vill oregano

 

Jeg blir glad når jeg ser vill oregano eller Bergmynte som det også kalles! Les deg gjerne opp litt her også hvis du vil: BERGMYNTE 

 

Kan bruke som krydder slik den er, men er ganske så mild enn det man er vant med, men kan fint tørkes og da blir det en litt kraftigere smak! Jeg har ikke prøvd å tørke, men hvis du finner denne ute i naturen så ta nesegrevet langt nede i planten så kjenner du duften av oregano. Jeg  hadde en urt av oregano (ikke den ville) tidligere i en krukke her hjemme. Men det ble så mye ugress så jeg fjernet hele planten. Men nå kan vi jo bare løpe ut i naturen og hente oss…Er du usikker, så bare gå videre. Det skal dufte som vanlig oregano! Skal man plukke med seg blomster og urter i naturen som man ønsker å tørke eller spise så bør man være 100 % sikker! 

 

Litt krydder må til #oregano #bergmynte

10 kommentarer
      1. Du får kjøpe deg en liten urtebok og sanke mat og vekster fra turene dine. Tenk på alt det spiselige du tramper på hver dag! 🙂 klemmer…

    1. Er usikker på sånne ville vekster, og det er nok lurt med en bok om urter. Har jo mange krukker basilikum og det er god krydder. Ha en fin dag. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg