Årets første løvetann og en kaffekopp

 

God lørdag…

 

Jeg tok meg en byvandring i Sarpsborg i går! Det er bare 10 minutter med tog, koster ikke allverdens å komme seg dit! Her i Fredrikstad så er jo halve kjøpesenteret revet, bussene går ikke…Leste i avisen i dag at det kan ta måneder..før gassbussene kommer på veien igjen. Jeg liker jo å finne på noe og gå i skogen er det litt for bløtt til! Så jeg går og går og all gåing og bevegelse er bra..Fra meg til jernbanen er det nok over 4 kilometer…Jeg går dit og går hjem..Jeg går her hjemme og jeg går i byer og jeg går mange skritt innom et senter..Synes det er litt trivelig..Kaffekoppen tok jeg ved Rådhuset i Sarpsborg..

 

Og når man går og titter i gater og smug så ser man alltid noe! Og i går så jeg årets første løvetann! Blomsten er vakker…Men vil helst ikke ha den her i hagen! Men den er både gul og grønn og pynter opp i veikanter og grøfter og på en vegg slik som dette! 

 

Jeg tok rengjøringen kl 0800 i går før jeg senere dro på tur…I dag blir det litt forskjellige andre gjøremål og blant annet vask av bilen..Jeg har jo bil, men liker best å gå! Gå til jobben! Gå til butikken! Ja, dere skjønner…Men jeg er jo bare sånn…I går fikk jeg brukt mine HVITE JOGGESKO også – det var veldig ok å gå med sko igjen..Det har gått veldig utover legger, tær og hæler – med brodder og piggsko i sånn ca. 80 dager! Får kalle det yrkesskade! 

 

Ha en riktig så fin lørdag alle sammen! 🥰

 

 

12 kommentarer
    1. ja du går ,skulle gjerne gått mye mer jeg også ,men med smerter i hofter og kne stopper det lengden ,men går jo noe og har gått hver dag dette året :=)jeg stusset også på løvetann nå ,men du fant en og den var fin :=)

      1. Løvetannen var vakker, jeg ble så glad av det flotte bildet. Trengte et innlegg.
        Ja, ikke lurt å presse seg hvis man har vondt. Jeg har blå tær, gnagsår på hælene og støle legger etter alle gåinga i vinter. Det er tøft å gå så langt med sko uten demping, piggsko gir dessverre ingen demping.. Men blir bedre for hver dag nå! Ha en fin dag!..

    2. Åh, ja jeg gleder meg til å begynne med joggesko igjen! Koselig å rusle rundt i byen slik, ta seg en matbit og beundre kunsten! 🥰

    3. Åh, det var et veldig fint veggmaleri👏 Nydelig løvetann. Regnet vel med at det ikke var en ekte løvetann du hadde sett. Er vel ikke veldig mye mer sommer hos deg enn hos meg, sjøl om du er en god del mil lenger sør😅

      1. Veldig fint og det var så ekte både i mønster og farger. Dyktig person som har laget det.
        Jeg har sett snøklokker, det er det eneste…Alt kommer vel snart..Når sol og varme kommer..Nå er det
        bare regn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg