Blåveispiken

 

God mandag som er søndag..doble søndager kan vi like! Jeg har vært på tur sett etter Blåveis. Her på Kråkerøy er det mange, men er fredet kan ikke plukkes! Men foto kan vi nyte, ikke sant! Jeg legger ved noen bilder av Blåveisen. En av de vakreste blomstene jeg vet om. Når man kommer ut i skogen og det lyser blått, ja da lyser det gull for meg. Følg med og se du også! Du vil også bli bergtatt! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spjælsau

 

 

Da ble det litt bildeblogg igjen! Men akkurat her trenger man ikke så mye tekst synes jeg! Bare nyt bildene for det er ikke sikkert det er så mange Blåveis hos deg! Vi er heldige vi her på Kråkerøy! En utrolig vakker øy med nydelig natur og stier og kysten og skog! På landet, men likevel ikke langt fra byen…❤️ Og selve innlegget fra turen i dag finner du her: turen 2. påskedag 

 

Ha en fortsatt fin mandag…

 

12 kommentarer
    1. Nydelig blåveis i hopetall! De skal finnes her på Sørlandet også nå, men jeg har ikke sett noen på min ferd. Bare krokuser som har forvillet seg til veikanten.

    2. Fantastisk flott bildeblogg. Nydelige omgivelser der ute hos deg 👏 Blåveisen er ikke påtrengende tilstede her,, ikke nå altså. Tusen takk for omvisningen,, vakkert. 🤗

    3. Vakre bilder. Fredet ja, det er den ikke her. Du bor jo på blomsterøya du. Men vi plukker sjelden med oss noen fra skogen, for jeg har det i hagen selv. Nydelig med de blå. Klemsiklem 🙂

    4. skulle gjerne hatt noen her også men vi har dem ikke ,da er det godt noen deler bilder :=) en nydelig blomst helt enige,jeg fikk 2 små røtter av en dame en gang ,en foredlet sort og en vill ,den ene døde bort den andre kom med en blomst liten som en erter og den har ikke blitt større ,om den har overlevd vinteren her i år er jeg usikker på for jeg ser ikke noe som minner om bladene engang :=)

      1. Ja, disse gror ikke over alt. Ikke så mange her heller. Men dette er et spesielt sted! Ellers i skogen er det ikke så mange. En her og en der…Men er en del her jeg bor…Som du skjønner av navnet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg