chili sin carne

I går var det litt hektisk dag egentlig. Hadde egentlig program fra kl.0900 til 2030 på kvelden. Kl. 0900 var jeg på stranda og svømte lenge og vel! Fin trim altså. Bruker andre muskler enn gåing. Blir noe helt annet, og det er befriende deilig måte trimme på! Etter stranda som jeg var på sånn ca. 4,5 time så dro jeg hjemover. Svømte ikke i 4,5 time altså…nei ble litt solbading også!  Eldste sønn var hjemme en tur og han skulle videre på en fest. Så ble en kaffekopp sammen med han før jeg kjørte han til stasjonen – hvor han skulle rekke toget til Halden. Pakket sekken sin han og drar rett til Oslo i dag og ikke via Fredrikstad.

Men etter jeg hadde kjørt ham så måtte jeg innom butikken. Jeg har mat i fryseren, men tittet på noen ferdigretter på butikken. Så havna på Chili sin Carne – en vegetarisk rett.

Da jeg kom hjem etter handleturen så tok jeg helgerengjøringen. Det var jo tomt i huset og deilig å hve ut tepper og slikt. Etter det så bar det løs på ny tur og den gikk til bygda! Se den her: F FOR FERIE – DAG 15 og avsluttet med besøk hos mamma. Litt hektisk der også for mamma hadde surret bort trygghetsalarmen sin så jeg letet over og under senger i vesker i søppelposer. Overalt egentlig…Men etter noen kjappe meldinger til min bror og dem som besøkte mamma på torsdag F FOR FERIE – DAG 13 så fant vi ut at hun hadde på alarmen når de besøkte henne. Så jeg håper og tror at hun kan ha tatt av alarmen på dagsenteret på fredag da hun var der. Så jeg får ta en telefon dit i morgen!

Litt svett da jeg kjørte hjemover og var sulten som en skrubb. Hadde to valg egentlig, kjøre innom byen og kjøpe med en burger på Burger King eller ta den vegetariske retten som jeg hadde hjemme i kjøleskapet. Det ble vegetarisk rett! Vet dere. Denne skal jeg kjøpe mer av, var supergod! Helt perfekt til en person som er ganske så sulten! Store fine biter med grønnsaker og passe sting i maten! Ikke så billig mat, men Toro lager ikke billig mat! Så da ble det en øl til maten og etterhvert stupte jeg i seng!

En spennende dag for Josefine

1. noen dager er sånn ,men du hadde no en lang og deilig dag på stranden da :=) håper dere finner trygghetsalarmen ,ikke greit når dei gamle legger det fra seg og ikke husker etterpå :=)
      kjekt å ha besøk ,men eg ser den att det er deilig å vaske skikkelig når gjestane er ute av huset igjen ,vi fikk endelig litt regn i går kveld og det skal regne i dag ,men utover det er det lite regn i sikte for dem som er her hjemme ,vi reiser på tur tirsdag tipper eg ,i morgen skal vi til dekksenteret og få på nye framdekk på bobilen ,greit å gjøre det før vi entrer bobilverden

1. Ble i overkant litt hektisk dag. Selv om jeg fikk slappet av godt på stranda.
        Det gir meg energi. Men kjøring hit og dit er slitsomt i varmen. Men blomster må vannes
        og man må jo se til sine foreldre. Helgevask tar jeg alltid. Hopper aldri over den jeg.
        Blir fort rufsete synes jeg. Kos dere masse på tur blir deilig det da. Blir vel lite blogging
        på deg da! 🙂

2. Huff kjedelig når alarmene forsvinner…. men håper den ligger nærmere enn man tror… og er enkel å finne 🙂

Den vegetargryta så god ut den 🙂

1. Ja, veldig kjedelig. Og hvor skal man begynne å lete lissom..
        Hun husker jo ingenting. Men prøver dagsenteret i morgen jeg 🙂 så får ta det derfra.
        Veldig god rett altså. En god salat og brød til blir et herremåltid.

3. Av og til er det slik, og jeg kjenner igjen dette fra da min mor hadde tygghetsalarm i medalsjon rundt halsen.
      og den så kjempegod ut 😊

Den kommrer nok til rette igjen.

Nam, nam 😍 Den chilli sin carnen ser kjempegod ut.

Lager selv en rett jeg kaller chillig sin carne. Liker ikke chilli, for jeg tåler ikke stek mat. Da sløyfer jeg chillien i gryta, og kaller det “chilli sin carne” 😊

Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

4. En hektisk dag ble det på deg.
      Litt hektiske dager her på hytta også.
      4 stk kjørte hjem til Bærum idag. Og 4 nye kom på fredag.
      Så det går litt i ett. Vi trenger ikke å kjede oss.

1. Det ble styrete når det toppet seg med denne letinga i et varmt hus. Jeg ble helt svett altså og
        sulten også! Men hadde jeg ikke ordnet dette i går – så måtte jeg ha gjort det i dag…
        Like varmt det altså! Slike ting henger over meg…Klem..

5. Trygghetsalarmen kommer nok til fette igjen skal du se 🥰 Deilig med en lang dag på stranda med både solbading og sjøbading for å avkjøle kroppen litt. Helt greit med en enkel løsning til mat i blant, og den der hørtes veldig spennende ut.

1. Ja, ble en deilig dag. Jeg får jakte videre i morgen. Så får vi se, hvis ikke så
        må vi bare kjøpe en ny en. Så enkelt er det. Sol og bad er deilig. Får energi av det jeg.
        Denne gryta var supergod altså!