å lese blogg

 

God formiddag, jeg deler igjen et bilde fra i går – hele innlegget her: når man mister horisonten Det må du lese, mange trolske bilder fra tåkehavet som var i går! I dag er det klart vær og litt sol – det er deilig! 

 

Man leser blogger man følger og noen til. Noen ganger får man ikke lest alle blogginnleggene til dem man følger. Noen har 3, 4 og 5 innlegg om dagen så da er det jo helt umulig. Man har et liv også, livet er jo ikke her å lese blogg! Så det blir litt dilemma, skal man kutte ut noen man følger! Nei, man gjør jo ikke det. Men man kan kanskje lese 2 innlegg  av bloggeren man følger daglig…Det som er viktig synes jeg at man leser innlegget – altså hele innlegget og ikke bare slutten og setter på en kommentar for syns skyld. Da tenker jeg det er bedre å la være å kommentere.

 

Mange ganger kommer man inn på et innlegg som er litt tungt og langt og uten oppdeling og kanskje er man  ikke motivert for å lese 1000 ord den kvelden..Da hopper jeg bare ut igjen..Da synes jeg det IKKE er greit å slenge på en kommentar for man har jo ikke lest innlegget..Bare sett slutten eller midten eller noe sånt!

 

Men neste dag er man kanskje mer motivert for å lese dette innlegget, man har jo forskjellige dager og noen ganger er hodet tungt og øynene såre etter en lang dag med PC jobb og TV! Jeg leser som regel alle blogginnlegg fra min Mac – og jeg blogger veldig sjelden (aldri) fra telefonen. Men kan noen ganger kommentere fra telefon…Men jeg liker best å sitte her ved stuebordet når jeg er i denne “bloggverdenen”.. Og noen ganger leser jeg et innlegg og jeg leser hele innlegget, men jeg finner ikke noen passende kommentar å dele! For skal jeg kommentere så må jeg føle at jeg gir en kommentar som er ekte!

 

Og man bør også tenke på at man ikke bare blogger for hverandre, men våre lesere. Mine lesere er mesteparten utenfor BLOGG.NO 

 

 

Bare noen tanker …

 

HURRA FOR DEG…og takk til alle mine fine lesere…hadde det ikke vært for dere så hadde jeg ikke blogget!

28 kommentarer
    1. Hvis jeg får besøkt hver bloggvenn EN gang pr dag er jeg fornøyd 😊 Noen ganger med kommentarer og noen ganger uten. Kommer helt an på jobbsituasjonen 😊

    2. Veldig enig, skal man kommentere bør man ha lest hele innlegget ! Jeg kommenterer aldri eller “liker”om jeg ikke har lest.. Men leser ofte uten å kommentere 🙂 Noen få lager innlegg med veldig mye tekst om forskjellige ting.. da hender det jeg har lest, men får problemer med å velge hva jeg skal kommentere på..da blir det ofte til at jeg “går ut igjen”uten å kommentere.. istedet for å bare skrive fint innlegg e.l.. Nyyydelig bilde… Fin ny uke til deg <3

      1. Enig – jeg også liker rene innlegg når jeg lager et innlegg.
        Altså ikke for mye sammensurr…og hvis andre gjør det så er det greit, men
        ikke alltid man makter å trekke essensen ut av innlegget og ja – jeg her lest,
        men hopper over kommentaren som deg – Det blir for dumt å skrive – ha en fin dag videre eller noe sånt.
        Hopp heller over å kommentere mener jeg, man sløser både med sin egen tid og den man kommenterer hos.
        Og noen elsker å kommentere for å markedsføre sin egen blogg, det liker jeg heller ikke. For det er ikke ekte lesere!

      1. Man kan jo undres hvorfor folk legger igjen kommentarer.
        Er det bare for å få sin egen blogg synlig.
        Da blir det for dumt for meg!!!

    3. Jeg leser mye uten å kommentere jeg😊
      Det er ikke alltid jeg finner rette kommentar selv om hele innlegget er lest. Som regel leser jeg hele innlegget jeg går inn på😊

      1. Ja, ikke lett å kommentere hvis det er for langt eller litt blanda drops.
        Og man bør jo faktisk ikke kommentere alt heller…
        Det er tidkrevende! 🙂

    4. Veldig enig med deg. Og jeg tenker ofte at det sikkert er vanskelig å kommentere når jeg skriver mye om forskjellig.

      For det hender ofte jeg jeg gjør det, men jobber med å korte ned, og merker at jeg mer og mer tenker, at det enkle er ofte det beste. For jeg sliter jo selv med å komme igjennom og lese om det blir for langt innlegg, og om mye forskjellig.

      Men som du skriver, så synes jeg det er helt greit at noen leser, også uten å kommentere, for det er jo mange som gjør det.

      Etter å ha kommet tilbake på blogg.no synes jeg det er så artig å blogge, at jeg kommer med flere innlegg hver dag, men det blir nok ikke sånn hele tiden framover, for det tar mye tid. Og når mannen slutter å jobbe, så blir det ikke så mye pc, tlf og blogging.

      Nå koser jeg meg med det, og slapper av med det. Merker at det er vanskeligere å kommentere til alle jeg følger, og ønsker å kommentere, når det blir flere innlegg daglig, så også hos meg. 😉

      Bra du setter fokus på dette. 🙂 Ha en fin dag videre, med eller uten blogging 😀

      1. Tusen takk for flott kommentar. Så bra du nyter å blogge.
        Skjønner at når dere flytter og mannen er hjemme så vil dere hygge dere i lag. Det blir annet opplegg.
        Man må jo tenke litt lurt også, bare korte innlegg koker bort på google,
        tror det er ca 500 ord som er smart å bruke hvis man ønsker å finne lesere derfra. Jeg har faktisk veldig mange lesere
        fra google og det er de litt lengre innleggene. For mange bilder er også slitsomt, men det handler om å finne den gylne middelvei
        tenker jeg! Og kommentere når man føler for det, men hvis noen har 4-5 innlegg på en dag..Da rekker man ikke det.
        Så vi har litt å lære av toppen også, tenke litt smart hvis man vil klatre litt. De bruker ikke en haug med tid på kommentere hos
        andre, men jobber med sin egen blogg. Noen ganger føler jeg at jeg kommenterer mer enn jeg blogger selv og det blir jo feil..Klem 🙂

    5. Jeg leser mer enn jeg kommenterer. Det må liksom være noe jeg føler for å kommentere der og da.
      Ikke alltid jeg går lest alle innleggene til de jeg følger, men man følger vel fremdeles en blogg om man “mister” et innlegg.

    6. Jeg er heilt enig – å kommentere uten å ha lest hele innlegget, blir litt falskt i mitt hode. Jeg leser også flere blogger enn de jeg kommenterer på – for det er ganske tidkrevende – og det enda jeg verken jobber eller har så mye annet å bedrive tida med. Man bruker faktisk mye energi også, for å prøve å formulere seg skikkelig – særlig dersom det er enormt lange innlegg..eller med mange tema. =)

      1. Det er tidkrevende å kommentere og tidkrevende å svare..
        Så man trenger faktisk ikke kommentere alt man leser. Men så enig med deg, kommentere uten å lese – det er
        falsk i mitt hode også. Der tenker vi helt likt.
        Men har man ork og lyst så kan man faktisk sitte ved blogg hele dagen…hehe…
        Men vi har litt å lære av de på toppen. De leser nok en del de også…Men jobber faktisk mer med sin egen blogg
        for det er jo forretning…Jeg kan bli litt sliten jeg når jeg har vært borte hele dagen og “må” kommentere en hel haug..
        Men jeg kommer til å være litt mer kritisk tenker jeg…For dette tar tid!

        1. Ja du har nok rett i det at topp-bloggerne driver blogging på en litt anna måte. Og jeg skjønner godt tanken om å være mer kritisk. Akkurat nå er jeg jo inne i en sabla god periode – men tenker at etter hvert som jeg blir å farte mer rundt og tid & energi kommer til å være på et helt annet nivå – ja da blir selve blogginga prioritert..og så kommer det å svare på kommentarer i neste rekke.. og så får det å kommentere hos andre komme til slutt.. Kanskje noen ser på det som ufint, men dem om det tenker jeg 😉

    7. Mye enig med deg her! Jeg prioriterer de faste jeg følger hver dag – men dersom det er veldig langt og tungt innlegg, så kommer jeg heller tilbake til det når jeg er opplagt…! En kommentar skal være orntlig, det syns jeg også er viktig! Blogging tar mye tid – men jeg elsker “jobben” med det, så det gjør meg sjelden noe…….! God klem <3

      1. Tusen takk for flott kommentar..Ja – tar litt tid altså, men er koselig..
        Hver og en må finne sin egen måte også og noen dager har man lite tid..
        Men jeg merker jeg sliter litt de dagene jeg er på jobb, da er jeg helt utslitt og mister
        litt fokus med å lese for mange blogginnlegg… 🙂 når kvelden kommer..
        Da må man jo nesten rekke å lage et innlegg selv også! Klem…

    8. Jeg er nattleser. Nå er klokka 2 på natta og jeg holder enda koken.
      Mye interessant å lese og skulle gjerne kommentert flere innlegg.
      Ved siden av meg snorker min kjære og jeg må nok si god natt bloggere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg