xxxx xxxx

 

God ettermiddag denne søndagen! Palmesøndag, dårlig med palmer her hos meg – men jeg tror vi kaller furua, Kråkerøy palme! 

 

Påska starter jo straks og folk skal handle til påske, kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt og brus og godterier..Men hvordan blir utbetalingen før påske? Trygd og pensjon og slik pleier å komme inn på konto rundt 19. eller 20. hver måned! Aner ikke hvordan det er i år om dette blir fremskyndet slik at folk har penger på konto før påske! Men kommer pengene for tidlig, så er det 5 uker til neste utbetaling..Ikke enkelt regnestykke! 

 

Jeg har jo både lønn og trygd, for jeg jobber 60 %..Men alle gjør jo ikke det..Min trygd pleier å være på konto den 20. hver måned! Det vil se etter påsken er slutt! Skriver ikke dette for meg selv altså, men jeg har venner som bare har trygdeutbetaling…Det er disse jeg tenker på! Har man lite fra før så er det heller ikke lett å legge unna noen kroner…Så da blir det en ond sirkel, som man sliter med å komme ut fra! 

 

Endelig litt vår her på øya, så får gå meg en liten tur til…nyte været! 

 

 

Fra campingen i dag, ikke veldig mye folk…men så at campingfolket syslet med vognene sine! Vannet så nydelig ut og to godt voksne damer tok seg et sjøbad! Litt for tidlig for meg enda…en måned til så prekær vi altså! Nyt kvelden videre…..Ta vare på hverandre…Være snille 🥰

 

En for alle, alle for en

14 kommentarer
    1. Det med lønn/utbetaling før ferier er viktig. Jeg kjenner til mange som har måttet vente, tidligere år, på penger, til ETTER. De MÅ jo tenke at folk trenger penger i ferien 🙁 Jeg LURER på om jeg skal prøve vannet i påsken 😀 Lover ingenting, men det KAN være at jeg tester vannet 😉

      1. Folk bør ha penger til høytider ja, ser at penger skal være inne 13. april – på onsdag. Det er bra.
        Folk må ha noe å kose seg med i alle disse dagene.
        Sjøbadet fristet veldig i dag, vannet var så rent og virket ikke iskaldt.
        Bad i vei..

    2. Jeg mener det skal ligge en oversikt inne hos Nav om utbetalingsdatoer. Du kan sjekke og se.
      Her er det ikke mye hvitveis enda, men den ligger vel og lurer under snøen.😅

      1. Hvitveisen er vakker og nå begynner det å bli fine tepper i skogen. Det er vakkert…
        Ja, man finner det sikkert på nettet…Jeg får min trygd fra KLP!
        Fin kveld videre…

    3. Nydelig med vår! Jeg tenkte også på det med trygdeutbetalinga…. men – det er jo dumt med 5 uker til neste gang også…..! Flotte bilder, min venn! Klem <3

      1. Tusen takk, penger inn på konto er viktig!
        Husker da jeg kjørte lønning så måtte vi være obs på slike dager – slik at det vippet riktig vei.
        Men alltid litt vanskelig for neste måned blir jo tøff da…hvis man er for tidlig ute…
        Klemmer til deg, vakkert i dag altså! <3

    4. Joda, som Bunnyen nevnte – uføretrygda kommer den 13..det vil si jeg får den garantert inn på konto den 12 da, for får den bestandig en dag før det står oppgitt at den skal komme. Men det er et godt poeng du tar opp her.. for ja, kjekt å få litt å rutte med til påske, og ja, den kommer tidligere i mai også, så da blir det en måned – men så blir det 5 uker før utbetaling i juni.. Samme er det til jul..da kommer trygda tidlig – av og til slumper det til å være så tidlig som den 10.. og da er det sabla lenge å vente til 20 januar for å få påfyll..
      Flotte bilder forresten 💖

      1. Tusen takk og god morgen…
        Det med lønn inn er viktig, jeg har jo selv kjørt lønn for tre firmaer og husker
        at det var viktig at lønna kom på rett side av fridagene…Men i år var det jo spesielt synes siden
        19. og 20.. er forbi påsken! Husker et år kommunen her tukla det til og 3000 ansatte ikke fikk lønn til
        påske og det var bla bla i avisa lenge…Det er jo kjipt…Man vil jo handle inn litt ekstra til fridagene
        og kanskje selskaper og slikt også…Ser den med 10 desember til 20 januar! Håpløst…Her skulle det vært et mellomoppgjør
        av noe slag tenker jeg…Litt påfyll tidlig i januar! Klemz…

    5. Ikke sant – syns jo det burde være en “menneskerett” å få lov til å handle inn til høytider uten at det ruinerer hele neste måned for folk..
      Håper du får en riktig fin mandag 💖 Klemz

      1. Norge er et rikt land og alle bør få den kosen de trenger i påsken! <3 klem…
        Om man jobber eller er trygdet eller andre årsaker!
        Og de som kjører lønn og slikt må tenke at det faktisk kan ramme hardt, hvis de ikke har
        kontroll på lønnsdatoen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg