Hjerneføde

 

Det er viktig å ha god hjernehelse! 

 

Lære noe nytt, være i bevegelse, høre på musikk, ta seg tid til god søvn, nye rutiner (møte ukjente mennesker, utvikle nye ferdigheter etc..), spise sundt! Og sikkert masse mer…

 

 

Når man løse kryssord så tvinges sentrene i hjernen til å samarbeide..Det gir hjernen ekstra utfordringer. Både ved å huske gamle ord og lære nye. Minnehenting og problemløsing..🥰

 

 

Jeg er ikke god, men trener på..når jeg har en pust i bakken! Disse får du kjøpt på butikken og kommer ut to ganger i måneden. Eller man kan ta et abonnement og få de hjem i postkassa. Det gjør jeg…Liker å få litt post jeg! 😁 I dette bladet finnes også masse forskjellige oppgaver! Det heter VG Kryss.

 

Dette er gøy! 

14 kommentarer
    1. Så bra! 😀
      Jeg tok vare på noen kryssord da jeg hadde et ukeblad en liten periode.
      Så du skal se jeg plutselig setter i gang med det jeg også 😉 Ha en fin kveld! Klem ❤️

      1. Herlig, du får hive deg på trenden..Får dra i det litt jeg så trener vi på.
        Jeg er ikke flink, men tenker jeg blir bedre og bedre for hvert blad jeg mottar! 🙂

    2. Jeg liker å løse kryssord og før hadde jeg mange kryssordblad hver måned, men nå er det en stund siden.
      Det er både en morsom og veldig bra aktivitet.🤩👌🏻

      1. Jeg er ikke god, begynt med alt på nytt jeg også.
        Men viktig å trene opp hjernen og lære seg noe nytt..Så jeg trener på..
        Klem.<3

    3. Jeg har holdt på mye med sudoku før, og nå holder jeg på med Wordfeud på mobilen. likner Scrabble. Spiller med folk på mobilen, veldig gøy 😊

    4. Kryssord er veldig gøy! Det har jeg holdt på med i større og mindre grad helt siden barneskolen, – hadde foreldrene som var ivrige på det. Det hender jeg sender inn løsningen i lokalavisa, og har blitt premie noen ganger også.

      1. Så flink du er, gøy når man ha holdt på lenge og blir flink.
        Jeg er jo nybegynner og trener på i ledige stunder.
        Har løst kryssord en gang i blant da, men alltid lagt det bort igjen..
        Nå skal jeg fortsette……… Ha en fin dag! 🙂

    5. Min mor er veldig flink til kryssord. Hun har løst og løser avisene sine kryssord hver uke – og sender de inn. Vunnet har hun gjort også 🙂
      Hjernetrim er viktig! Men, jeg liker det ikke så godt. Liker å lese å lytte til musikk da 🙂
      God ny dag til deg <3 klem

      1. God morgen…Ikke likt det så godt jeg heller. Men nå skal jeg bare bli litt bedre.
        Er jo nybegynner. Men er gøy synes jeg nå..Jeg skal trene på…..!
        Din mamma er flink, det er moro nå man kommer så langt at man kan sende inn og sånn.
        Ha en fin fin dag! <3 klem…

      1. Ja det er bra å å trene med ord og setninger og huske nye og gamle ord..
        Men må trene på hele tida, jeg er ikke flink..Men dette skal jeg dra i har jeg bestemt meg nå.
        Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg