vinter i Gamlebyen

 

Da ble det kvelden igjen da! Tida løper…

 

 

På Vollane var det full fart altså!

 

 

Skikkelig stemning og mye folk! Og det er god nok avstand utendørs…

 

 

Stemning på en dag som denne!

 

 

 

Fantastisk vær og for en dag og deilig å glemme tid og stund …bare nyte. Jeg gikk ikke på skøyter, men gikk tur rundt Vollane og Gamlebyen! Blir sikkert flere bilder i andre innlegg for her var det motiver…God gammeldags vinter, men men husk det er skummelt å gå ut på is..alle har et ansvar for seg selv. Hadde ungene mine vært små så hadde jeg ikke turt å slippe dem utpå der for å si det sånn. Midt på dagen i dag var det en mann som gikk igjennom isen! Is er farlig, men er isen trygg er det gøy…Jeg har bodd ved sjøen og kan alt om å gå på is….Bare elsket å gå på skøyter! ❤️

 

God kveld!

14 kommentarer
    1. Der var det folksomt på glattisen 🙂 Ja det har bredt om seg med skøyter både i nord og i sør i år. 😀 Men bra om de klarer å holde avstand.. det er ikke like lett 🙂 Takk for turen.. ser ut som det er flott vær i sør også 🙂

    2. Det var nydelig idag og ikke alt for kaldt.
      Så det ble en litt lengre tur idag. Mye folk ute og gikk.
      Etter at jeg kom inn sovna jeg i godstolen.
      Frisk luft. 😂
      Det er fint i Fredrikstad og spesielt i gamlebyen.
      En fin søndags kveld til deg.

      1. Tusen takk, i dag var det utrolig fint. Helt topp vær. Litt glatt da. Fredrikstad er flott synes jeg også! Bra du fikk en flott tur da! Var en tur hos min mamma også i dag så ble to ikke så lange turer for meg.

    3. Å så koselig, og så flotte bilder! Jeg har aldri gått på skøyter faktisk….. vi bodde ved skauen og ingen vann i sikte….. har stor respekt for is…..! Nydelige stemninger på bildene dine! Klem 😘

      1. Tusen takk. ..Jeg har svart belte når det gjelder skøyter. Vi bodde ved sjøen og det var alltid flott sjøis. Kalde vintere da jeg vokste opp. Stod på skøyter mange ganger hver dag hele vinteren. Enten på sjøen eller dammer. Bare det beste jeg visste! Klem..

    4. det såg koselig ut ,men jeg synes no det var veldig mange mennesker der,men skjønner jo att folk vil ha litt normal hverdag på en sånn nydelig dag :=) is er skummelt ja ,håper det gikk greit med han som gikk gjennom

      1. Veldig koselig. Utrolig mange mennesker. Nydelige dag dette. Blir kanskje litt trangt noen steder så jeg. Men kanskje familie. Det var 3 kamerater. De to andre gjorde alt riktig og fikk reddet opp han som falt i vannet. Farlig med is…ved bruer og slikt!

    5. Jeg har bodd ved fjorden og lekt masse på isen da jeg var barn. Men vi lærte å ha respekt for isen. Visste hvor råkene var, visste hva vi skulle se etter på isen som kunne tyde på tynn is. Så jeg føler meg trygg når jeg går på isen, Her oppe hadde jeg tort å gå på isen der det er relativt grunt og lite strøm nå. Vi har hatt en grei kuldeperiode.

      1. Akkurat – jeg også har lært alt om isen siden jeg var barn. Is er farlig og man må ta forholdsregler og ha med utstyr på vis. Og lære seg hvor det kan bli åpent vann! Pappa stod som regel i råka og fiska. Mamma likte ikke det akkurat. Han brydde seg ikke! Veldig farlig!

    6. En fantastisk dag ute – og brenne bål i bålpanne, gå på skøyter og bare hygge seg. Mye folk var der ja…. og avstanden er ikke alltid enkel å holde styr på ute på isen…. men alle tar nok sine forholdsregler 🙂 Utetid er jo helt fantastisk i slikt ver, selv om minusgradene nok kunne kjennes.

      Mine skøytekunnskaper har dalet med alderen, men jeg har fortsatt mine hvite prinsesse-kunstløpsskøyter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg