer
    1. Å ja – en lærer mye av å være på tur! Gøy å besøke andre steder – og nå har du jo store planer! Det blir spennende å følge med deg! Klem <3

      1. Takker, jeg fikk en sånn aha-følelse. Hvorfor har jeg aldri tenkt å ta dette toget fra Moss??? Merkelig…
        Blir nok en tur på det senteret i hvertfall! 🙂 Til å begynne med. Ikke at jeg elsker kjøpesenter altså, men turen i seg selv har et mål! Klemmer…..

    2. God morgen 🙂
      Ja det er spennende å reise til andre steder – finne andre reiseruter osv. 🙂
      Kjøpesenter unngår jeg om jeg kan….. hihihi

      Lag deg en fin dag 🙂

      1. Artig det da, og det mest artige var at jeg aldri hadde koblet det toget
        med en tur 🙂 Har lissom alltid tenkt at det er pendlertoget.
        Orker ikke mye kjøpesenter jeg heller – men tenker litt jul jeg nå…haha…
        To fluer i en smekk…Og så er det et mål med turen. For jeg er jo ikke kjent der. Et sted må man begynne.
        Takker….fin kveld til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg