når man mister horisonten

 

I dag har det ikke vært lys å se – en tykk tåke fra morgen til kveld. Rart å oppleve, men gir andre motiver enn sol og blå himmel. Jeg pakket sekken og dro utover til bygda der mamma bor og jeg vokste opp! Stedet som vi fortsatt er grunneiere..Eller mamma da! Øverst er brygga til pappa, nå er det min eldste bror som liker å pusle og holde brygga i stand. En dag har jeg lyst å få meg en båt der jeg også, slik at jeg kan dra ut og fiske! 

 

 

Dagen helt uten horisont. Det er er rart å se for på vanlige dager er det holmer og skjær overalt!

 

 

Landskapet er veldig spesielt på slike dager!

 

 

Mystisk og spennende

 

 

Jeg lekte meg med en teknikk på mobilen for å få frem rødfargen!

 

 

Det blir tøffe bilder – helt klart..

 

 

Midt mellom der mamma bor nå og der vi bodde før – finner man Nes Herregård.

 

 

Jeg har aldri vært der inne, men er nok av plass å boltre seg på. Men jeg husker “Villanden” ble spilt inn der for mange år siden. Dere husker Fjernsynsteateret som gikk på tirsdager! Tidligere jobbet min bestefar som gartner og holdt hagen velstelt. Mange minner dukker opp på en slik dag som denne..

 

 

Jeg hadde med niste og slappet av og hygget meg..Etterpå dro jeg innom mamma og besøkte henne og hadde med varer som jeg handlet for henne i går..Logistikk…Jammen var det mørkt å kjøre hjemover i tåke og mørket og gatelys som ikke fantes…Vi er godt vant her på Kråkerøy for å si det sånn! Men det er flott der ute..Og man finner roen! Vi bodde ved sjøen og her bodde jeg i 16 år, det er de aller beste årene i mitt liv ❤️ 

 

B Y G D A

14 kommentarer
    1. Så tåkete du har hatt det idag da – forskjell på hver side av fjorden denne søndagen! Det blei skikkelig fine bilder iallfall! God klem <3

      1. Tusen takk, lenge siden jeg har sett så tykk tåke ja….
        Utrolig, og det varte absolutt hele dagen….Nå vet jeg ikke, har ikke vært ute..Klem…

      1. Tusen takk, for meg er dette fineste sted i verden den dag i dag…
        Og lever jeg lenge nok så blir jeg jo grunneier selv her ute!
        Jeg var virkelig lykkelig i min barndom..

      1. Tusen takk, ja – vi i vår familie er heldige….jeg elsker stedet og plassen og nyter stillheten og roen dette gir meg.
        Her på Kråkerøy har jeg jo bare min egen lille tomt som er min <3
        Fin dag – klemz…

    2. Så koselig å se bildene. Jeg var ikke i stand til å gå tur på søndag på grunn av den 3.vaksine. Det var skikkelig tåkelagt hele dagen, og jeg ville gjerne vært ute. Da var det godt du tok bilder fra kjente steder så jeg fikk se det. Tusen takk. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk – utrolig flott og mystisk fotovær. Synd du ikke fikk vært ute..
        Men nå fikk du se litt rundt der jeg vokste opp! Tåke var det masse av og hele dagen…rart.
        Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg