Vigelandsparken

 

Hei dere! Jeg legger ved noen bilder fra Vigelandsparken. Det kan jo glede noen som kanskje ikke har vært der på en stund. Mye å se og det tar tid å fordøye alt. Blir nok flere turer hit i løpet av sommeren, yngste sønn bor ikke så langt unna. Og jeg er i Oslo innimellom på besøk. Veldig mye å se og mye og oppleve. Parken er gratis! Og i disse tider er det jo lite turister så det er helt topp å gå der! Sinnataggen finner du: HER 

 

 

 

 

Monolitten tok det 13 år og lage. Selve steinblokka er fra et steinbrudd ved Iddefjorden og ble fraktet på to lektere. Videre frakting i Oslo tok det to timer pr. 6 meter (Dette leste jeg da jeg var på Vigelandsmuseet). Så omstendig prossess bare ved flytting før selve arbeidet kunne begynne! Les deg gjerne opp her: WIKIPEDIA om selve skulpturen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Håper du likte turen gjennom parken!

6 kommentarer
    1. Kjempefine bilder😃
      Tror ikke jeg har vært der siden en skoletur en gang i tida😊
      Det kunne vært gøy og vært der og sett som voksen også😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg