Vinter altså

 

Det er full vinter enda, kaldt som fy…Jeg har jo gått til jobben igjen da…ukristelig tid på døgnet 0625 og 14 kuldegrader! Det var så kaldt etter 90 minutter at jeg trodde jeg skulle fryse i hjel..Men så vakkert og de vakreste motivene gjennom Gamlebyen i ettermiddag, men det ble dårlig med bilder i kulda…ikke sjans til å stoppe hurtigtoget hjemover…

 

Så ble noen bilder fra rundt ved jobben i en pause..og på morgenen 🙂 Naturen har tatt frem sine pensler igjen..

 

 

Bare noen steinblokker, men jeg pleier å sitte på dem i lunsjen med kaffekoppen…Ikke i dag…Altså.

 

 

Ettermiddagen ble brukt i et kjøpesenter og her hjemme er det ved og fyring som tar mye av tida…Endelig så fryser man ikke mere…Men det er vinter og sånn er det, nå kommer det jo mildere dager etterhvert.

 

Så var kanskje den vinteren vi hadde <3 Utrolig vakkert, jeg har nytt synet morgen, middag og kveld og sugd det til meg og sett så mange fantastiske Disneytrær langs veien at jeg tenker – VINTER NÅR DET ER SLIK SOM NÅ – finnes ikke noe vakrere…UENDELIG VAKKERT!!! Jeg har memorert alt jeg har sett og lagret det i hjertet mitt…og sinnet mitt og sjelen min!

23 kommentarer
    1. god morgen ,det er vakkert helt sant men så isande kaldt ,nåå har jeg og mannen vært syke siden tirsdag ,det slipper litt taket så verk i kroppen har vi ikke lengre ,for min del er det mest så hals nå men jeg har planer om å være med en snartur på butikken i dag da mannen må en liten tur bortover,ellers har gradestokken gått fra 12-til 4 – hos oss nå og i neste uke er det meldt plussgrader og litt regn , ja ja vi må bare ta det vi får ,så det vakre julekorrtbilde er godt å gjemme som et vakkert minne ja :=) ha en fin dag

      1. Vinteren er nydelig slik den er nå, men veldig kaldt og går man tur så er vanskelig å stoppe opp
        å ta bilder, for når jeg går så langt som jeg gjør i kulda. Må jeg gå ganske fort for
        ikke å bli veldig kald!
        Masse God bedring til dere, håper du får blitt med på turen og er frisk og rask snart… 🙂

    2. Det er vakkert, men jeg har ikke vært så mye ute og fotografert. Nå er det -12 ute, og jeg holder meg inne. I det minste litt til. Men pent er det, så jeg burde tatt noen vinterbilder. Har ikke hastverk. Selv om det blir noen milde dager til uka kommer det nok mer snø og kulde i januar og februar…

      1. Tusen takk, veldig vakkert.
        Ikke mange bilder på meg heller. Jeg går jo så langt i denne kulda.
        Mobilen er i sekken og jeg har doble votter på…
        Så jeg bare ser og nyter og går for å komme til målet…
        For en ting å si – det er så kaldt at det er ubehagelig å være ute egentlig!
        Hold deg inne i varmen du ..

    3. Vakkert. Vi må se det positive med kulda, ja😀 Her var det minus 14 på formiddagsturen med hunden Barney. Kledde på ham både frakk og sokker. Gjorde sitt fornødne ganske så fort, så vi kunne haste inn i varmen igjen🙋🏼‍♀️Ha en fin dag😀

      1. Dt var i går ja, god morgen…
        I dag er det regn og plussgrader her, så blir nok mye søl utover dagen tenker jeg og glatte veier..
        Vinteren kommer og går! 🙂
        Kos deg med dagen!

    4. Vakre bilder, og ja, det er ikke lett å få tatt bilder i denne kulda! Her er det fortsatt like kaldt lissom…..❄️❄️❄️kos deg med kvelden! 😘klem

      1. Tusen takk, vanskelig når jeg går med tung sekk og mobilen ligger i sekken og jeg går
        fort for å få varmen opp og doble votter! Ikke sjans til å stoppe da..
        Nå regn og søle her……Hm…
        Klem

    5. Helt nydelig!❄️🤩❄️
      Litt i kaldeste laget når det er 14 minus, ja.🥶
      Da er det godt å komme inn og fyre med ved.🤩
      Her har det blitt litt i meste laget med snø det siste døgnet.😅
      Nyt fredagskvelden!🤩

      1. God morgen, det har vært noen kalde dager her lenge..
        Men nå er det over og det regner og er bar søl…
        Vært i kaldeste laget for meg og gåinga mi, kunne jo vært en mellomting.
        Men men det er ventet masse regn i dag!

    6. Jeg er blant de som virkelig elsker vinteren med alt av kulde, snö og is som hörer til. Det var rett oh slett begredelig å våkne ril synet av den novembergrå blytunge himmelen da det slo om.. ☃️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg