Vindruer

 

Det er noe noe hyggelig å se vindruer slik synes jeg! Vindruer kan være, røde, grønne eller blå! For meg så er det litt lang sommer og lengsel over det! Varme sommere…sydover kanskje! Men har man drivhus så kan drømmen gå i oppfyllelse – eller en lun vegg eller et varmt fjell bakom huset med masse sol! 

 

Våkne opp, gå ut i drivhuset og hente seg en klase med vindruer til formiddagsmaten! Sammen med god ost fra kjøleskapet og fransk nystekt baguett! Man trenger jo egentlig ikke noe mer da! 🩷

 

 Være en livsnyter – la dagen bli lang og god! 

 

Nå har ikke jeg verken vindruer eller drivhus. Men uansett så fant jeg druer på min tur i går! Spiste ikke, stjal ikke – med koset meg med opplevelsen og tankene mine som spinte rundt! 

 

Det gjorde dagen min god 🍇

 

Vindruer er rike på vitaminer, spesielt C-vitamin og inneholder antioksidanter som igjen er bra for helsen! Jeg er ikke så fryktelig glad i disse druene som selges på matbutikkene i plastkasser! Men ser jeg druer i løs vekt så er det kjekt å kjøpe! 

 

Nyt dagen, ute minner det svært lite om fransk sommer! Men man kan alltids lage seg noe/kjøpe seg en god lunsj! Så lite som skal til for å gjøre dagen litt hyggeligere! 

12 kommentarer
    1. De druene du har tatt bilde av der, ligner veldig på de som en nabo plantet litt bortenfor balkongen min. De smaker veldig godt og er søte og saftige. Klems 🤗

      1. Så kjekt med en slik nabo, da vanker det vel litt druer og smaker på deg også vil jeg tro!
        De jeg så, så riktig så innbydende utt! Klemmer herfra 🌸

    2. Jeg har druer i drivhuset, og ifjor ble det mange, men veldig små. Iår har det ikke blitt noe, men håper på bedre sesong til neste år. Lag deg en god dag og se om du kan finne på noe hyggelig! 🥰

      1. God kveld, så gøy da! Kanskje opp og ned med sesongen på druer også. Slik som plommer, jeg har bare plommer
        annen hvert år. Været ble greit langt utover ettermiddagen, men for et regn da! Men så kom sola! 🩷

    3. Det er nok mange vindruer i noen drivhus. De kan man få deilig drikke av som er sundt. Ute er det sol og det blir nok en lengere skogstur på meg i dag. Men først skal jeg spise laks hjemme som middag. Det var en fin tur du var på nylig. Mange fine plasser rundt Mjøsa. Mye fint i butikkene og kultur – fra Prøysen til Vazelina liksom…. Ha en fin dag.

      1. Herlig med vindruer – smaker godt! og god saft blir det!
        Det var en veldig hyggelig tur, masse å se på. Fine hotellrom og god frokost og det som var!
        Mjøsa er topp, så blir sikkert en ny tur snart! Er jo ikke lange veien fra meg. Prøysenhuset så jeg skilt til. Var ikke der da, men en annen gang kanskje. Håper du hadde en fin tur i skogen?
        Ha en fin kveld!

    4. Det ble en fin tur i skogen i går. Ble vel ca 5 km tenker jeg totalt. Gikk på skogsvei og det var flere enn meg som var ute i skogen. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg