vi tok ting som en selvfølge

 

Det er rart å tenke på! Vi tok virkelig ting som en selvfølge! Det å kjøre en tur til Sverige, var noe som alle gjorde..Handle billig mat og drikke, være på tur og spise kålsalat! Slik salat man alltid spiser i Sverige…I mange år har det sikkert vært for folk – det samme som å dra på Rema..Man handler, men dro ikke til Rema, men til Nordby! 

 

Det er snart 3 år siden jeg var i Sverige sist…merkelig altså! Men har aldri tenkt tanken at det ikke er mulig! Men når vi ser på kalenderen vår, så vet vi jo det! Det var nesten umulig! 

 

Men nå er det mulig igjen og folk handler som gale. Så på lokalnyhetene nå i kveld at på Nordby er nordmennene tilbake…tut og kjør i butikkene og fulle parkeringsplasser…Jeg lo høyt for meg sjøl her jeg satt altså!

 

 

HAPPY HARRY

26 kommentarer
    1. Er vel noe sånt siden jeg også var i Sverige sist.. Og det burde kanskje være en stor tankevekker for oss alle.. Ingen ting er garantert, og man veit aldri hva dagen bringer verken på godt eller vondt..
      Håper dagen din blir god ❤️Klemmerz

      1. Ikke sant, dette er så rart. Tenk om noen sa til oss for 5 år siden…om dette!
        Vi hadde ikke trodd på dem!
        ❤️ Klem. til deg og takk for fine ønsker.

      1. Synes det å dra til Strømstad er veldig koselig, det har jeg savnet!
        Det er en utrolig fin sommerby!
        Mat er kjekt å handle i Sverige ja, blir ikke ruinert slik som her hjemme!

    2. Ja så er man i gang igjen…
      Jeg forstår at dere som bor ved grensene kjører over og handler billig 🙂
      Jeg hadde kanskje gjort det jeg også? Vet ikke… Jeg liker våre norske produkter jeg 🙂
      Har jo vært på tur i Sverige men aldri storhandlet noe som helst… Forstår ikke helt den greia 😀

      Lag deg en fin fin dag 🙂

      1. Veldig kjekt å handle i Sverige og mange veldig delikate varer og utrolig stort utvalg.
        Til en mye rimeligere pris! 🙂
        Takk og fin kveld til deg…

      1. Prisene her i Norge har lissom ingen grenser lenger…Så skjønner at
        folk som trenger mye mat til familien, drar til Sverige altså…Klem..

    3. Ja, vi gjorde det, og jeg lurer på når jeg kommer til å føle det som er selvfølge igjen 😳🤔 Like fascinert hver gang ting oppheves, og at enkelte da oppfører seg som før pandemien med en gang.
      Men vi mennesker er vel sånn raskt tilpasningsdyktige 😄☺️

    4. Vi pleide å reise over til Sverige hver annen måned før Corona, og så ble det selvsagt bråstopp. Omtrent alt av mat i skapene var kjøpt i Sverige, men fant vel fort ut at det gikk helt greit å handle her hjemme også. Vi var en snartur i oktober/november i fjor og handlet, og om det ikke skjer noe dramatisk så blir det en tur i slutten av neste måned.

      1. Det er i hvetfall mye å spare på å handle i Sverige og masse produkter
        som man ikke får tak i her hjemme! Gøy med turer igjen da.. 🙂

    5. Når du handler, får du jo dobbelt så mye.Målet er jo og være litt bevist, ikke fylle kurven med alt mulig rask.Glad for at vi har fått mulighet til litt mere utvalg.

    6. Tenkte faktisk på det her om dagen at det er utrolig hva man egentlig tar som en selvfølge i hverdagen. Å dra på en sverigetur var noe vi gjorde støtt og stadig, men det er nok nærmere 3 år siden vi også gjorde det. Kjenner at det frister å gjøre det igjen snart.❤

    7. Ja, gleder meg til påska, da suser vi også til Sverige og skal handle glutenfritt for alle penga😅. Halv pris på glutenfrie produkter i Sverige.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg