Bare ein mann

 

God lørdag lesere…

 

Jeg har også mange venner/lesere som ikke blogger selv…Det er så fint å tenke på dere også! Noen lesere her fra blogg-miljøet, men de fleste er fra andre steder ❤️ men uansett – lesere er viktig! Uten at noen gidder å lese bloggen så blir det ingen blogg. Det blir i hvert fall stusselig..Blogg er for meg nye Facebook…Man deler små ting og bilder, men når ut til flere enn den lille gjengen på FB..Det er gøy! 

 

 

Tidligere så spilte jeg CD og mange ganger tok jeg en hvil på ettermiddagen! Var mye sliten tidligere..Det var før jeg begynte med høreapparater. Jeg skjønte jo ikke hvorfor jeg var så sliten hele tida, men det å høre krever så mye energi…Så derfor! 

 

Men jeg spilte CD og særlig denne plata, da denne sangen ble spilt…så fikk jeg nøkkel-søvnen min! Rart det der, men den var min meditasjon på en måte! 🥰

 

Vært ute en tur nå, i marka rundt her..Møtte først en nabo og skravlet og plutselig kom det enda en nabo ut av skogen..Så ble nesten symøte en liten stund! Koselig..Man trenger andre mennesker…prate litt! Dele opplevelser..! Prate om løst og fast…

 

Nå blir det å kose meg litt inne her, med mat og Hjerneføde Topp – lørdag for meg det! Nyter livet her i huset mitt jeg! Med ønske om en fredfull, rolig dag til dere alle…Kos dere! 

 

20 kommentarer
    1. Go dag 😃
      Jeg har mange lesere uten om her i bloggblokka jeg også. Familie, venner, bekjente og ukjente.
      Jeg skjønner du har brukt mye energi bare på å høre før du fikk høreapparater. Det er jammen godt det finnes ekstrautstyr til kropper som ikke virker som de skal. For nå er du jo sprek og opplagt som bare det.
      Jeg selv hadde sittet i rullestol for flere år siden hvis jeg ikke hadde fått byttet ut knærne mine.
      Bjørn Eidsvåg er helt topp 😍
      Ha en fin lørdag…klem.

      1. God dagen…Ja godt man få hjelp når livet er vanskelig..
        Jeg hadde utrolig sliten tidligere..Skjønte jo ikke at det hadde med at jeg brukte opp
        all energi ved det å prøve å høre. Vi som hører dårlig sliter der..Må ha full konsentrasjon for
        å høre en setning fra et annet menneske.
        Bra du fikk hjelp, da blir livet annerledes..Vi må bruke den hjelpa vi kan tenker jeg…Klem fra meg.

    2. Hva skjer når du slutter å poste blogginnleggene dine på FB da? Jeg møtte BE på pub en gang, det ble en sang av det. Eidsvåg er beste norske som synger på norsk! Sjel og ekte vare, ikke noe falskt!

      1. Jeg har FB på Mac, jeg bruker ikke telefon til blogging. Jeg har ikke slettet FB, men jeg
        har ikke FB som en app på telefonen lenger..Før så tok jeg et bilde fra mobilen og la det ut på FB, det går
        jo ikke lenger. Men helt greit. Jeg lager heller et blogginnlegg og deler det på FB.
        Jeg liker han…og som sagt det var min terapi når jeg trengte hvile …sovna som en sten!

    3. Kjenner godt igjen om og være sliten. Født med nedsatt hørsel. Nå er det verre enn noen gang. I mars skal det taes ny hørselstest. Blir bra det.
      Bjørn Eidsvåg hører jeg mye på. Var på konsert med å fikk se «live» og det var en opplevelse. Nå er han med i Hver gang vi møtes. Nyt lørdagen.

      1. God kveld, ja – man blir sliten hvis man har et hørselstap man ikke gjør noe med.
        For man bruker så mye energi på å høre, med apparat går det bedre i hverdagen..Man må
        ikke lenger konsentrere seg på samme måte. Det er godt. Jeg også medfødt dårlig hørsel…
        Kos deg med kvelden og da skal jeg ta en titt på det programmet..Ikke sett på det på flere år… 🙂
        Klem til deg…

    4. Jeg gjorde en skikkelig opprensk i livet mitt for noen år siden, nå har jeg fått tilbake energien. Det er mye som suger energien ut av en kropp, mye man ikke tenker over. Nå prioriterer jeg ting jeg har lyst til og ikke må. Trivsel og glede har så mye å si for livskvaliteten.

      1. Er man sliten av en eller annen årsak så er det lurt å prøve å finne ut hva som tappes ut..
        Det hjelper ikke alltid med rett kosthold, trening og hvile..For meg tok det mange før jeg tenkte tanken.
        Ingen fortalte meg det heller at det kunne være en sammenheng..

    5. det er ikke så mye naboer å skravle med rundt her. De holder seg for seg selv i bygårdene. Men jeg har jo venner rundt forbi i byen. Og i dag kost meg med Karidansen 🙂 Akerselva 🙂

    6. Godt at du fikk kroppen på rett kjøl med høreapparat! Deilig å slippe å måtte hvile og være helt utslitt! Bjørn Eidsvåg liker jeg kjempegodt – han har mange bra tekster, og han er en god mann! (jaa… jeg ser på Hver gang vi møtes…)! God klem <3

      1. God morgen, men det tok lang tid før jeg skjønt at det å høre dårlig også gir liten energi..
        Men det å høre en samtale og konsentrere seg suger energien ut..Rart det det for folk som hører normalt.
        Men synes det er rart at fastlegen aldri nevnte det. Bare tok en haug med blodprøver.
        Bra tekster han, men hører ikke så mye på ham lenger…Men ville bruke han i denne historien.
        Nyt dagen <3

    7. Jeg er neppe den mest synlige leseren, men lurer der ute i vintermørket og titter innom av og til. 🤗 Kos deg masse helga, snart toucher våren innom med små snarvisitter der i sør. 🤗

      1. God morgen Jan, koselig å se deg her altså. Vinteren er ikke så lang her på Kråkerøy, så det våres nok om
        ikke altfor lenge. Det er jo endring på klima..Snart har vi vel ikke vinter her nede i sør i det hele tatt.
        Ha en strålende søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg